Adriano007 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Witam szanownych klubowiczów. Tak jak w temacie napisałem od kilku dni zacząłem wyczuwać podczas hamowania drgania kierownicy. W pierwszym momencie pomyślałem że to wina nawierzchni. Niestety tak nie jest gdyż na równej nawierzchni także te drgania wyczuwam. Zaznaczam ze ok 9 miesięcy temu wymieniłem całe przednie zawieszenie i nic mi nie stuka i nie puka. Czasem popiskuje mi przy chamowaniu tylne koło. Co może być przyczyną tych drgań? Dzięki za porady. Pozdro.
Yelo Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Zamień koła przód z tyłem. Może to być niewyważenie któregoś z kół, ewentualnie tarcz.
DAWIDBORI Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 a to drga ci caly czas czy tylko przy hamowaniu??
Adriano007 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2009 drga tylko przy chamowaniu. oczywiscie to drganie nie jest az tak bardzo duze ale jednak daje sie odczuc[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2009, 16:48_________________________________________________Co do zmiany kół i ewentualnego złego wyważenie to wydaje się mi że jeśli któreś koło było by źle wyważone to nie tylko przy hamowaniu kierownica by drżała ale także podczas jazdy bez naciskania hamulca. Czyż nie tak? A moze ja się myle. Rozumie że musze zainwestować w tarcze.
marcin78 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 tarcze scieraja sie na calej powierzchni, caly klocek bierze?
Adriano007 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Wiesz z tego co zaobserwowałem to klocek ściera się na całej powierzchni. Pozostaje tylko rancik przy końcu tarczy- standard.
ziomiasty Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 tez tak mialem. zmiana kol z felgami stalowymi na alusy i ... po problemie . nie wiem czemu ale jest cacy
Yelo Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Również spotkałem się z sytuacją, że niewyważenie koła powodowało drgania tylko przy hamowaniu. Spróbuj założyć jakieś pewne koła na przód.
Adriano007 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2009 oki. Cos pokonbinuje. No chyba ze to przez tarcze
Si?a Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 A czy testowałeś hamowanie z troszkę większej prędkości? (ok. 140km/h) No i czy wtedy również jest mało odczuwalne drganie czy jednak jest trochę bardziej odczuwalne? Również miałem taką przypadłość, no i oczywiście był błąd tarcz hamulcowych.
Adriano007 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Właśnie przy większej prędkości na równym podłożu te drgania są bardziej odczuwalne. Więc rozumie że tarcze do wymiany? Ale wszystkie cztery czy może tylko przód skoro drgania przenoszone są na kierownice?
Si?a Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 a czy podczas hamowania słyszysz takie "buczenie" ? No według mnie raczej tylko przód... Ja miałem problem z przodem , przynajmniej tak było też słychać
Adriano007 Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Opublikowano 3 Maja 2009 Podczas hamowania nic nei słychac.
Perfidny Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 ostatnio przerabiam ten problem jeśli skrzypi przy hamowaniu bez drgania to klocki jeśli masz drgania na kierownicy to tarcze z przodu jeśli skrzypi i rzuca autem przy hamowaniu to tarcze z tyłu
Adriano007 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2009 Dzięki kolego ,,Perfidny" za info. U mnie nic nie skrzypi i nie rzuca mi samochodem. ja zauważam tylko drgania przy kierownicy wiec najprawdopodobniej tak jak napisałeś przednie tarcze do wymiany.[br]Dopisany: 14 Maj 2009, 10:29_________________________________________________Witam ponownie. Dziś wyważyłem koła przednie. Oczywiście puścilem się na testy i rozpocząłem hamowanie z prędkości 140 km. I co? i kiszka. Niestety kierownica delikatnie zaczęła drzeć, mało tego tak jak kolega KueQ napisał wcześniej w kabinie zaczęło ,,buczeć". Może się mylę ale wydaje sie mi ze to buczenie jak gdyby przechodziło do kabiny od prawego przedniego koła(strona pasażera). Naprawde nie wiem co to moze być, co moze byc tego przyczyną . Jeśli ktos to przerabiał to proszę pomoc.
skary1 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Miałem bardzo podobny przypadek do twojego okazało się że podczas wymiany zawieszenia mechanik nie oczyścił dobrze wewnętrznej części tarczy hamulcowej (płaszczyzna która przylega do piasty) wpadło tam trochę rdzy z tarczy i powodowało że tarcza miała niewielkie "bicie" po wyczyszczeniu piast i tarcz wszystko OK. Spróbuj może.........?
Adriano007 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2009 Dzięki za radę tylko że ja wymieniłem zawieche w październiku 2008r i wszystko było oki az do miesiąca maj 2009r. Wydaje się mi że przypadek o którym Ty piszesz ujawnił by się dużo wcześniej a nie po 6 miesiącach jazdy na nowym zawieszeniu. Aczkolwiek wszystko jest możliwe jak to mówią . Na razie jestem na etapie szukania tarcz hamulcowych. Ceny mnie troche przerażają ale cóż mam robić jak nie inwestować w niunie. Tym bardziej ze we wrześniu chce ją sprzedawać .
danielm21 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 miałem podobnie bardzo drżała kierownica podczas hamowania... ze względów finansowych przetoczyłem tarcze w pracy ale to tylko chwilowe rozwiązanie ... ale drzenie ustapilo natychmiastowo... pozdr
jaca.13 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 wymień tarcze i klocki na nowe i powinno być ok. przerabiałem to już kilka razy!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się