Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolektor wydechowy chłodzony cieczą


Damlok24

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Czy jest tu jakiś szaleniec, który próbował zrobić kolektor wydechowy chłodzony cieczą do TDIka?

Myślę nad takim czymś, ale na internecie nie ma za dużo informacji.

Cel zabiegu: szybsze nagrzewanie się silnika.

Docelowe podłączenia cieczy: w szeregu, za chłodnicą spalin EGRa.

Myślałem wpierw o projekcie takiego kolektora z aluminium, czyli grubsza sprawa, ale przerobienie oryginalnego żeliwnego też brzmi nie tak źle, a na pewno będzie taniej i łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szaleniec... A jak temperatura plynu bedzie miala 90st to co zrobisz w korku? Jeszcze powiedz ze dpf nadal jest na pokładzie.

Szybkie nagrzewanie= sprawny egr, oslona pod silnikiem, uszczelka maski na pasie przednim, wysokie stezenie G12 (woda ma wysoka pojemnosc cieplna) i odpowiednio ciezka noga a nie zmiana biegow przy 1400obr. W zime ogrzewanie postojowe jest cud miód malina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przegrzanie to nie obawiam się go bardzo. Takie rozwiązanie jest już wprowadzone seryjnie:

Po to jest dmuchawa, żeby schłodzić chłodnicę jak będzie za wysoka temperatura. 

DPF jest. Pewnie pijesz do tego, że temperatura spalin będzie za niska do wypalenia. Też o tym myślałem i może być to prawda, choć z drugiej strony auto jest po chipie, więc EGT też wyższa.

Z tego co napisałeś o szybkim nagrzewaniu to wszystko jest. Płyn jest z większą ilością koncentratu. Co do cięższej nogi, hmmm szkoda turbinę katować gdy olej jeszcze zimny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ze przy wypalaniu spaliny osiagaja ponad 800*C? Plyn na sciankach wymiennika zacznie wrzec jak nie dobierzesz odpowiedniego przeplywu. 

Co chcesz uzyskać? Zmniejszyc spalanie? Ulżyć motorowni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, nadybek napisał:

Wiesz ze przy wypalaniu spaliny osiagaja ponad 800*C?

Trochę przdobrzyłeś, spaliny przed i za dpfem w czasie aktywnej regeneracji to temperatura około 600°C:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jednoczesnie przyspieszasz to ponad 800 az do ograniczenia bodajrze na 830. Dluuugo jezdzilem z laptopem jak mialem problem z dpfem :cool:

1655128234784..thumb.jpg.93608c2ac2f76bf6867aaf87844f4849.jpg

Takie tam przykladowe...

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dajesz w piec to nie dziwne, że wychylenia są większe. Miałem na myśli normalną jazdę ze stałą lub lekko zmienną prędkością.

Screenshot_20220330-123431_VAG DPF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nadybek napisał:

Wiesz ze przy wypalaniu spaliny osiagaja ponad 800*C? Plyn na sciankach wymiennika zacznie wrzec jak nie dobierzesz odpowiedniego przeplywu. 

Co chcesz uzyskać? Zmniejszyc spalanie? Ulżyć motorowni?

W sumie nie wiem jaki jest przepływ przez chłodnicę spalin, ale zakładam, że jest ona w szeregu na małym obiegu, więc przepływ powinien być wystarczający. 

Cel jak wyżej: szybsze nagrzewanie silnika, a przez to mniejsze spalanie i mniejsze zużycie silnika przy zimnych startach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tańsze i bardziej rozsądne rozwiązanie to Webasto. Nie wymyślaj czegoś, co już istnieje a zwłaszcza w taki sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie polonez, masz termostat, który trzyma mały obieg zamknięty do czasu nagrzania  sprawna chłodnica EGR i to wszystko co potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowszych, innych silnikach, gdybyś miał pojęcie jak to działa, nie dawał byś takich pomysłów. Z resztą, chcecie to psujcie sobie auta i róbcie kolejne niedokończone projekty na miarę tuningu ciałka. Szkoda tylko tego, kto potem tą rzeźbę będzie musiał ogarnąć tak, aby działała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj ,najprościej można by to nawet zrobić bez elektroniki, ze sterowaniem siłownikiem opartym na bimetalu i nie musi  przysłaniać calutkiej chłodnicy. Jak ktoś trochę robi przy autkach to na pewno by sobie poradził ,a taki co tylko klepie w klawisze to go wyzwanie przerośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat Webasto w sumie rozwiązuje problem, ale nie jest to tanie rozwiązanie oraz jakby nie patrzeć zjada ON.

Dorzucenie świec nurnikowych (podgrzewających płyn chłodniczy) - tańsze, ale zjada ON pośrednio także.

Żaluzje aktywne czy pasywne - nie spodziewam się dużego efektu.

Ogólnie mam założone gąbki niepalne wokół pokrywy zaworów, ale nie po to aby szybciej się grzał ?

Zastanawiam się czy może taki pampers na miskę olejową też nie pomoże. W nowych to się stosuje. Obstawiam jednak, że wiele nie daje.

Btw, niby EGR sprawny. Może warto wyjąć chłodnicę spalin i ja wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Damlok24 napisał:

Żaluzje aktywne czy pasywne - nie spodziewam się dużego efektu.

Zasłoń tekturą to się przekonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...