Dbaluch Opublikowano 30 Czerwca 2022 Opublikowano 30 Czerwca 2022 Witam szanownych kolegów , potrzebuje waszej pomocy mianowićie coś delikatnie puka mi w przednim zawieszeniu , byłem na 3 stacjach diagnostycznych i wszędzie mówią że wszystko jest dobrze , byłem u 3 mechaników i nadal nic nie wiadomo , zostały wymienione kącówki drążków Lemforder , tuleje dolnych tylnych wahaczy niby na Lemforder ( choć mam wątpliwości czy to napewno Lemforder ) górne wahacze tzn 4 sztuki na Febi ( nie wiadomo ile te Febi wytrzyma ) i nadal puka , ja podejrzewam cały czas przednie amortyzatory tylko jak to sprawdzić bo wpakowałem już 1500 zł które poszło w błoto , zawieszenie puka jak jadę na nierównościach i jak zjeżdżam np z krawężnika , co ciekawe jak bym podjeżdżał pod krawężnik to nic nie słychać, rozważam zakup amorków ale znowu mam dylemat jakie ? , przód stoi mi wyżej względem tyłu o ok 22 mm więc jeśli były by to amorki to przy wymianie chciałbym to jakość zrównać np krótszym amortyzatorem , proszę o pomoc bo mam już dość tej całej chorej sytuacji
Dbaluch Opublikowano 30 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2022 Dodam zev zawieszenie mam standardowe tzn 1BA
Langista Opublikowano 30 Czerwca 2022 Opublikowano 30 Czerwca 2022 (edytowane) Jedź na skp i niech zmierzy ile życia zostało amortyzatorom.. te stuki co opisujesz są z górnych wahaczy, możesz najlepsze założyć ale zły montaż zniszczy je po kilku km. Edytowane 30 Czerwca 2022 przez Langista
Dbaluch Opublikowano 30 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2022 27 minut temu, Langista napisał: Jedź na skp i niech zmierzy ile życia zostało amortyzatorom.. te stuki co opisujesz są z górnych wahaczy, możesz najlepsze założyć ale zły montaż zniszczy je po kilku km. Według mnie górne wahacze odpowiadają bardziej za przechył auta a zaś dolne odpowiadają bardziej za prace góra dół na dziurach , to tylko moja teoria może i błędna , nawet jeśli były by źle zamontowane to przy wyjechaniu z bramy warsztatu już by nie pukuły tylko np po przejechaniu kilku kilometrów , przy wymianie górnych wahaczy nie ma wielkiej magi, po opuszczeniu auta i kilkukrotnym bujniećiu przodem trzeba dokręcić śruby a nie jak to robię co nie którzy z kołami w powietrzu
Langista Opublikowano 30 Czerwca 2022 Opublikowano 30 Czerwca 2022 Sam wymieniałeś, czy zlecałeś komuś?
Dbaluch Opublikowano 30 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2022 Kumpel mechanik , byłem u niego w tym czasie na warsztacie , nie rozumiem tych podejrzeń , wahacze które były zdemontowane były dobre a też tak samo na nich pukało jak puka na tych nowych
przem8 Opublikowano 30 Czerwca 2022 Opublikowano 30 Czerwca 2022 Na skp nie wyjdą stukające amorki. Może być magiel albo i te amory. U mnie stukał jeden ale tylko na nie dużych poprzecznych nierównościach.
pelonek1 Opublikowano 30 Czerwca 2022 Opublikowano 30 Czerwca 2022 Drążki kierownicze sprawdził kolega? Może ktoryś ma delikatny luz i puka na małych nierównościach i przy zjeżdżaniu z krawężnika przy skręconych kołach.
Dbaluch Opublikowano 30 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2022 1 godzinę temu, pelonek1 napisał: Drążki kierownicze sprawdził kolega? Może ktoryś ma delikatny luz i puka na małych nierównościach i przy zjeżdżaniu z krawężnika przy skręconych kołach. U mnie puka na skręconych jak i prosto ustawionych kołach., nie ma na to reguły przy wymianie końcówek drążków było sprawdzane, szarpane merdane za drążki i nie było czuć żadnego luzu
Dbaluch Opublikowano 1 Lipca 2022 Autor Opublikowano 1 Lipca 2022 Ogólnie to według mnie nie ma sposobu żeby na jeżdżącym aucie sprawdzić czy puka amortyzator , tymbardziej że to są delikatne puknięcia a nie jakieś tam czasnięćia , jeśli się myle to prosze o sprostowanie
DarekS4 Opublikowano 1 Lipca 2022 Opublikowano 1 Lipca 2022 (edytowane) Witam w klubie . Rok temu zrobiłem wszystko co się dało wymienić i tak samo puka jak u Ciebie. W przyszłym tyg rozbieram 10x cały zawias z przodu i skłądam jeszcze raz ale na innych amorach. U mnie jest gwint Bilsteina. Dodam ze na rozwalonych wahaczach i zawiedzeniu 1BV nic nie pukało. Moje zmienne to : Bilstein gwint, Przekładnia servotronic z B7 i układ hamulcowy Big brake 6tłok. Nie wymieniam jako zmiennej reszty elementów bo zakładam ze jest OK. Drążki były wymieniane na jesień na LMI i nic to nie dało. Przekładnia też nie ma luzów. Jak wymiennie amory i nic to nie da to spale to auto pomimo że mi się podoba. Nawet wywalam te 6cio tłoki i dam coś innego żeby wykluczyć wszystko. U mnie dodatkowo przy hamowaniu pojawił się dźwięk jakby guma o gumę skrzypiała. Oczywiście nic nie znalazłem ..... Albo wahacze od reguma to pic na wodę. Sposób dokręcania śrub wahaczy ja mam taki że po bujaniu autem mierzę jakąś wartość od do np wahacz buda wraca na podnośnik i żabą albo żurawiem do skrzyni podnoszę za zwrotnice tak żeby odwzorować tą odległość na kołach i dokładnie dokręcam. Na gwincie nie mam możliwości dokręcić górnych wahaczy na kołach. Edytowane 1 Lipca 2022 przez DarekS4
Dbaluch Opublikowano 1 Lipca 2022 Autor Opublikowano 1 Lipca 2022 Ja u siebie obstawiam amortyzatory , są jeszcze od nowości , lecz kombinuje jak je sprawdzić zanim wywale dobre amortyzatory i kase , orientujesz się kolego jakie amortyzatory w razie W kupić żeby były jakościowo porównywalne z oryginalnymi.? No i ta różnica tych 20 mm przodu względem tyłu, jak to oszukać , okazja jest bo może amorki będą wymieniane
przem8 Opublikowano 1 Lipca 2022 Opublikowano 1 Lipca 2022 38 minut temu, Dbaluch napisał: lecz kombinuje jak je sprawdzić zanim wywale dobre amortyzatory Wyjąc i fizycznie sprawdzić czy w jakimś zakresie tłok w amorze nie stuka albo nie ma luzu ale to też będzie ciężkie do wychwycenia.
Dbaluch Opublikowano 1 Lipca 2022 Autor Opublikowano 1 Lipca 2022 A co zakupić żeby nie w razie W nie wsadzić gorszych niż były ? Bo dzisiaj te zamienniku to większość z nich to dobre ale dla kierowców mało wymagających
przem8 Opublikowano 1 Lipca 2022 Opublikowano 1 Lipca 2022 Sachs, kyb, bilstein ale te nowe też potrafią pukać. Jakość już nie idzie w parze z ceną..
Dbaluch Opublikowano 1 Lipca 2022 Autor Opublikowano 1 Lipca 2022 Ofak , chyba zacznę pić albo jakieś prochy łykać , tak poważnie to jaki model kupić żeby przód usiadł te 20 mm, chodzi o to żeby się zrównał z tyłem
przem8 Opublikowano 1 Lipca 2022 Opublikowano 1 Lipca 2022 Za wysokość odpowiadają sprężyny, a nie amory.
Dbaluch Opublikowano 1 Lipca 2022 Autor Opublikowano 1 Lipca 2022 Ja przy mojej drugiej audi a4 b6 założyłem nowe amory od audi a4 b5 które były o 2 cm krótsze i przód wyrównał się z tyłem tzn usiadł , jeżdżę już na nich 2 lata i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych , czy to jest poprawne rozwiązanie , wątpię ale działa
DarekS4 Opublikowano 3 Lipca 2022 Opublikowano 3 Lipca 2022 W dniu 1.07.2022 o 11:09, przem8 napisał: Wyjąc i fizycznie sprawdzić czy w jakimś zakresie tłok w amorze nie stuka albo nie ma luzu ale to też będzie ciężkie do wychwycenia. No robiłem tak w zimę ale na gwincie nie uznasz .... W dniu 1.07.2022 o 12:15, Dbaluch napisał: Ofak , chyba zacznę pić albo jakieś prochy łykać , tak poważnie to jaki model kupić żeby przód usiadł te 20 mm, chodzi o to żeby się zrównał z tyłem Ja to robię klientom kitem z eibacha... O ile chcą mieć niżej. W dniu 1.07.2022 o 13:20, Dbaluch napisał: Ja przy mojej drugiej audi a4 b6 założyłem nowe amory od audi a4 b5 które były o 2 cm krótsze i przód wyrównał się z tyłem tzn usiadł , jeżdżę już na nich 2 lata i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych , czy to jest poprawne rozwiązanie , wątpię ale działa Jeżeli amor pracuje w swoim zakresie działania to spoko.... Problem jest kiedy amor ma np krótszy skok a zakombinujesz że sprężynami i np amor dojdzie do wartości granicznej działania .... Długo nie pożyje. Ja u siebie biorę pod lupę jeszcze raz kolumnę kierownicza i ewentualne rozwarstwienie sanek Mało tego w tym tyg przy dochamowywaniu pojawiły się skrzypienie z lewego koła jakby guma o gumę ... Auto do góry myślałem że klocki się kończą ale oczywiście od dołu jak zwykle jest wszystko za***iste.
Dbaluch Opublikowano 4 Lipca 2022 Autor Opublikowano 4 Lipca 2022 Ogólnie to chciałbym obniżyć ten przód w celu zrównania go z przodem ale chciałbym pozostać przy komforcie jaki jest na zawieszeniu 1BA więc sam już nie wiem jak to zrobić ponieważ jeśli założe tylko nowe amortyzatory to przód że względu na nowe amorki będzie chyba stał jeszcze wyżej niż na chwilę obecną a tego bym nie chciał , doradźcie coś koledzy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się