Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 1997 1.9TDI 143km nagła utrata mocy


Mumin04

Rekomendowane odpowiedzi

Audi A4 B5 sedan 143km 1997 rok 

Witam. Wróciłem właśnie do domu i zacząłem odrazu szukać odpowiedzi na temat co mnie spotkało i niestety nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi, więc przychodzę do was z tym pytaniem i moją sytuacją. A więc wracałem wyjechałem od znajomych na zimnym silniku i postanowiłem wrócić do domu obwodnicą a wiadomo obwodnica, wysoka prędkość czemu i właśnie.. rozpędziłem się do 200km/h i 4k obrotów i w pewnym momencie spowolniło mnie do 160km/h i 3k obrotów i nie dało rady więcej postanowiłem zjechać z obwodnicy o na chwilę stanąć i zgasić silnik sprawdziłem olej i wszystko w porządku było więc stałem chwilę i pojechałem dalej obwodnicą i normalnie wszystko było w porządku i rozpędziłem się do 160km/h w tym samym czasie co zwykle więcej już się bałem o silnik. I pytanie co mogło spowodować że coś takiego się stało? Chciałbym jeszcze następnego dnia to powtórzyć i próbując osiągnąć te parametry żeby upewnić się czy na pewno jest wszystko w porządku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys miałem auto służbowe , diesel  . W momencie rozpędzania się auto dostawało lekkiego szarpnicia i odcinało turbo .

Objawiało się to checkiem na desce i musiałem ponownie uruchomic auto zeby móc jechac. Moze juz turbo pada ? Jakieś błedy sprawdzałeś >?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koziar993 napisał(a):

Kiedys miałem auto służbowe , diesel  . W momencie rozpędzania się auto dostawało lekkiego szarpnicia i odcinało turbo .

Objawiało się to checkiem na desce i musiałem ponownie uruchomic auto zeby móc jechac. Moze juz turbo pada ? Jakieś błedy sprawdzałeś >?

Nic nie robiłem kupiłem auto od brata a jest to mój 1 samochód 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał(a):

Na nie rozgrzanym silniku jechałeś 200?

Znaczy chwilę pojeździłem zanim zacząłem próbe do 200km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę to znaczy ile? Do takich prędkości trzeba przejechać autem minimum 10-15 km. Skoro był check to powinien być i błąd w sterowniku silnika, najprawdopodobniej turbo nie przetrwało Twojej kadencji i traktowania. Albo było przeładowanie i odcięło moc, albo węże z podciśnienia gdzieś są nieszczelne i też odcięło moc.

 

W jaki sposób jeździsz tym autem? Tylko szczerze bo jak będziesz się wymijał to nikt nie będzie w stanie postawić trafnej diagnozy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Langista napisał(a):

Chwilę to znaczy ile? Do takich prędkości trzeba przejechać autem minimum 10-15 km. Skoro był check to powinien być i błąd w sterowniku silnika, najprawdopodobniej turbo nie przetrwało Twojej kadencji i traktowania. Albo było przeładowanie i odcięło moc, albo węże z podciśnienia gdzieś są nieszczelne i też odcięło moc.

 

W jaki sposób jeździsz tym autem? Tylko szczerze bo jak będziesz się wymijał to nikt nie będzie w stanie postawić trafnej diagnozy.

Przejechałem mniej więcej 5km . Teraz brat wziął samochód sprawdzić go bo od niego go kupiłem i wie co tam jest włożone itp. opowiedziałem mu wszystko od a do z i zobaczymy co będzie mam tylko nadzieję że nie coś poważnego . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 23 lata , silnik 1.9tdi to ten który można spotkać na każdym skrzyżowaniu w ilości 5aut.

Tam nie może być nic poważnego, nie ma dużych kosztów nawet jakby walnęła uszczelka pod głowicą.

Stawiam na turbo. 

Btw. Jeśli będziesz jeździł 200km/h na obwodnicy to nie będziesz i tak potrzebował auta .

Albo śmierć, albo zabiorą Ci prawko 

Pozdrawiam ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma dużych kosztów? Wymiana UPG w warsztacie to koszt ok 2000 zł, w zależności od zużycia bloku może dojść nawet do 4000 zł, jeżeli turbo pada to dochodzi 1000 zł za regenerację turbo, mało? Takie B5-tki chodzą od 3500 do 6000 zł, także bardzo szybko nieumiejętne obchodzenie się z autem będzie skutkować naprawą przewyższającą jego wartość.

 

Do autora tematu, standard to prawidłowe rozgrzanie silnika, 5 km to za mało aby pozwalać sobie na takie prędkości. Kiedy wskazówka z temperaturą wody wskoczy na 90, tak naprawdę ma dopiero 70, a olej ma ok 40-50 stopni. Dopiero po ok 10-15 km olej podgrzewa się do 70 stopni i w tedy można powoli sobie pozwalać z prędkościami. Jak od początku posiadania auta tak nim jeździsz, to może być więcej zużytych elementów w tym silniku, które będzie trzeba przedwcześnie wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma . Kupi słupek za 1k : D Abstrahując od dzisiejszej motoryzacji sam rozrząd X tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...