Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wentylator chodzi po zgaszeniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przy obecnych temperaturach +25 stopni mój wentylator praktycznie za każdym razem chodzi po zgaszniu silnika około 20-45 sek. 

Czy w tych silnikach, a posiadam wersje 190 km jest to normalne?  Przy temperaturach do +15 nigdy tego nie było. 15-20 stopni różnie, raz chodził raz nie. 

Opublikowano (edytowane)

Najprawdopodobniej masz dodatkową elektryczną pompę wody, która wymusza obieg płynu chłodzącego po zgaszeniu, także to normalne.

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Z tego co kojarzę to praca wentylatora jest uzależniona od tego jak bardzo nagrzany jest silnik.

Wszystko zależy od tego jaka temperatura panuje w nim po zgaszeniu, jeżeli nie przekracza danej wartości to wentylator wyłącza się razem z silnikiem, a jeżeli jest wyższa od wskazanej w sterowniku/czujniku to wentylator pracuje jeszcze przez dłuższą lub krótszą chwilę do uzyskania temperatury optymalnej dla niepracującego wentylatora, a temperatury zewnętrzne mają w tym wypadku duży wpływ na charakterystykę pracy wentylatora.

Celowo  nie podaję Ci żadnych wartości cieplnych, bo ich po prostu nie znam, napisałem na jakiej zasadzie ten układ pracuje/ma pracować.

Jak coś pominąłem to koledzy pewnie uzupełnią/poprawią.

Reasumując wg. mnie wszystko u Ciebie w tym temacie jest w porządku.

 

Opublikowano

Być może jeździsz krótkie odcinki i auto zaczyna ale nie może skończyć regeneracji dpf. Po rozpoczętej regeneracji dpf wentylatory uruchamiają się aby po odstawieniu auta die doszło do pożaru. W czasie regeneracji temperarura dpf osiąga 600°C, gdybyś odstawił w takim stanie auto bez jego schłodzenia, mogłoby dojść do samozapłonu. Podepnij vcds i sprawdź w blokach pomiarowych przed odstawieniem auta czy jest aktywna regeneracja dpf. 

Opublikowano
W dniu 12.06.2022 o 22:37, Muskel1 napisał:

Być może jeździsz krótkie odcinki i auto zaczyna ale nie może skończyć regeneracji dpf. Po rozpoczętej regeneracji dpf wentylatory uruchamiają się aby po odstawieniu auta die doszło do pożaru. W czasie regeneracji temperarura dpf osiąga 600°C, gdybyś odstawił w takim stanie auto bez jego schłodzenia, mogłoby dojść do samozapłonu. Podepnij vcds i sprawdź w blokach pomiarowych przed odstawieniem auta czy jest aktywna regeneracja dpf. 

Nie posiadam dpf :D Ale fakt, krótkie odcinki jezdzę, stoje w korkach w miescie i mysle ze samochod ma ciężko sie schłodzić. Wczoraj temperatura okolo 34 i trasa 200 km, po powrocie wentylator nie chodził. A i tą pompke elektryczną posiadam. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...