Skocz do zawartości
IGNOROWANY

audi a4 b7 1.9 tdi dziwny biały dym spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Zacznę od początku. Kilka dni temu pękła mi na harmonii rura łącząca egr oraz chłodnice spalin. Trochę z niej kopciło ale pojeździłem na niej kilka dni i zawiozłem do spawania. Po tym jeździłem także sporo czasu ale znowu pękła i nie miałem tej świadomości. Pewnego razu zaczął mi walić dym spod maski więc zobaczyłem i z rury leciał gęsty biały dym oraz pluło z niej olejem (tak podejrzewam ponieważ była taka czarna maź). Zamówiłem drugą rurę i wymieniłem z uszczelkami i obecnie leci biały gęsty dym z wydechu i śmierdzi spalinami z zbiornika chłodnicy. Niżej wrzucam zdjęcie płynu. Dodam, że olej trzyma poziom i ani pod korkiem wyrównawczym oraz oleju nie było nalotu i jest całkowicie czysty. (płynu jest lekko powyżej minimum)

i dodam jeszcze że podczas jazdy słychać jakby przelewanie się wody.

 

4EF59961-0E74-42A9-B76A-A7466A6FA139.jpeg

981FB6C9-2FF6-4EA7-9370-E8558160DC5C.jpeg

Edytowane przez fang
Opublikowano

Boje się że może to być uszczelka pod głowicą, ale też czytałem sporo i ludzie sugerują także pompowtryski że mogł jakiś puścić. Da się jakoś sensownie wykluczyć uszkodzoną uszczelke pod głowicą?

Opublikowano

Kup tester lub podjedź do mechanika aby wykonał test na UPG dla świętego spokoju. Masz dym bo padła chłodniczka EGR, słychać przelewy bo układ się odpowietrza.

Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, Langista napisał:

Kup tester lub podjedź do mechanika aby wykonał test na UPG dla świętego spokoju. Masz dym bo padła chłodniczka EGR, słychać przelewy bo układ się odpowietrza.

Myślisz że nie będzie problemu aby jeździć tym autem w takim stanie? 

Moc auto ma po wymianie tej rury od chłodnicy egr łączoną z egr'em, ale właśnie zaniepokoił mnie ten dym z auta, a jak przez jakiś czas jeździłem z tą peknięta rura to tego dymu nie było i tak samo nie pluło z tej peknietej rury, a jak juz zalozylem sprawną to od razu w wydech poszedł dym i kopci tak jakby sie cos paliło z tyłu.

 

Jeszcze pytanko czy płyn w zbiorniku wygląda tak jak powinien?

Edytowane przez fang
Opublikowano

Bardzo nie pokoi mnie ten kolor płynu w zbiorniku.

Opublikowano

Jak dawno nie wymieniany to mógł zmienić kolor. Nie znam się za bardzo na dieslach to nie pomogę tu zbytnio, płynu nie ubywa?

Opublikowano
27 minut temu, Langista napisał:

Jak dawno nie wymieniany to mógł zmienić kolor. Nie znam się za bardzo na dieslach to nie pomogę tu zbytnio, płynu nie ubywa?

płyn ostatnio wymieniałem kompletnie ponad rok temu a tak to tylko dolewany. Płyn ma ten sam stan od około 2 tygodni. Jeżeli tak jak mówisz padła chłodnica spalin to najlepiej by było podmienić i na drugiej sprawdzić ale takiej możliwości nie mam i zostaje tylko kupno drugiej, a teraz kwestia czy jak zrobie test na UPG czy nie wykaże nawet pozytywnie przez walnięta chłodnice i nie do końca będzie to sprawa uszczelki pod głowicą dlatego jestem teraz w kropce i nie wiem co robić. 

Opublikowano

Dolewany? Czyli ponad rok jeździłeś dolewając płynu? Przegoń go gdzieś na esce i zobacz czy dym zniknie.

Opublikowano
7 minut temu, Langista napisał:

Dolewany? Czyli ponad rok jeździłeś dolewając płynu? Przegoń go gdzieś na esce i zobacz czy dym zniknie.

Myślisz że jest to rozsądne przy tej obecnej sytuacji? Nie chce się wwalić w temat zatarcia silnika jeżeli to jest ta nieszczęsna uszczelka.

Opublikowano
17 godzin temu, Langista napisał:

To zrób test, kosztuje kilka zł..

rozumiem, ale chodzi o fakt czy nie pokaże pozytywnie ze względu na walniętą chlodnice spalin a nie uszczelke?

Opublikowano

Pokaże CO2 w płynie to trzeba szukać zaczynając od chlodniczki. Jak nie bedzie CO2 to szukać dalej.

 Zawsze warto robić w kolejności- test-> chłodniczka-> UPG. 

Niedawno ktos mial taki problem i mechanik wymienił mu uszczelkę pod glowica i "przy okazji" chłodnicę spalin...

Opublikowano
2 minuty temu, nadybek napisał:

Pokaże CO2 w płynie to trzeba szukać zaczynając od chlodniczki. Jak nie bedzie CO2 to szukać dalej.

 Zawsze warto robić w kolejności- test-> chłodniczka-> UPG. 

Niedawno ktos mial taki problem i mechanik wymienił mu uszczelkę pod glowica i "przy okazji" chłodnicę spalin...

o właśnie mi o to chodziło, bo zaraz wyjdzie test pozytywnie i zlece mechanikowi żeby zobaczył tą uszczelke i wymieni, a dalej będzie to samo bo winna była chłodnica. Spróbuje kupić ten test i jak wyjdzie pozytywnie to wymienie chłodnice spalin i znowu zrobie test, a jak wyjdzie negatywnie to raczej na sto procent chłodnica spalin ponieważ jest połączona z tą rura przez którą to wszystko sie stało.

Opublikowano

A chlodnicy to juz sie nie da sprawdzic? Wiesz ile kosztuje?

Jak test wyjdzie pozytywnie to zaslepiasz egra, robisz bypass chlodnicy. Mozesz tak jezdzic i po jakims czasie znowu zrobic test bez chlodnicy lub szybciej sprawdzic chlodnice kompresorem pod woda.

Opublikowano
44 minuty temu, nadybek napisał:

A chlodnicy to juz sie nie da sprawdzic? Wiesz ile kosztuje?

Jak test wyjdzie pozytywnie to zaslepiasz egra, robisz bypass chlodnicy. Mozesz tak jezdzic i po jakims czasie znowu zrobic test bez chlodnicy lub szybciej sprawdzic chlodnice kompresorem pod woda.

Mógłbyś szerzej wytłumaczyć jak sprawdzić tą chłodnice pod wodą? Jest jakiś poradnik albo coś, bo jednak wolałbym wykluczyć wszystkie ewentualności.

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, fang napisał:

Mógłbyś szerzej wytłumaczyć jak sprawdzić tą chłodnice pod wodą? Jest jakiś poradnik albo coś, bo jednak wolałbym wykluczyć wszystkie ewentualności.

 

 

Bypass czyli odłączyć te 2 węże górny i dolny i połączyć je ze sobą i pojeździć i sprawdzić czy dymi tak?

Dodam jeszcze, że ostatnio też miałem problemy z ogrzewaniem samochodu ponieważ z wentylatorów leciało tylko zimne powietrze nawet jak dawalem na full ciepło.

Edytowane przez fang
Opublikowano

połączyłem dwa węże ze sobą i nadal kopci na biało, nie mam pojęcia co dalej.

Opublikowano

Jak masz już bypas to zrób ten test  w układzie..

Opublikowano

To jak test wykaze teraz co2 to UPG.

Opublikowano (edytowane)

Okej ale mam jeszcze zasadnicze pytanie czy ja to dobrze zrobiłem. Odpialem dwa węże od chłodnicy spalin i połączyłem je ze soba i nic więcej dalej. Czytałem gdzieś ze jeszcze trzeba zaślepic egr zeby zrobić calkowity bypass. Czy jest możliwość ze jak nie zaślepilem egr to ta metoda poszła na marne? Jest możliwość że to świece żarowe? Bo już kiedyś miałem problem z jedną.

Edytowane przez fang

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...