Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7 Jaki motor wybrać


Pieterb
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez pelonek1,

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, tak przeglądam i czytam tematy dotyczące motorów w b7 ale zdania podzielone. Bo szukam właśnie b7 z motorem,  hmm no pewnie 1.8 turbo bo tu chyba najmniej rozbieżnością o opiniach na jego temat. Ale ciężko coś sensownego w okolicy, bo jeszcze kilka warunków musi spełnić ale to nie ważne.

Zaczął mi chodzić pomysł zakupu 2.0 turbo i tu już nieźle schody są opinii ma on dużo i mocno rozbierznych czasem. Dużo jeszcze do tych opinni miały te motory przy przebieg 100 tys ale wiadomo takiego to je znajdę i zaczynają się od 200 w górę. I tu pytanie bardziej do ludzi co śmigają takimi motorami i jak to z nimi jest? Wiadomi chodzi mi bardziej o branie tego oleju bo nie chciał bym zaraz po zakupie robić remontu.

 

A jak ma się jeszcze się sprawa z tym 2.0 alt czy faktycznie w b7 został ciut poprawiony odnośnie tego który występował w b6,  bo gdzieś takie opinie słyszałem? Czy to bujda?

 

A i prosiłbym ewentualnie ludzi co mają ten 1.6 o jakieś zdanie lub dwa. Chodź tego motoru raczej nie biorę pod uwagę bo zakładam że jest poprostu za słaby do tej budy a spali swoje.

 

PS trochę się rozwinąłem :facepalm:

Dziękuje że jazda cenną radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Pieterb napisał:

A jak ma się jeszcze się sprawa z tym 2.0 alt czy faktycznie w b7 został ciut poprawiony odnośnie tego który występował w b6,  bo gdzieś takie opinie słyszałem? Czy to bujda?

Niedawno jechałem za dwoma b7 które kopciły na niebiesko,silnik oczywiście 2.0 Alt.... 

1.6 też lubi  łykać olej. Więc zostaje 1.8t wraz z długimi poszukiwaniami czegoś w dobrym stanie lub dobrze wyposażone 2.0 tfsi w lepszej cenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli alz i alt to takie samo g... Może dlatego że w oznaczeniu tylko jedną literka się różnią :grin:

Hmm, no dobra czyli pozostaje mi chyba tylko jedno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak po cenach patrząc to te 2.0 tfsi niewiele się różnią ceną, fakt że więcej jest ich w q. Ale chyba nie będę ponosił większego ryzyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie
Godzinę temu, Pieterb napisał:

A tak po cenach patrząc to te 2.0 tfsi niewiele się różnią ceną, fakt że więcej jest ich w q. Ale chyba nie będę ponosił większego ryzyka.

Jak chcesz kupić pod jedyne słuszne paliwo w tym czasie czyli LPG i jeździć w miarę dynamicznie to szukaj 1,8 T. Swoim zrobiłem prawie 100 k km w niecałe 2,5 roku w LPG i jeśli było by coś młodszego z tym silnikiem oprócz Exeo to bym zmienił, ale skoro nie ma to jeszcze trochę nim pojeżdżę.  Pamiętaj tylko, że jak kupisz ośkę to będzie tam krótka skrzynia pięciobiegowa. 

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pelonek1 napisał:

Pamiętaj tylko, że jak kupisz ośkę to będzie tam krótka skrzynia pięciobiegowa

Ooo to tego w sumie nie wiedziałem, dzięki za info, aczkolwiek chyba nie jest to dla mnie problem jakiś duży, bo po trasach aż tak dużo nie latam.

 

A jak to z autmatami jest skoro napomknąłeś temat,  gdzieś czytałem na forum że lepszy tip. Teraz pytanie czy w 1,8 występowały oba rodzaje skrzyń czy tylko jakąś konkretną skrzynia z  konkretnym motorem.

Szukam raczej w manualu ale jakby się trafił jakiś dobry egzemplarz to i nauczem się auto jeździć :wink:

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, ok dzięki za info. :drinks: A te 2,0 tfsi?

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Jeśli jesteś zainteresowany to ja pozbywam się swojej a4 b7 :( muszę kupić busa do pracy. Jest bez gazu ale można założyć, jest w miarę dobrze wyposażony. Avant 1.8 T. wywalony kat. (jest DP) kata mam do oddania, wtryski z bex i skrzynia 6 biegów z bex P.S. przy 220 km/h jest około 6 tyś obrotów przy 240 niewiele więcej :) jest zapas żeby dołożyć mocy. na razie mapa na około 200 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Pieterb napisał:

Ooo to tego w sumie nie wiedziałem, dzięki za info, aczkolwiek chyba nie jest to dla mnie problem jakiś duży, bo po trasach aż tak dużo nie latam.

 

A jak to z autmatami jest skoro napomknąłeś temat,  gdzieś czytałem na forum że lepszy tip. Teraz pytanie czy w 1,8 występowały oba rodzaje skrzyń czy tylko jakąś konkretną skrzynia z  konkretnym motorem.

Szukam raczej w manualu ale jakby się trafił jakiś dobry egzemplarz to i nauczem się auto jeździć :wink:

Multitronic to syf, chyba że ktoś dbał od początku o skrzynie ale osobiście bym nie polecał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Pieterb napisał:

Aha, ok dzięki za info. :drinks: A te 2,0 tfsi?

Miały wszystkie rodzaje skrzyń. Przy czym ośka miały multi, a q miały tipa z tego co pamiętam. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0tfsi jest bardzo problematyczne. W moim padł wtrysk nowy za sztukę coś około 1800zl. Ostatecznie silnik do wymiany gdyż się przytarł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...