Xant Opublikowano 1 Lutego 2023 Opublikowano 1 Lutego 2023 Witam! Jest to mój pierwszy post na tym forum, jeżeli zły temat to przepraszam bardzo Mój problem polega na tym że podczas skrętu w prawo czy lewo, autko wpada w dziwny rezonans Pierwszy raz mam quattro i czytałem o tym wypowiedzi że to normalne i tak działa torsen, ale mi się tak nie wydaje gdyż bardzo mocno czuć to na kierownicy Dzieje się to tylko jak samochód się rozgrzeje, a na zimnym jest okej, na prostej jest okej, dzieje się to tylko na 1 i 2 biegu na 3 ustępuje, sprawdzałem też pokonując zakręt na sprzęgle to na wciśniętym nie drga a normalnie drga. Wymieniłem obie poduszki silnika bo były wylane i zapadnięte, ale to nic nie pomogło, vcds nie widzi żadnych błędów (znaczy widzi ale od pdc i braku czynnika klimy, nie ważne) Mechanik sprawdzał przeguby i są okej Może być to wina zbieżności? Dwumasy ? Miał już ktoś podobnie?
Langista Opublikowano 1 Lutego 2023 Opublikowano 1 Lutego 2023 Geometria, luzy na wahaczach, łączniki stabilizatora wywalone, trzeba dokładnie zawieszenie sprawdzić, jak olej w skrzyni nie był wymieniany to tez warto to zrobić.
Xant Opublikowano 2 Lutego 2023 Autor Opublikowano 2 Lutego 2023 Byłem na stacji i mówią że zawieszenie jest okej, zmienię oleje w skrzyni i dyfrze i dam znać
Langista Opublikowano 2 Lutego 2023 Opublikowano 2 Lutego 2023 Widziałeś w jaki sposób to sprawdzali?
Xant Opublikowano 2 Lutego 2023 Autor Opublikowano 2 Lutego 2023 Tak, już w sumie 3 osoby sprawdzało, żadnych rezultatów tylko przyczyny podają kolejne, jutro jeszcze skoczę na geometrię bo dziś za późno, tam podaję się jakiś kod zawieszenia?
Langista Opublikowano 2 Lutego 2023 Opublikowano 2 Lutego 2023 Jak zapytają to możesz podać o ile go znasz : 1BA/BE/BV, jak nie wiesz to powinni rozkodować z numeru VIN lub jest na wlepce pod kanapą albo we wnęce koła zapasowego. Jak widziałeś, to w jaki sposób sprawdzali stan tulei?
Xant Opublikowano 2 Lutego 2023 Autor Opublikowano 2 Lutego 2023 Mam 1BE Tulei nie da się od tak sprawdzić niestety, jedynie co to sprawdzali czy nie ma pęknięcia jakiegoś
Langista Opublikowano 2 Lutego 2023 Opublikowano 2 Lutego 2023 No to nie sprawdzili, bo tuleje sprawdza się wkładając łychę lub brechę między tuleje a sanki i próbuje się lekko nagiąć ją w stronę koła, aby sprawdzić czy tuleja nie jest zerwana. Jest na to wystarczająco miejsca aby to sprawdzić od spodu.
Xant Opublikowano 3 Lutego 2023 Autor Opublikowano 3 Lutego 2023 O to mi chodziło, łapkę wsadzali. Myślałem że coś bardziej specjalistycznego się robi Na geomietrii też nic nie wykazało jedynie co to wartość między przodem prawym a lewym różniła się kątem -0.21/-0.53, zbieżność 0.03 /0.03 a tył już nie pamiętam ale nic szczególnego, mówili że jest dobrze, wszystko się w miarę pokrywa Także dalej wymienię olej w skrzyni i zobaczę co się będzie działo
Langista Opublikowano 3 Lutego 2023 Opublikowano 3 Lutego 2023 Wartości były na zielono? Jak tak to zostaje któryś z przegubów, który przy obciążeniu na zakrętach zaczyna przeskakiwać.
prze.mo Opublikowano 25 Lutego 2023 Opublikowano 25 Lutego 2023 Rozmiary opon takie same, zużyte równo? Przy quattro to bardzo ważne
nik23 Opublikowano 27 Lutego 2023 Opublikowano 27 Lutego 2023 A przy skręcaniu na postoju jakieś dźwięki lub coś innego niepokojącego. Na postoju kręcić lewo i prawo max i słuchać patrzeć. Podczas jazdy skąd dochodzą odgłosy. Podczas jazdy prosto nic się nie dzieje? Na podnośnik kolumnowy do jakiegoś mechanika i jazda i słuchanie od spodu.
Xant Opublikowano 26 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2023 (edytowane) Hej. Sory że dopiero teraz odpisuję ale nie miałem w ogóle czasu na zabranie się za samochód ze względu na moją pracę, ale mniejsza o to Ostatnio wymieniłem oleje w skrzyni i dyfrze, wymieniłem dwumasę sprzęgło i uszczelniacz, wszystko z tych rzeczy skończyło już dawno swój żywot, sprzęgło już nie miało nacięć, dwumasa przypalona, z uszczelniacza się lekko lało, a oleje czarne jak w dieslu, przynajmniej nie żałuję kasy wydanej na wymianę Więc już zadowolony po wymianie i odpowietrzeniu nieszczęsnego wysprzęglika ruszam w trasę i znowu to samo, tarcie i rezonans po zmianie biegu, Więcej nim pojeździłem niż w momencie kiedy pisałem pierwszy post o nim i jednak to nie dzieje się po skręcie ale po zmianie biegu (1,2,3) podczas przyspieszenia Trudno zlokalizować mi z której części samochodu to dochodzi Czyżby to był jednak przegub tak jak pisaliście? A opony zmieniłem na lato 235/45/17 wszystkie nowe Edytowane 26 Kwietnia 2023 przez Xant
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się