Kodzi12 Opublikowano 21 Czerwca 2022 Opublikowano 21 Czerwca 2022 Cześć, posiadam Audi A4 B7 2005r. Silnik 2.0 TFSI, BGB. Oddałem właśnie auto do remontu i mechanik upiera się żeby zrobić też remont dołu (miał być tylko góry), jako główny argument podaje luz na tłokach, ogólnie, że nie chce abym mu przyjechał po dwóch tygodniach i mówił, że olej bierze i coś zepsuł. Pytanie mam odnośnie owych luzów. Są one normalne czy jednak już nawet na oko są za mocne? Jeszcze mi nie podał wymiarów, dlatego jeszcze przed chciałbym spytać. Silnik na trasie 700 km, z okolic Hannoveru do okolic Częstochowy praktycznie nic oleju nie zjadł, jeżdżę przepisowo dlatego praktycznie całe Niemcy jechałem 120, dopiero w Polsce 140, więc wyższe obroty. Innym razem po trasie 350 km na polskiej autostradzie jadąc 140, wzięło 200 ml oleju. Chciałbym spytać głównie ekspertów @przem8 @Dev@DarekS4 Co o tym sądzicie? received_442033934026835.mp4
DarekS4 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Opublikowano 22 Czerwca 2022 (edytowane) Luz poprawny do poboru oleju wyciąga się tłok sprawdza się czy np pierścień olejowy nie jest zapieczony i pracuje. Dodatkowo mierzy się owalizacje cylindra. A pił Ci olej ? Edytowane 22 Czerwca 2022 przez DarekS4
Langista Opublikowano 22 Czerwca 2022 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Wypowiem się za niego, bo też tym autem jeździłem.. Przy jeździe miejskiej nie pił nic, odpalał bez problemu, miał moc, nie kopcił, spalanie w normie (ok 10l w trasie - 12 miasto) Nie jest to 200 konny tfsi a wersja po programie w ABT na 260, tak przynajmniej twierdzi świstek od nich. Też sugerowałem, aby mechanik zrobił pomiary, bo o ile według dokumentacji pasowanie z fabryki było na prawie 4 setki, tak ten mechanik wszystko podsumował po demontażu głowicy i włożeniu szczelinomierza między tłok a cylinder
YoGi1984 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Opublikowano 22 Czerwca 2022 " tak ten mechanik wszystko podsumował po demontażu głowicy i włożeniu szczelinomierza między tłok a cylinder" czyżby pracownik ACO ?:D
Langista Opublikowano 22 Czerwca 2022 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Podobno specjalista od 2.0 tfsi w okolicy..
Kodzi12 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2022 7 godzin temu, DarekS4 napisał: Luz poprawny do poboru oleju wyciąga się tłok sprawdza się czy np pierścień olejowy nie jest zapieczony i pracuje. Dodatkowo mierzy się owalizacje cylindra. A pił Ci olej ? Szczerze, to na jakieś niecałe 3k kilometrów dolałem może z 400 ml.
Langista Opublikowano 23 Czerwca 2022 Opublikowano 23 Czerwca 2022 Nie mówię, że jest to idelne, ma auto ok 300k nalotu ale czy mechanik nie powinien chociaż tego zwymiarować? Zawsze można zrobić szlif, wsadzić większe tłoki chociażby z 2.7 bt lub cokolwiek,.co by było podobne rozmiarami, koszt na bank wyszedł by mniejszy, jak od razu śpiewać ok 20 za remont silnika.
Langista Opublikowano 23 Czerwca 2022 Opublikowano 23 Czerwca 2022 Wałki i hydraulika już bardzo głośno pracowały, chcą założyć nowe zamienniki, zrobić szlif i nowe tłoki nadwymiar ale ja bym szukał używek w dobrym stanie..
Kodzi12 Opublikowano 23 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2022 Tutaj są dodatkowe zdjęcia na podgląd. Remont z dołem ma wyjść 14-17k bez filtrów i olejów. Wałki chce dać nowe zamienniki. W cenie jest rozrząd tył ale bez przodu, ponieważ przód ma najechane dopiero 3k.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się