Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Black B7 / Avant / 2.0TFSI / Quattro / Tiptronic / S-line


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, DubixPL napisał(a):

Ruda Śląska, blachy tylko zostały.

Ja z Siemianowic.

ogólnie jak zachowuje się ten tiptronic?? 
bo stoję przed zmiana napędów i tez myślę czy by z manuala nie przejść na tipa. U mnie trochę więcej mocy ale nigdy osobiście nie miałem możliwości przejechania się tipem 

Opublikowano
Godzinę temu, Ivanek napisał(a):

Ja z Chorzowa więc po sąsiedzku :P 

 

W pierwszym poście napisałeś, że modyfikowałeś oprogramowanie tiptronic. Co tam dokładnie zrobione? 
U mnie w 3.0 TDI przed aktualizacją dopiero gdy się zatrzymałem to zmieniał bieg z 2 na 1 przy czym było małe szarpnięcie, po aktualizacji przy 5kmh zmienia już na 1 bieg, troszkę szybciej też zmienia te biegi. Myślałem jeszcze zrobić true manual.

Po zakupie były szarpnięcia przy redukcji. 
Została wgrana najnowsza aktualizacja skrzyni wydana przez producenta + adaptacje.
Przy Stage 1 ściągnięte limitery momentu ponieważ nie skrzynia nie puszczała więcej niż 333Nm.
True manual fajna opcja, też będę o tym myślał jak zrobię głowicę i dołożę trochę mocy jeszcze.

Opublikowano
5 minut temu, przemolll napisał(a):

Ja z Siemianowic.

ogólnie jak zachowuje się ten tiptronic?? 
bo stoję przed zmiana napędów i tez myślę czy by z manuala nie przejść na tipa. U mnie trochę więcej mocy ale nigdy osobiście nie miałem możliwości przejechania się tipem 

Generalnie przy twojej mocy jeśli liczysz na osiągi to skrzynia ta będzie kotwicą bo jest wolna. Podnoszenie ciśnień, przyśpieszanie zmian biegów kończy się uszkodzoną skrzynią. Dopiero 8HP to jest przyszłość.
Chyba że szukasz wygody no to polecam TIPa, nie machasz biegami, a jak chcesz się pobawić to zmieniasz biegi łopatkami przy kierownicy.

Opublikowano
17 minut temu, DubixPL napisał(a):

Generalnie przy twojej mocy jeśli liczysz na osiągi to skrzynia ta będzie kotwicą bo jest wolna. Podnoszenie ciśnień, przyśpieszanie zmian biegów kończy się uszkodzoną skrzynią. Dopiero 8HP to jest przyszłość.
Chyba że szukasz wygody no to polecam TIPa, nie machasz biegami, a jak chcesz się pobawić to zmieniasz biegi łopatkami przy kierownicy.

Myślę że czas zmiany biegów w manualu i tipie będą podobne.

No ogólnie bardziej patrzę na wygodę 

Opublikowano

Tylko np. skrzynia tiptronic jest krótsza niż manual w 2.0tfsi (GVE). Ja 0-100 dużo tracę bo musi zmienić na 3 bieg. Także Ja miałem na Dragy 6.9s, a kumpel z podobną mocą w manualu 6.5s.

Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, przemolll napisał(a):

Myślę że czas zmiany biegów w manualu i tipie będą podobne.

No ogólnie bardziej patrzę na wygodę 

Zdecydowanie nie
B7 3.0 TDI Tiptronic tu | 250KM 600Nm

B6 1.9 TDI manual tu | 200KM 450Nm
oba moje quattro, nie ma co porównywać aspektu przyspieszenia, chodzi o sam fakt zmiany biegów

 

Do codziennego przemieszczania jest bardzo wygodny, jednak wolałbym szybszą skrzynię.

Edytowane przez Ivanek
Opublikowano
Godzinę temu, Ivanek napisał(a):

B7 3.0 TDI Tiptronic tu | 250KM 600Nm

@Ivaneka czy długo ta skrzynia pożyje przy takim ruszaniu? Ja kiedyś tylko raz tak ruszyłem i stwierdziłem że nie miała lekko :eusathink:

Opublikowano

U siebie kilkanaście razy tak już ruszałem i nic jej nie jest. Fakt że zawsze dobrze rozgrzany olej w skrzyni i nie robiłem takich startów pod rząd.

Opublikowano
2 godziny temu, pelonek1 napisał(a):

@Ivaneka czy długo ta skrzynia pożyje przy takim ruszaniu? Ja kiedyś tylko raz tak ruszyłem i stwierdziłem że nie miała lekko :eusathink:

Zadaj pytanie sobie czy każdy start z miejsca tak wygląda? No nie. To raczej jest kilka razy w ciągu roku, u mnie rajdówką jest B6. 

Opublikowano
6 godzin temu, DubixPL napisał(a):

Tylko np. skrzynia tiptronic jest krótsza niż manual w 2.0tfsi (GVE). Ja 0-100 dużo tracę bo musi zmienić na 3 bieg. Także Ja miałem na Dragy 6.9s, a kumpel z podobną mocą w manualu 6.5s.

Kiedyś muszę podjechać na te dargy do cb z ciekawość. 😃 

chyba zrobię u siebie przekładkę na skrzynie z 3.2fis i zobaczymy co będzie 

Opublikowano

Zapraszam 😁

Opublikowano
W dniu 17.11.2024 o 14:29, DubixPL napisał(a):

Po zakupie były szarpnięcia przy redukcji. 
Została wgrana najnowsza aktualizacja skrzyni wydana przez producenta + adaptacje.
Przy Stage 1 ściągnięte limitery momentu ponieważ nie skrzynia nie puszczała więcej niż 333Nm.
True manual fajna opcja, też będę o tym myślał jak zrobię głowicę i dołożę trochę mocy jeszcze.

Cześć, niedawno się przesiadłem z A4 B6 1.9 TDI na A4 B7 2.0T quattro tip i potrzebuję informacji gdzie można zaktualizować oprogramowanie skrzyni.
Pozdrawiam

Opublikowano

Wszystko pytanie skąd jesteś. Ja robiłem w ASB Kolbuszowa, bo akurat wtedy miałem najbliżej. Każdy inny serwis od skrzyń proponował mi remont mechatroniki od 2,5k zł w górę.

Opublikowano
38 minut temu, szczepanstjepan napisał(a):

Cześć, niedawno się przesiadłem z A4 B6 1.9 TDI na A4 B7 2.0T quattro tip i potrzebuję informacji gdzie można zaktualizować oprogramowanie skrzyni.
Pozdrawiam

Mogę polecić człowieka w Zabrzu 

Opublikowano
1 godzinę temu, szczepanstjepan napisał(a):

Cześć, niedawno się przesiadłem z A4 B6 1.9 TDI na A4 B7 2.0T quattro tip i potrzebuję informacji gdzie można zaktualizować oprogramowanie skrzyni.
Pozdrawiam

Polecam Kubę z DCR @JamesANP

 

WWW.FACEBOOK.COM

DCR. 181 likes. Elektromechanika samochodowa

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...