Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP z 2.4 BDV na 2.8 AMX/AQD?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, moje 2.4 BDV wyzionęło ducha, chciałbym wsadzić w jego miejsce 2.8 jaki kod silnika będzie najlepszy?
Z tego co się orientowałem to 2.8 AMX lub AQD powinny pasować (4 sondy i pompa SAI)
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Jakieś wskazówki ktoś przerabiał temat?
Czy silnik z automatu różni się od tego który pracował z manualem?
Czop wału w 2.8 chyba jest taki sam jak 2.4 bo koło dwumasowe jest takie samo.

 

Edytowane przez chargerlux
Opublikowano

Aqd ma 2 sondy ale blok silnika itd to to samo 

 

Duża część AQD czy AMX w automacie wystepowała z multitronikiem takze czop wału identyczny jak w manualu , nawet jak tiptronic by byl to tez do ogarnięcia

 

Weź pod uwagę że komputer silnika też jest do wymiany - nie wiem jak będzie ze współpracą z modułami wentylatorów ( w a6 c5 i a4 b5 bylo wisko ) 

 

 

 

 

Opublikowano

A gdybym wsadził 2.8 i zostawił wiązkę od 2.4?
Ma to rację bytu?
Wtedy wisko bym odkręcił i zostawił zwykłe wentylatory z b6.

Dlaczego komputer też muszę wymienić?
 

Opublikowano

No jak 2.8 ma dzialać dobrze na sofcie 2.4 ? 

 

Tak wiazki sa te same 

Opublikowano

Udało się kupić 2.8 amx
Na chwilę obecną wiązka zostanie z 2.4 ponieważ w niej mam LPG.
Dla potomnych dam znać czy dopali.
Zaraz po ogarnięciu swapa auto jedzie do chłopaka od elektroniki żeby ogarnął soft.
Trzymajcie kciuki :D


 

Opublikowano
5 godzin temu, chargerlux napisał(a):

Udało się kupić 2.8 amx
Na chwilę obecną wiązka zostanie z 2.4 ponieważ w niej mam LPG.
Dla potomnych dam znać czy dopali.
Zaraz po ogarnięciu swapa auto jedzie do chłopaka od elektroniki żeby ogarnął soft.
Trzymajcie kciuki :D


 

Wiązka 2.4/2.8 jest ta sama także to musi zadziałać , na sterowniki z 2.4 odpali i będzie jeździć 

Opublikowano

Pojedzie na sofcie od 2.4 bez problemu.

Zwiekszy sie przeplyw, zwiekszy sie czas wtrysku ... bedzie git 

Opublikowano

Sukces!!! Gówno ożyło xd Okazało się że przyszedł silnik AQD. W wiązce musiałem przerobić wtyczkę czujnika stuku, magistralę wodna z tyłu silnika. Trochę zabawy było ze zrobieniem odmy i podciśnieniami. Teraz pytanie do Was- czy możecie polecić kogoś kto będzie w stanie to wystroić? Silnik faluje na zimnym, czuć wibracje w zakresie 1500-3000 obrotów, gdy dodaje gazu na biegi jałowym. Mieszanka zbyt bogata etc. Auto nie ma też katów więc mapa przypomina wykres bicia serca i samo się to raczej nie da rady wykalibrować.

Najlepiej żeby ów magik był z województwa świętokrzyskiego lub ościennych. 

Z góry dziękuję za informacje.

Piona 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...