Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drżenie A4 B9 przy większych prędkościach


pz87

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 30.12.2022 o 20:26, pz87 napisał(a):

O jakich łącznikach piszesz? łączniki stabilizatora z przodu? - w zawieszeniu nie wymieniałem nic poza tymi górnymi tylnymi (na przedniej osi) wahaczami ale bez zmian. Wszyscy mechanicy stwierdzali że zawieszenie jest OK wiec nie idę pod prąd. Dziś dosłownie kupiłem komplet tarcz i klocków na obie osie wiec jakoś po nowym roku wymienię.

 

Generalnie na ten moment od stwierdzenia problemu przejechałem już 15 tys km i de facto teraz przy ostatniej trasie stwierdziłem że już jest nieco gorzej niż było - wiec pewnie po nowym roku przejadę się znów do swojego mechanika może tym razem coś zdiagnozuje. Nie wiem czy nie nakieruje go i nie wymienię od razu łożyska w piaście w przednim prawym kole (pomysł mojego Brata). Generalnie jak ściągnę tarcze to będę sie jeszcze bawił i przyglądał. wymieniałem teraz olej 2 dni temu i złapałem znów za pół-oś prawego koła luz który wcześniej był wydaje mi się większy wiec jeśli przy tarczach /łożysku nic nie pomoże to chyba zdecyduje sie na demontaż skrzyni i "zabawę" z tą flanszą.

 

co do twoich objawów to o ile tarcze i klocki właściwie zamontowane to bicie przy hamowaniu może być objawem jakiś luzów w zawieszeniu

Zrobili u mnie ostatnio flanszę na łożysku podporowym od lewej półosi i problem podskakiwania zniknął, więc to może być to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2023 o 17:04, karmazyn napisał(a):

Zrobili u mnie ostatnio flanszę na łożysku podporowym od lewej półosi i problem podskakiwania zniknął, więc to może być to

Flansza na łożysku podporowym półosi? O jakim elemencie piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2023 o 17:04, karmazyn napisał(a):

Zrobili u mnie ostatnio flanszę na łożysku podporowym od lewej półosi i problem podskakiwania zniknął, więc to może być to

Miałeś wibracje/mrowienie na kierownicy i pedałach od około 60km/h? Robili ci to na samochodzie frezem czy ściągali skrzynie? Ile ten zabieg cie kosztował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały update. Z ściąganiem skrzyni i zabawą z łożyskami na prawej flanszy się wstrzymałem jeszcze. Dziś wymieniłem pół oś z prawej strony na oryginał. I bez zmian.

A nawet bym powiedział ze jest nieco gorzej - przy wymianie pół osi trzeba było trochę poruszać zwrotnicą przez co może jeszcze bardziej zruszyłem to w czym może być problem czyli tuleje wahaczy.

 

Rozważam czy nie wymienić wszystkich tuleii lub całego zawieszenia zestaw wahaczy lemfordera kosztuje 2 tys.

 

Mam pytanie może ktoś mi podpowie. Na wymianę półosi nakierunkowało mnie w dużej mierze "szarpanie" przy ruszaniu - krążą opinie, ze szarpanie to objaw zużycia sprzęgła i/lub dwumasy - z tym ze ja te szarpanie/drżenie ewidentnie wyczuwam w prawym przednim kole ktoś cos podpowie? 

 

Jeśli przyjmuje że na flanszy luz musi być i niezależnie czy jest mały czy duży nie powoduje wibracji (to jest założenie - niekoniecznie słuszne).

jednocześnie jeśli z tej prawej strony wymieniłem całą półoś - to chyba zostają mi wahacze.

 

Czy np uszkodzony banan - może powodować drżenie koła przy ruszaniu (choć nie wygląda -  do wymiany półosi wypinałem sworzeń i wahacz z jednej storny jest dość sztywny a jednocześnie elastyczny jak się przyłoży siłę)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2023 o 17:04, karmazyn napisał(a):

Zrobili u mnie ostatnio flanszę na łożysku podporowym od lewej półosi i problem podskakiwania zniknął, więc to może być to

U ciebie jak rozumiem problem wibracji pojawiał sie przy przyśpieszaniu ? nie przy ruszaniu czy normalnej jeździe - czyli powiedzmy typowe dla uszkodzenia wewnętrznego przegubu / lub jak w Twoim wypadku flanszy skrzyni od strony kierowcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W a4 b8 za szarpanie podczas ruszania odpowiadało zazwyczaj sprzęgło a konkretnie docisk. Banany dają o sobie znać dopiero przy prędkościach powyżej 100kmh. Poczytaj bo jest temat na forum jakie są objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jok21 napisał(a):

W a4 b8 za szarpanie podczas ruszania odpowiadało zazwyczaj sprzęgło a konkretnie docisk. Banany dają o sobie znać dopiero przy prędkościach powyżej 100kmh. Poczytaj bo jest temat na forum jakie są objawy.

Tak czytałem już te tematy  ale na różnych etapach i w różnych momentach - trudno to usystematyzować. Z tego co kojarzę nikt przy szarpaniu przy ruszaniu nie mówił ze ma tylko z jednej strony objawy a takie występują u mnie - stad pomysł ze to może nie sprzęgło.

dzieki,poszukam jeszcze może znajdę coś nowego 

Edytowane przez pz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłbym wtryski na maszynę oraz diagnozę.. Ktoś rok temu bujał się na którejś grupie FB z podobnymi wibracjami oraz wymianą pół auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, ELLIOTT napisał(a):

Wrzuciłbym wtryski na maszynę oraz diagnozę.. Ktoś rok temu bujał się na którejś grupie FB z podobnymi wibracjami oraz wymianą pół auta.

Dzięki, ale to nie to.

Gasiłem silnik na autostradzie przy 140 i to nic nie zmienia. zostaje układ napędowy i zawieszenie. Dziś zmieniłem ponownie koła na letnie i odczucia nieco lepsze. 

Generalnie z mojej analizy wychodzi ze w tym momencie po przejechaniu ponad 20 tys km z tym problemem nie jest to sprawa jednego elementu a raczej składowa/ wypadkowa wielu niedociągnieć.

 

postanowiłem że wymienię tuleje w wahaczach, gumy i stabilizatory w maju jeśli to nie pomoże zrobię pewnie tez skrzynię, jak to nie pomoże to sprzedam auto.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny update po trasie 500km. Powiem szczerze wibracje podczas jazdy w zasadzie niewyczuwalne  - tzn pojawiają się okresowo ale o znacznie mniejszym natężeniu. Dodam że świeżo co wymieniona półoś z prawej strony i koła letnie po wyważeniu na hunterze (plus przy wymianie półosi trochę trzeba było sie poszarpać z wahaczami moze i to cos pomogło). Ale przy okazji zdecydowanie bardziej uciążliwe zrobiło sie teraz drganie/podskakiwanie przy ruszaniu - dodam co jest ewidetnie wyczuwalne z prawej storny (przednie prawe koło) - ma sens by był to ten luz na flanszy choć pewności nie mam (generalnie przyśpieszanie idzie jak po maśle tylko te ruszanie z jedynki)-  czy ktoś ma sugestie co moze powodować takie drgania? co ważne faktycznie są one raczej wyczuwalne na rozgrzanym silniku niż na zimnym (choć nie wydaje mi się by było to sprzegło skoro wyczuwalne jest ewidentnie tylko z jednej strony?

 

Na zimnym silniku też da się wywołać ten efekt tzn. jesli od ruszenia jade tylko do przodu to problem pojawia się np po zjechaniu z trasy jak jest nagrzane wszystko. Ale wystraczy zę na zimnym silniku spróbuje kawałek cofnąc potem do przodu potem pokrece kieronicą lekko przód tył i już przy ruszaniu drży to koło? - jakieś sugestie?

Edytowane przez pz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując to półoś była temu winna? Co do ruszania z jedynki na mocno rozgrzanym miałem identycznie w b8 i tam winne było sprzęgło/docisk. Jak będziesz miał te objawy na rozgrzanym aucie przypal sprzęgło i zobacz czy coś to pomoże,jeżeli tak to masz winnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, czy ktoś z tym problemem go rozwiązał?

 

Jeżdżę nową furą odebraną na początku stycznia (produkcja grudzień 2023) i od początku mam drżenie całego samochodu szczególnie wyczuwalne powyżej 100km/h. Diagnoza w ASO to uszkodzone opony (bicie poprzeczne). Miałem trzy razy zmieniane opony (poza ASO) i ASO twierdzi ciągle, że winne są opony i bicie poprzeczne.

 

Czy ktoś z czymś takim się spotkał? Mogę jakoś im pomóc podpowiedzieć co to za problem? Póki co mam wrażenie, że w ASO nie wiedzą gdzie szukać :(

Inny problem, nie wiem czy powiązany jest taki, że kierownica jest przekrzywiona w lewo. Jak trzymam ją prosto, to jadę w prawo. Tutaj ASO twierdzi, że jest w normie produkcyjnej, ale może te problemy są powiązane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień ASO, ewidentnie nie chcą serwisować i poprawiać auta w ramach gwarancji. Jak od wyjazdu z fabryki była kierownica krzywo ustawiona, to oni tak właściwie świadomie narażają Ciebie i innych użytkowników drogi na niebezpieczeństwo. Geometria jest do ustawienia i w tedy prawdopodobnie wszystkie drgania znikną.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, pewnie spróbuję tego.

Zapytałem w ASO od razu dlaczego po prostu nie zrobią geometrii i dowiedziałem się, że mogę sobie zrobić za swoją kasę, ale w ramach gwarancji tego nie zrobią 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe auto i przekrzywiona kierownica? Nie do wiary 😱 Jeśli już ASO nic z tym nie zrobi? Nie do wiary 😱

Odnośnie drgań też mam ten problem, delikatnie bije przy 60-70km/h, ale to jest wina opon zimowych marki której już nie kupię, wyważane 2 razy i bez poprawy, na letnich nic nie bije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, morfang napisał(a):

OK, pewnie spróbuję tego.

Zapytałem w ASO od razu dlaczego po prostu nie zrobią geometrii i dowiedziałem się, że mogę sobie zrobić za swoją kasę, ale w ramach gwarancji tego nie zrobią 😁

Ale najważniejsze było tak od samego początku? Jak długo dokładnie masz to auto i co już było w ramach gwarancji robione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było tak od odbioru... Na początku myślałem, że może coś się musi ułożyć. Po 1kkm zgłosiłem problem. Auto mam od początku stycznia. Na gwarancji zrobili dokładnie NIC. Dwa razy był samochód u nich na weryfikacji i dwa razy stwierdzili "bicie poprzeczne opon i opony do wymiany". Samochód jest w pełnej obsłudze leasingodawcy, więc Audi wystawia faktury dla nich za "weryfikację ogumienia", po czym ja jestem wysyłany do serwisu, który dla mojego leasingodawcy ogarnia opony. I tak się bujam. W środę kolejna wizyta w ASO :)

Póki co jedyny plus tej sytuacji, to że bicie opon i wibracje nie są zaprzeczane. Jeśli chodzi o kierę, to "w normie producenta" :D

Edytowane przez morfang
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadają, może @Muskel1 może coś doradzić w którą stronę uderzyć, bo z racji leasingu raczej ręce masz związane i tylko leasingodawca może coś tutaj pocisnąć ASO do działania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2024 o 11:56, morfang napisał(a):

Miałem trzy razy zmieniane opony (poza ASO) i ASO twierdzi ciągle, że winne są opony i bicie poprzeczne.

Na innych kołach (nie oponach) problem też występuje? Masz 2 komplety kół (letnie i zimowe)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na innych kołach to samo. Sprawdzane było w niezależnym warsztacie na innych kołach i innych oponach. Takie samo zachowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...