Tomek965 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 (edytowane) Witam. Mam problem w swojej b6 silnik 3.0 otóż leci bialy dym z lewej rury wydechowej i nadmiernie ucieka plyn chlodniczy w okresie tygodnia ubyło mi z 6 litrów plynu chlodniczego ze zbiornika uszczelka pod głowicą? Edytowane 23 Sierpnia 2022 przez Tomek965
Tomek965 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Mowisz? Auto ma moc odpala na strzała olej ma kolor jednolity tyle ze mowie kopci na bialo z rury są momenty ze kopci a sa ze nie kopci
Langista Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Częsta usterka w tych silnikach. Płaszcz wodny między cylindrami to dobra rzecz, chyba że jakiś idiota weźmie się za zaprojektowanie go zbyt blisko gładzi cylindra, w tedy ścianki pękają a do środka dostaje się woda. Nie wiem, czy róży pękniętej uszczelce aż tyle wody by dało radę uciec, w każdym razie czapkę musisz zdjąć.
Robero321 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Ma to swoją zaletę (tylko jedną) po jakimś czasie jak zajrzysz kamerą przez otwór po świecy to tłok na który się leje borygo to jest tak czysty że można się w nim przejrzeć nie wspomnę że widać na nim wymiar..
Langista Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Taka zaleta przy reszcie wad to nie daje zupełnie nic ? 3 godziny temu, Tomek965 napisał: Mowisz? Auto ma moc odpala na strzała olej ma kolor jednolity tyle ze mowie kopci na bialo z rury są momenty ze kopci a sa ze nie kopci Jak tylko jeden cylinder kuleje to przy silniku V nie wyczujesz żadnej różnicy, im więcej tłoków tym większa kultura pracy, przy 8 cylindrach w ogóle byś nie wyłapał. Przy V10 w S6 C6 pękały korbowody z tłokami i ludzie nie wiedzieli, że coś jest nie tak.
Tomek965 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Dzieki za odzew. Jak myslicie ile taki zabieg mize kosztowac?
Tomek965 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Mozna sie poruszac tym autem narazie czy nie?
Langista Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Zrób test kompresji, jak któryś cylinder nie będzie trzymać i wyraźnie będzie widać spadek ciśnienia, to będzie to wina pękniętego bloku ale na 100% żeby wiedzieć to trzeba pojechać do mechanika, który ma kamerkę inspekcyjną (endoskop) o dobrej rozdzielczości (minimum 1080p) i wejdzie w cylinder żeby szukać pęknięcia. Przy pękniętym bloku trzeba i tak szukać nowego, a tu z własnego doświadczenia Ci powiem że jest to droga przez mękę. Ogólnie koszta minimum 6000. Drugi silnik to koszt ok 3000-3500 (więcej nie opłaca się brać bo te droższe są w jeszcze gorszym stanie). 2000-2500 to wymont-zamont silnika, potem nowe filtry, olej i w 6 się zamykasz. Jeżeli to jakimś cudem uszczelka pod głowicą to maksymalnie po taniości (bez sensu według mnie bo to się mści później w najgorszym momencie) można w 500 - 1000 się zamknąć. Czyli kupno uszczelki, komplet śrub i wymont-zamont głowicy bez jej obrabiania. Z regeneracją rośnie o ok 1500 zł w zależności w jakim stanie jest głowica.
Tomek965 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Nie wierze juz 2 kola wsadzilem Wymiana czujnika polozenia walu korbowego Wymiana przewodów podcisnieniowych Wymiana elektrycznego ukladu chlodzenia Przewod ukladu chlodzenia i inne pierdoly:(
_Tomek Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 A to i tak nie wiele w porównaniu do tego ile zapłacił 1 właściciel za auto w salonie.
Langista Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 7 minut temu, Tomek965 napisał: Nie wierze juz 2 kola wsadzilem Wymiana czujnika polozenia walu korbowego Wymiana przewodów podcisnieniowych Wymiana elektrycznego ukladu chlodzenia Przewod ukladu chlodzenia i inne pierdoly:( Elektrycznego układu chłodzenia? Chodzi o klimę czy co? ASN miał co prawda dodatkową pompę na płyn chłodzący ale tylko jak był to samochód na gorące kraje (Turcja itp). Niestety, ASN nie jest tani w utrzymaniu a był jeszcze gorzej ujeżdżany i katowany przez rycerzy ortalionu jak sławetne 1.8t bex.
Tomek965 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2022 37 minut temu, _Tomek napisał: A to i tak nie wiele w porównaniu do tego ile zapłacił 1 właściciel za auto w salonie. No wiadomo??
Tomek965 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Godzinę temu, Langista napisał: Elektrycznego układu chłodzenia? Chodzi o klimę czy co? ASN miał co prawda dodatkową pompę na płyn chłodzący ale tylko jak był to samochód na gorące kraje (Turcja itp). Niestety, ASN nie jest tani w utrzymaniu a był jeszcze gorzej ujeżdżany i katowany przez rycerzy ortalionu jak sławetne 1.8t bex. Nie mam pojecia stary auto w 2018 przyjechalo z Niemiec
Patrykbfb Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Opublikowano 24 Sierpnia 2022 6 godzin temu, Tomek965 napisał: Nie mam pojecia stary auto w 2018 przyjechalo z Niemiec "Olej schel"
Langista Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Tam jest wymiana elementów układu chłodzenia. Przy za tym Olejem marki "Schel" to wszystko ok. Zapytaj na jakiejś grupie na Fejsie kto w okolicy ma endoskop żeby zobaczyć co jest grane w silniku.
mirek31071977 Opublikowano 24 Października 2022 Opublikowano 24 Października 2022 I jak tam kolego Tomku,bo temat się urwał?Po najmniejszej linii oporu,czyli sam blok 1000-1500 i porozbierać/poskładać/wymienić,co trzeba,to może się uda w 5 zmieścić.Ja przerabiam temat 2 raz
Langista Opublikowano 24 Października 2022 Opublikowano 24 Października 2022 Bloki za 1500 to śmietniki po zatarciu. Trzeba słupek brać najlepiej z auta na chodzie, 3500, osprzęt swój, nowy olej i jeździsz.
mirek31071977 Opublikowano 24 Października 2022 Opublikowano 24 Października 2022 Tylko ten słupek też by pasowało rozebrać,jak to tam wygląda.A potem jeszcze trzeba mieć czas i pojęcie,żeby opierdzielić to co zostanie dobrego,żeby coś odzyskać kasy.A akurat klamotów do tych rzęchów jest od groma wystawione.
mirek31071977 Opublikowano 24 Października 2022 Opublikowano 24 Października 2022 I ze słupków też już jestem wyleczony.Ten 1 raz kupiłem od prywatnego.Gościowi poleciał rozrząd i zawory pogięte na lewej głowicy.Wziąłem to całe za 2000.Oczywiście zleciłem rozebranie przed składaniem wszystkiego.Było ok.Góra moja i osprzęt.Pojeździłem niecałe 4 lata i replay.Jestem prawdopodobnie jedynym"szczęśliwcem" na tym forum,albo i w skali krajowej,że przerabia temat 2 raz.Myślę,że u nas każdy by zrobił i za chwilę pogonił.Ale ja chciałem jeździć i jeździć,a tu klops.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się