Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bialy dym z lewej rury wydechowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem w swojej b6 silnik 3.0 otóż leci bialy dym z lewej rury wydechowej i nadmiernie ucieka plyn chlodniczy w okresie tygodnia ubyło mi z 6 litrów plynu chlodniczego ze zbiornika uszczelka pod głowicą? 

Edytowane przez Tomek965
Opublikowano

Mowisz? Auto ma moc odpala na strzała olej ma kolor jednolity tyle ze mowie kopci na bialo z rury są momenty ze kopci a sa ze nie kopci 

Opublikowano

Częsta usterka w tych silnikach. Płaszcz wodny między cylindrami to dobra rzecz, chyba że jakiś idiota weźmie się za zaprojektowanie go zbyt blisko gładzi cylindra, w tedy ścianki pękają a do środka dostaje się woda. Nie wiem, czy róży pękniętej uszczelce aż tyle wody by dało radę uciec, w każdym razie czapkę musisz zdjąć.

Opublikowano

Ma to swoją zaletę (tylko jedną) po jakimś czasie jak zajrzysz kamerą przez otwór po świecy to tłok na który się leje borygo to jest tak czysty że można się w nim przejrzeć nie wspomnę że widać na nim wymiar..

Opublikowano

Taka zaleta przy reszcie wad to nie daje zupełnie nic ? 

 

3 godziny temu, Tomek965 napisał:

Mowisz? Auto ma moc odpala na strzała olej ma kolor jednolity tyle ze mowie kopci na bialo z rury są momenty ze kopci a sa ze nie kopci 

Jak tylko jeden cylinder kuleje to przy silniku V nie wyczujesz żadnej różnicy, im więcej tłoków tym większa kultura pracy, przy 8 cylindrach w ogóle byś nie wyłapał. Przy V10 w S6 C6 pękały korbowody z tłokami i ludzie nie wiedzieli, że coś jest nie tak.

Opublikowano

Dzieki za odzew. Jak myslicie ile taki zabieg mize kosztowac? 

Opublikowano

Mozna sie poruszac tym autem narazie czy nie? 

Opublikowano

Zrób test kompresji, jak któryś cylinder nie będzie trzymać i wyraźnie będzie widać spadek ciśnienia, to będzie to wina pękniętego bloku ale na 100% żeby wiedzieć to trzeba pojechać do mechanika, który ma kamerkę inspekcyjną (endoskop) o dobrej rozdzielczości (minimum 1080p) i wejdzie w cylinder żeby szukać pęknięcia. 

 

Przy pękniętym bloku trzeba i tak szukać nowego, a tu z własnego doświadczenia Ci powiem że jest to droga przez mękę. Ogólnie koszta minimum 6000. Drugi silnik to koszt ok 3000-3500 (więcej nie opłaca się brać bo te droższe są w jeszcze gorszym stanie). 2000-2500 to wymont-zamont silnika, potem nowe filtry, olej i w 6 się zamykasz. 

 

Jeżeli to jakimś cudem uszczelka pod głowicą to maksymalnie po taniości (bez sensu według mnie bo to się mści później w najgorszym momencie) można w 500 - 1000 się zamknąć. Czyli kupno uszczelki, komplet śrub i wymont-zamont głowicy bez jej obrabiania. Z regeneracją rośnie o ok 1500 zł w zależności w jakim stanie jest głowica.

Opublikowano

Nie wierze juz 2 kola wsadzilem 

Wymiana czujnika polozenia walu korbowego 

Wymiana przewodów podcisnieniowych

Wymiana elektrycznego ukladu chlodzenia

Przewod ukladu chlodzenia i inne pierdoly:(

Opublikowano

A to i tak nie wiele w porównaniu do tego ile zapłacił 1 właściciel za auto w salonie.

Opublikowano
7 minut temu, Tomek965 napisał:

Nie wierze juz 2 kola wsadzilem 

Wymiana czujnika polozenia walu korbowego 

Wymiana przewodów podcisnieniowych

Wymiana elektrycznego ukladu chlodzenia

Przewod ukladu chlodzenia i inne pierdoly:(

Elektrycznego układu chłodzenia? Chodzi o klimę czy co? ASN miał co prawda dodatkową pompę na płyn chłodzący ale tylko jak był to samochód na gorące kraje (Turcja itp).

 

Niestety, ASN nie jest tani w utrzymaniu a był jeszcze gorzej ujeżdżany i katowany przez rycerzy ortalionu jak sławetne 1.8t bex.

Opublikowano
37 minut temu, _Tomek napisał:

A to i tak nie wiele w porównaniu do tego ile zapłacił 1 właściciel za auto w salonie.

No wiadomo??

Opublikowano
Godzinę temu, Langista napisał:

Elektrycznego układu chłodzenia? Chodzi o klimę czy co? ASN miał co prawda dodatkową pompę na płyn chłodzący ale tylko jak był to samochód na gorące kraje (Turcja itp).

 

Niestety, ASN nie jest tani w utrzymaniu a był jeszcze gorzej ujeżdżany i katowany przez rycerzy ortalionu jak sławetne 1.8t bex.

Nie mam pojecia stary auto w 2018 przyjechalo z Niemiec Screenshot_20220824_001350.jpg.d240d1e3c0a9db3542f3348f8f3f0d38.jpg

Opublikowano
6 godzin temu, Tomek965 napisał:

Nie mam pojecia stary auto w 2018 przyjechalo z Niemiec Screenshot_20220824_001350.jpg.d240d1e3c0a9db3542f3348f8f3f0d38.jpg

"Olej schel" :lol:

Opublikowano

Tam jest wymiana elementów układu chłodzenia. Przy za tym Olejem marki "Schel" to wszystko ok.

 

Zapytaj na jakiejś grupie na Fejsie kto w okolicy ma endoskop żeby zobaczyć co jest grane w silniku.

Opublikowano

I jak tam kolego Tomku,bo temat się urwał?Po najmniejszej linii oporu,czyli sam blok 1000-1500 i porozbierać/poskładać/wymienić,co trzeba,to może się uda w 5 zmieścić.Ja przerabiam temat 2 raz:glupek2:

Opublikowano

Bloki za 1500 to śmietniki po zatarciu. Trzeba słupek brać najlepiej z auta na chodzie, 3500, osprzęt swój, nowy olej i jeździsz.

Opublikowano

Tylko ten słupek też by pasowało rozebrać,jak to tam wygląda.A potem jeszcze trzeba mieć czas i pojęcie,żeby opierdzielić to co zostanie dobrego,żeby coś odzyskać kasy.A akurat klamotów do tych rzęchów jest od groma wystawione.

Opublikowano

I ze słupków też już jestem wyleczony.Ten 1 raz kupiłem od prywatnego.Gościowi poleciał rozrząd i zawory pogięte na lewej głowicy.Wziąłem to całe za 2000.Oczywiście zleciłem rozebranie przed składaniem wszystkiego.Było ok.Góra moja i osprzęt.Pojeździłem niecałe 4 lata i replay.Jestem prawdopodobnie jedynym"szczęśliwcem" na tym forum,albo i w skali krajowej,że przerabia temat 2 raz.Myślę,że u nas każdy by zrobił i za chwilę pogonił.Ale ja chciałem jeździć i jeździć,a tu klops.:wallbash:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...