DK04 Opublikowano 12 Listopada 2022 Opublikowano 12 Listopada 2022 Robimy z kolegą SWAP tarcz hamulcowych z przodu na większe i z wstępnego pomiaru wynika że mamy krzywą piastę. Pytanie jest następujące, czy da się wyciągnąć samą piastę bez demontażu zwrotnicy i łożyska? Jeżeli da się to jak ją wyjąć i potem włożyć z powrotem? Lepiej dać do przetoczenia tą piastę którą mamy czy kupić nową np. z febiego?
tass Opublikowano 12 Listopada 2022 Opublikowano 12 Listopada 2022 Bardzo ciężki temat, samą piastę wyjąc nie uszkadzając łożyska będzie ciężko, przegub musisz odkręcić i wysunąć ze zwrotnicy, odkręcasz 4 śruby od piasty i teoretycznie wychodzi piasta z łożyskiem. Realistycznie będzie w ch...ere ciężko wyjąć to na samochodzie, najbezpieczniej wyjąć zwrotnicze i na imadło żeby nie tłuc aby wybić łożyska uszkadzając przy okazji wahacze. \ Najlżej wyjąć zwrotnicę, w imadło ją, poluzować kilka obrotów śruby od obudowy łożyska i młotkiem udarowym w każdą śrubę po trochu, aż się ruszy. Piasta przy wciąganiu wyjdzie z jedną bieżnią łożyska i prawdopodobnie łożysko tez będzie do wymiany.
muchacz6 Opublikowano 13 Listopada 2022 Opublikowano 13 Listopada 2022 Panowie podepnę się Również przymierzam się do wymiany piasty z łożyskiem, powód: skrzywiona piasta powoduje drgania na kierownicy podczas hamowania. Drgania są wyraźne. Pomiar bicia na tarczy to 0,2 mm, na piaście 0,1mm. Zatem do wymiany jest na pewno piasta z łożyskiem, moje pytanie brzmi czy w tym wypadku należy wymienić również tarcze? Czy po założeniu tej tarczy na nowe łożysko bicie powinno ustać? Tarcze nowe, niecałe 10kkm,
DK04 Opublikowano 15 Listopada 2022 Autor Opublikowano 15 Listopada 2022 A jak z tym toczeniem? Przetoczyć stare czy kłaść nowe od razu ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się