Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo przeładowuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kupiłem w listopadzie a4 b6  1.8t AVJ LPG, i wszystko było super, po dwóch tygodniach nie ma mocy. Błąd 17963 Charge Pressure Maximum Limit Exceeded.. Pojechałem do Tunera. Diagnoza brudne turbo, i jeszcze mape wgrał. ale mówi mi, że turbo do d*py mam.  Ale auto jeździło jakiś czas, z tym, że okazało się, że gościu mnie okłamał i nie zobaczył kompletnie do turbiny bo zero śladów ze ktoś tam grzebał. Potem usunął mi z ecu sonde lambde, wgrał jakies tam twarde odcinki i popsy mimo, że nie prosiłem. Depnął mu w miejscu do odciny i od tamtego czasu auto staciło moc. Pojechałem do kolegi, wgrał mi oryginalną mape i wróciłem do punku wyjścia przed tunerem. Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia, dalej d*pa.
Zrobiłem loga grupy 115 118.
Wymieniłem przepływke na oryginalną, dziś podmieniłem na nowy n75.
Robię próbe i na 3 biegu  na pół gazie poszła do odciny i nie odłączyło turbo
Potem gaz w podłogę 4 tyś obrotów i wyłączyło turbo.
Nie zdążyłem dziś zrobić pomiaru błędu ani logów bo laptop mi padł, ale podejrzewam to samo. wrzucam tutaj logi sprzed wymiany n75. Proszę o pomoc bo już ręce mi opadają.

 

logi a4.png

Opublikowano

Zdrowo myślący tuner nie podejmuje się prac nad niesprawnym autem. Z Lubania masz kawałek do Jeleniej Góry - Reptune. Widzę, że mechanikę też ogarniają, nie tylko strojenie, więc powinni ogarnąć całość. 

Opublikowano

Sprawdź szczelność w podcisnieniach i czy dobrze masz podłączony n75. 

38 minut temu, Ciuciu11 napisał(a):

Diagnoza brudne turbo

A co to diesel? 

Oddał Ci chociaz kasę ten pseudo tuner? 

Opublikowano
16 minut temu, przem8 napisał(a):

Sprawdź szczelność w podcisnieniach i czy dobrze masz podłączony n75. 

A co to diesel? 

Oddał Ci chociaz kasę ten pseudo tuner? 

n75 napewno dobrze podłączony. podciśnienia w warsztacie wymienili mi na nowe. Nie byłem już u tego tunera, wszystko bez paragonów w warsztatach robiłem. 

Opublikowano
35 minut temu, george napisał(a):

Zdrowo myślący tuner nie podejmuje się prac nad niesprawnym autem. Z Lubania masz kawałek do Jeleniej Góry - Reptune. Widzę, że mechanikę też ogarniają, nie tylko strojenie, więc powinni ogarnąć całość. 

To już 4 zakład by był co by mi przy audi grzebał, straciłem całkowite zaufanie do ludzi naprawiających auta. Po za tym potrzebuje auta na codzień, a mam auto dwa miesiące z czego miesiąc po warsztatach sie buja prawie. Poszło mi już kilka tysięcy, i chciałbym co jestem w stanie sam to zrobić. 

Opublikowano

Kup MPPSa, zagraj serię i wtedy można diagnozować. Są osoby, które zdalnie zrobią chipa, drugę sonde off etc.

Opublikowano

Masz problem ze sterowaniem doładowaniem, duzo rzeczy nie ma do sprawdzenia, n75 juz wymieniłes, węzyki od n75 nie sa dziurawe, zagięte?

Opublikowano
17 minut temu, Łukasz13 napisał(a):

Masz problem ze sterowaniem doładowaniem, duzo rzeczy nie ma do sprawdzenia, n75 juz wymieniłes, węzyki od n75 nie sa dziurawe, zagięte?

 tylko tego wężyka co idzie ani do gruszki ani do tipa nie wymieniałem, wygląda okej, ale zerknę jutro.  Chce zrobić jeszcze test gruszki ale nie wiem jak określić czy jest sprawna, jeśli rusza się to cięgno to jest okej? czy na coś jeszcze muszę zwrócić uwagę

Opublikowano

Wężyki ida od obudowy turbo do n75 i dalej do gruszki, i na nich szczelność jest kluczowa.

Opublikowano
4 minuty temu, Łukasz13 napisał(a):

Wężyki ida od obudowy turbo do n75 i dalej do gruszki, i na nich szczelność jest kluczowa.

okej to oddam, auto do mechanika bo poszedł gruby hajs a nie wymienili tego przewodu. jak nie pomoże to nie wiem juz

Opublikowano

Radziłbym Ci sprawdzić samemu to nie jest duży problem, niestety na mechaników czasem ciężko liczyć, zreszta wiesz sam.

Opublikowano

Sprawdź ile ładuje na odpiętej kostce od n75, pod kostkę podepnij starą n-kę luzem  bo przymknie przepustnice. Jak przeładuje źle wpięta n-ka, uszkodzone wężyki zacięta gruszka lub klapa wg

Opublikowano
3 minuty temu, robson_s napisał(a):

Sprawdź ile ładuje na odpiętej kostce od n75, pod kostkę podepnij starą n-kę luzem  bo przymknie przepustnice. Jak przeładuje źle wpięta n-ka, uszkodzone wężyki zacięta gruszka lub klapa wg

Przy luźnej klapce wg miałem tak, że dopóki nie było full boost to nie chciał jechać...

Opublikowano

Jak jest zacięte na zamkniętej będzie przeładowywał

Opublikowano
7 godzin temu, robson_s napisał(a):

Jak jest zacięte na zamkniętej będzie przeładowywał

Obawiam się, że to jest problem.
Zrobiłem logi na odpiętej kostce n75. Przeładowało, różnica w logach jest taka, że wartość zadana jest większa o 0,2bara, a przeładowanie mniejsze o 0,1bara.
Zadzwoniłem, do tunera wspomnianego na początku, stwierdziłem, że chce sobie z nim wyjaśnić co się stało, i ku mojemu zdziwieniu umówił się jutro ze mną i chcę dowieść swojej racji, że problem leży w samym turbo. 
Po czym dojść, że ta klapka od WG jest zacięta? I jeszcze jedno może głupie pytanie z mojej strony, czy w turbinie od 1.8t są kierowniczki sterujące przepływem?  

Opublikowano

I czemu przewód od n75 który gdzieś tam wchodzi pod turbo (nie ten do gruchy) jest on przezroczysty, chodzi o to, że no różni sie znacząco od typowego przewodu podciśnieniowego 

Opublikowano

Tak jak mowiłem masz problem z węzami, jak jest założony jakiś nieoryginalny przezroczysty który idzie z obudowy turbiny pewnie dziurawy albo wogóle nie podpięty i masz cały czas  przeładowanie, diagnoza i naprawa tego to pewnie 15 min z przerwą na papierosa :lol: ale co tam można dalej sobie utrudniać życie i szukać przyczyn tam gdzie ich nie ma.

Opublikowano
38 minut temu, Łukasz13 napisał(a):

Tak jak mowiłem masz problem z węzami, jak jest założony jakiś nieoryginalny przezroczysty który idzie z obudowy turbiny pewnie dziurawy albo wogóle nie podpięty i masz cały czas  przeładowanie, diagnoza i naprawa tego to pewnie 15 min z przerwą na papierosa :lol: ale co tam można dalej sobie utrudniać życie i szukać przyczyn tam gdzie ich nie ma.

Cały czas pamiętam o Twojej radzie, dlatego dziś przyjrzałem się temu wężowi, ale całego nie zobaczyłem bo jest za bardzo schowany pod innymi przewodami. I z warsztatem, który miał wymienić, umówiłem się na pon i przy mnie go zrobią. Nie szukam problemów tam gdzie ich nie ma, po prostu lubię poszerzać swoją wiedzę i jeśli problemem okaże się ten przewód to nic nie stoi na przeszkodzie abym lepiej poznał mechanike swojego pojazdu.

Opublikowano

Problem rozwiązany, uszkodzona gruszka, 5 godzin w dwie osoby i naprawione koszt 200zl gruszka plus uszczelki do turbo. 

Opublikowano

I wypadalo by soft zrobic po ludzku :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...