KptBorsuk Opublikowano 4 Października 2022 Opublikowano 4 Października 2022 (edytowane) Cześć i czołem forumowicze! Po długim czasie zdecydowałem się na założenie wątku o swojej "Lalce" Jest to Audi A4 B7 1.8T Quattro Sedan w kolorze LX7Z z połowy 2005 roku. Auto zostało zakupione i sprowadzone z Niemiec w sierpniu 2019. Na blacie ówcześnie było nalatane 162 tys. Tak wyglądało na miejscu w Niemcowni Wyposażenie: Wewnętrzny S-line Zawias S-line 1-BE Kierownica 3-ramienna S-line Podgrzewane fotele Dwustrefowy klimatronik Podświetlenia w drzwiach Korbatronik z tyłu Bixenon bez funkcji auto Lakier metalik Alufelgi 17' Radio Concert II Ogólnie jak widać trochę bieda wyposażenie... Rzeczy które do tej pory zrobiłem w aucie: Wymiana kierownicy na trójramienną S-line z multifunkcją obszytą nową skórą Dołożenie tempomatu i odblokowanie FIS Swap hebli na 320/300 by @rs dziadek Opony zimowe Kleber Krislap HP3 235/45 R17 Felgi Audi OEM 4F0 601 025 DG 8.5" R19' Opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymetruc 5 235/25 R19 Pełna konserwacja podwozia (piaskowanie, podkład, powłoka konserwująca) Zawieszenie Bilstein B12 Pro-Kit Wymiana wszystkich elementów gumowych zawieszenia (tuleje, łapa skrzyni biegów, łączniki stabilizatorów, nowe wahacze itp.) Nowe poduszki silnika Stabilizatory RS4 przód + tył Olej Ravenol VST 5W40 - przy każdej wymianie Filtr powietrza, kabinowy, paliwa MANN - przy każdej wymianie Świece NGK PFR6Q Wymiana termostatu Nowa przednia szyba z czujnikiem zmierzchu/deszczu (poprzednia szyba postanowiła sobie pęknąć) Lusterko wsteczne z fotochromem Przełącznik z funkcją Comming/Leaving Home Zderzak przedni S-line + grill S4 Lotka bagażnika by Maxton Design Czujniki parkowania przód + tył Radio z nawigacją Kenwood DMX-8019DABS 2DIN + mikrofon do zestawy głośnomówiącego schowany w lampce na suficie + sterowanie radiem z kierownicy + 2x port USB zamiast gniazda zapalniczki Kompletny przelotowy układ wydechowy by el-tec (3" downpipe, 2.75" reszta) + 4 tłumiki (2 środkowe, 2 końcowe) + 2 podwójne końcówki wydechów + sportowy katalizator + dyfuzor zderzaka z Bułgarii Oklejenie czarną błyszczącą folią chromowanych ramek wokół drzwi, listwy tylnego zderzaka, dachu i lusterek Wyprogramowanie drugiej sondy + zhamowanie auta na hamowni drogowej (175 KM i 272 Nm) - chyba zdrowa sztuka W planach: Zakucie silnika Serwis głowicy Sprzęgło Stage 2 Mocniejsze cewki Turbo K04-064 (lub inne, ale na 350 KM powinno wystarczyć) TIP FMIC Wydajniejsze wtryski, pompa paliwa Wymiana rozrządu i łańcuszka rozrządu z napinaczem Wymiana innych niezbędnych lub zużytych podzespołów silnika Usunięcie SAI Elektryczne szyby tył Naprawa podsufitki (niestety swoją przemoczyłem i w kilku miejscach klej puścił...) Wymiana foteli na inne lub zmiana materiału na obecnych Obszycie gałki zmiany biegów Dyfuzor przedniego zderzaka + dokładki progów by Maxton Design LED w DRL ale tak aby nie ingerować w lampę, żeby nie wypalało oprawek i nie wywalało błędu na FIS Nowe felgi na zimę + dystanse do letnich kół Gwint?? - jeśli spasowanie nadkoli z kołami nie będzie mi się podobało Parę aktualnych fotek Edytowane 5 Października 2022 przez KptBorsuk 1
afroo. Opublikowano 5 Października 2022 Opublikowano 5 Października 2022 Fajnie działasz. 9 godzin temu, KptBorsuk napisał: Kompletny przelotowy układ wydechowy by el-tec (3" downpipe, 2.75" reszta) + 4 tłumiki (2 środkowe, 2 końcowe) + 2 podwójne końcówki wydechów + sportowy katalizator + dyfuzor zderzaka z Bułgarii Czekaj, moment. To w końcu masz downpipe, czy sportowy kat? Przelot, czy 4 tłumiki? Trochę namieszałeś. 9 godzin temu, KptBorsuk napisał: Po długim czasie zdecydowałem się na założenie wątku o swojej "Lalce" Serio nazywasz samochód "lalką"? Powodzenia w modyfikacjach.
Hugo Opublikowano 5 Października 2022 Opublikowano 5 Października 2022 20 minut temu, afroo. napisał: To w końcu masz downpipe, czy sportowy kat? Jedno i drugie zapewne
Langista Opublikowano 5 Października 2022 Opublikowano 5 Października 2022 (edytowane) Po zdjęciach jak dobrze widzę to ma dp -> kat -> tłumik -> tłumik Nawet estetycznie zrobione, ile wyszedł Cię taki wydech? Edytowane 5 Października 2022 przez Langista
KptBorsuk Opublikowano 5 Października 2022 Autor Opublikowano 5 Października 2022 2 godziny temu, afroo. napisał: Czekaj, moment. To w końcu masz downpipe, czy sportowy kat? Przelot, czy 4 tłumiki? Trochę namieszałeś. Od turbo wychodzi 3" DP, a następnie za nim jest sportowy kat. Z tym "przelotem" może zaszalałem, ale fakt, wydech jest na 4 tłumikach. W trasie głowy nie urywa 1 godzinę temu, Langista napisał: Nawet estetycznie zrobione, ile wyszedł Cię taki wydech? Zdecydowanie za dużo... Z tego co mówił majster to podobno materiał podrożał + ceny katów poszły w górę z powodu wojny. A poza tym to Warszawa, więc i warszawskie ceny 1
Langista Opublikowano 5 Października 2022 Opublikowano 5 Października 2022 Ceny katów ogólnie poszły w górę i to na długo przed wojną, a teraz z powodu inflacji znowu. 1
BartoszSoldier Opublikowano 5 Października 2022 Opublikowano 5 Października 2022 Bardzo ciekawie dupka wygląda z tym dyfuzorem i końcówkami Będę obserwował 1
KptBorsuk Opublikowano 16 Lipca Autor Opublikowano 16 Lipca Dawno nie było udpate, ale poniżej to co udało się osiągnąć od ostatniego wpisu: Naprawiona podsufitka Nowe fele na zimę - OEM Audi Rotor R19 9" + Kleber Krislap HP3 235/35 Odmalowane fele letnie - kolor Shadow Chrome Założone dystanse do letnich felg: 5mm przód + 10mm tył Zmodzony sterownik elektroniki centralnej tak, aby nie wyrzucało błędu na FIS w po założeniu LED w DRL W oczekiwaniu: Wymiana rozrządu: pompa HEPU + rolki, napinacz i pasek ASO (graty już czekają na półce) Wymiana paska wielorowkowego + rolka + napinacz - ASO (graty już czekają na półce) Wymiana napinacza i łańcuszka wałków rozrządu - ASO (graty już czekają na półce) Zakucie silnika, FMIC, TIP, K04-064, cewki, pompa paliwa, sprzęgło, serwis głowicy - ciężko mi znaleźć warsztat w okolicach Warszawy, który by mi to ogarnął od A do Z ☹️ Większe heble z przodu Wymiana foteli na inne - Supersport Seats z RS lub S Obszycie gałki zmiany biegów Dyfuzor przedniego zderzaka + dokładki progów by Maxton Design Korekta lakieru Usunięcie pomarańczowych szkiełek kierunków + polerka reflektorów Poniżej trochę fotek z zimowymi i letnimi felami 😁 1 1
Rob@k Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca Plany fajne. Nie chce cie martwić ale grill nie jest z S4. To sline.
BartoszSoldier Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca 6 minut temu, Rob@k napisał(a): Plany fajne. Nie chce cie martwić ale grill nie jest z S4. To sline. Cień tak dziwnie pada ale jak zobaczysz zdjęcia wyżej to jednak jest S4 🤔 2
Adam87 Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca 11 minut temu, Rob@k napisał(a): Plany fajne. Nie chce cie martwić ale grill nie jest z S4. To sline. Wojtuś, to jest S4😉 2
KptBorsuk Opublikowano 18 godzin temu Autor Opublikowano 18 godzin temu (edytowane) Pora na kolejny - tym razem całkiem spory - update. Silnik trafił na duże mody mechaniczne (i nie tylko) pod opiekę @DivaynEays Co zostało dłubnięte: Blok silnika rozwiercony do pojemności 2.0L Wał z 2.0 TFSI 6AAJ 4 tłoki z z 2.0 TFSI 82L143 Kute korbowody ze śrubami ARP Panewki korbowodowe ACL Adapter do K04-0064 Turbo K04-0064 Przewody wodne i olejowe do K04-0064 Intercooler 550x230x65 z orurowaniem Prawa łapa silnika 2.0 TFSI 8E0199308AH Sprzęgło jednomasowe dwutarczowe Głowica z wolnossącego 1.8 - uszczelniacze Supertech, sprężyny z 2.7, podkładki z S3, prowadnice Supertech Wałek ssący z wolnossącego 1.8 Chłodnica płynu wspomagania Listwa paliwowa pod wyższe ciśnienie Wtryski 630cc Puszka filtra od 2.0 TFSI Obudowa przepływomierza 3" Polakierowana pokrywa zaworów Wstępna korekta softu - poprawienie softu pod kątem wyłączonych błędów (napaprane przez poprzedniego "tunera" ), druga sonda poprawnie wyłączona, wyłączona SAI, kalibracja wtrysków, kalibracja przepływomierza 3" i przestawienie termostatu żeby trzymał cały czas ok 90-95 stopni Teraz pozostało dotrzeć silnik, wrzucić mocniejszą pompę paliwa, dostroić soft i cieszyć się jazdą Parę fotek ze składania: Edytowane 15 godzin temu przez KptBorsuk 2 1
BartoszSoldier Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu Co masz na myśli listwa paliwa pod wyższe ciśnienie? Jakiś custom? Pompę paliwa bierz od 2.0 tfsi.
DivaynEays Opublikowano 16 godzin temu Opublikowano 16 godzin temu Godzinę temu, BartoszSoldier napisał(a): Co masz na myśli listwa paliwa pod wyższe ciśnienie? Jakiś custom? Pompę paliwa bierz od 2.0 tfsi. Konwersja na listwę starego typu z regulatorem na listwie w celu pozbycia się problemu z seryjnymi filtrami paliwa, a dwa seryjne filtr nie lubią się z bardziej wydajnymi pompami paliwa, przestają trzymać ciśnienie i wali po 5-6bar na listwę. 1
BartoszSoldier Opublikowano 10 godzin temu Opublikowano 10 godzin temu 6 godzin temu, DivaynEays napisał(a): Konwersja na listwę starego typu z regulatorem na listwie w celu pozbycia się problemu z seryjnymi filtrami paliwa, a dwa seryjne filtr nie lubią się z bardziej wydajnymi pompami paliwa, przestają trzymać ciśnienie i wali po 5-6bar na listwę. Powrót do klasyki. Rok temu wymieniłem ori filtr paliwa na ori i odpukać narazie nic się nie dzieje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się