derobyk Opublikowano 14 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 witam A4B6 silnik ALZ 1,6 Montaż uszczelki ELRING metalowa wielowarstwowa, chodzi mi o przygotowanie do montażu uszczelki. Smarować czymś styk uszczelki z blokiem i głowicą? Patrząc na uszczelkę (moim zdaniem) styki głowica blok, powinne być odtłuszczone , aby warstwa kleju na uszczelce mogła się połączyć szczelnie z blokiem i głowicą. Porady mechaników doprowadzają do zawrotu głowy, - oleje, smary, nawet ktoś wyskoczył z Hermetikiem. Jak to powinno wyglądać, Nie rozmawiamy o planowaniu głowicy czy bloku i innych podobnych sprawach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 14 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 w jakim stanie jest blok ? wyczyszczony, wyrównany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 14 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 3 sekundy w google. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derobyk Opublikowano 14 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 Dzięki za filmik znam go, jest super z bardzo ważnymi informacjami. Osobiście nie podoba mi się, że w ten sposób trzyma uszczelkę, że się wygina. Pomiędzy pakietem blach też jest dodatkowy pasek uszczelniający -przy wyginaniu uszczelki może się uszkodzić. Ale to inny temat. Filmik nie odpowiada na pytanie- odtłuszczać czy pozostawić warstwę olejową na bloku i głowicy. Jeżeli odtłuszczać to też nie należało by paluchami dotykać uszczelki =producent pisze "wyjąć uszczelkę przed samym montażem" cokolwiek by to nie znaczyło. Głowica po pełnej regeneracji, blok sprawdzony wyczyszczony -bez rys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaTeo85 Opublikowano 14 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 Ja bym odtłuszczał, po za tym że pozbywasz się zanieczyszczeń chemicznych to usuwasz także drobiny które mogły by podejść pod uszczelkę. Smarowanie kiedyś mogło jedynie zabezpieczać przed korozją styk blok/głowica ale dzisiaj żeliwa już prawie nie ma więc ewentualne smarowanie jest bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 14 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2022 (edytowane) Odtłuścić jedynie należy powierzchnię na bloku i na głowicy, gdzie stykać będzie się z uszczelką, żadnych hermetyków czy innych smarowideł. Warto też kanały przedmuchać sprężonym powietrzem, żeby ewentualne syfy wydmuchać. Edytowane 14 Października 2022 przez Langista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się