Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie silnika chwilę po pierwszym uruchomieniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć i witam. Nie wiem czy temat był już wałkowany (jeżeli tak to proszę o przeniesienie),ale nie mogłem wyszukać... Otóz problem dotyczy silnika 2.0 Diesel kod silnika DETA 190 PS. Otóż problem pojawił się dosłownie dwa dni temu. Z rana,albo ogólnie  po całkowitym wystygnięciu silnika gdy odpalam zauważyłem niestety parę rzeczy które mnie mocno irytują
1) Samochód dużej kręci. Wcześniej dosłownie od strzała. (3 dni temu tankowałem samochód w Austrii na nowej stacji-wydawało by się dosyć normalnej...)

2) Po odpaleniu mam wrażenie jakby chodził na 3 gary... Mega szarpe wskazówka obrotomierza wczoraj lekko podsakiwała,dzisiaj stała w miarę równo. Słychać przy tym dziwną pracę silnika jakby głośniejsze klekotanie ,gdy dodam lekko gazu pracuje jakby normalniej,ale po  odpuszczeniu znowu zaczyna trząść budą... :kwasny:  

Dodam że gdy silnik popracuje około 30-60 sekund wszystko wraca do normy... Wozidło ma najechane 166 500 km.. 

Ma ktoś jakieś pomysły ? Może świeca żarowa,albo coś .. Pozdrawiam  

Edytowane przez DedykOOOO
Dopisanie ważnych informacji
Opublikowano

Podłącz pod kompa. Prawdopodobnie świeca/ce spalone. Jak tak to będzie zapisany błąd na których cylindrach.

Opublikowano (edytowane)

Więc przeskanowałem problem i nie będę dłużej wałkować tego tematu. 
01 Elektronika silnika

    Opis sytemu: R4 2.0l TDI
    Numer oprogramowania: 04L906026AG
    Wersja oprogramowania: 1969
    Numer jednostki sterującej: 04L907309L
    Wersja jednostki sterującej: H35
    Nazwa ODX: EV_ECM20TDI01104L906026AG
    Wersja ODX: 001006
    Długie kodowanie: 0A254032237605083408

    Kody błędów:

  P067200 - Świeca żarowa cylindra 2 Elektryczna usterka w obwodzie prądowym
            Statycznie
                Date: 2023-02-03 11:01:09
                Mileage: 167054 km
                Priorytet: 2
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 255
                Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
                Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                Prędkość samochodu: 0 km/h
                Temperatura płynu chłodzącego: 7 °C
                Temperatura zasysanego powietrza: 8 °C
                Ciśnienie otoczenia: 940 mbar
                Napięcie zacisku 30: 11.480 V
                Dynamiczne dane otoczenia: 20962813BB021C118900111F001912BD0030164400011645000216250ACE

 

Rozumiem że to najprawdopodobniej swieca na drugim cylindrze się wykrzaczyła...Może to być jakiś bezpiecznik ewentualnie? Czy wymienić wszystkie razem? Jak uważacie ? Jakiej firmy polecacie ? Muskel czy jesteś w stanie dobrac mi po VIN swiece ? 

 


Otatnio trochę mi wlało do środka bo miałem uchylone okno od strony kierowcy,widzę że wyskoczył mi jeszcze taki błąd :P

 

 

Kamil Zet <[email protected]>

18:35 (13 minut temu)

do mnie

Dziennik danych OBDeleven

Data: 2023-02-05 18:35

    VIN: WAUZZZF4XHA139809
    Pojazd: Audi A4
    Rok: 2017
    Typ nadwozia: Avant
    Silnik: DETA
    Przebieg: 167069 KM

---------------------------------------------------------------
09 Centralny układ elektroniczny

    Opis sytemu: BCM1 MLBevo
    Numer oprogramowania: 8W0907063CC
    Wersja oprogramowania: 0267
    Numer jednostki sterującej: 8W0907063BC
    Wersja jednostki sterującej: H13
    Nazwa ODX: EV_BCM1BOSCHAU736
    Wersja ODX: 018006
    Długie kodowanie: 80453142457900CD05450010583E00F9110B3108000000000000000020001A200041002B025601

    Kody błędów:
        B14E115 - Ogrzewanie oparcia przedniego lewego siedzenia Przerwa / zwarcie z potencjałem plus
            Statycznie
                Date: 2023-02-05 18:32:46
                Mileage: 167069 km
                Priorytet: 5
                Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
                Licznik cykli wyuczania: 175
                Dynamiczne dane otoczenia: 1000733AE46601431001006B2B1600003ACF15

 



 

Edytowane przez DedykOOOO
Opublikowano

Świeca na drugim cylindrze się pożegnała. Masz szczęście, że nie na trzecim, bo tam siedzi inna z czujnikiem ciśnienia i jest dużo dużo droższa. Wymień tylko jedną. Jak pozostałe padną to wtedy wymienisz.

Opublikowano (edytowane)

Ok dzięki wielkie za informację, inteligentny gościu jesteś. Rozumiem że chodzi o czujnik ciśnienia na świecy do trzeciego cylindra? Wymiana w tym wypadku taka sama jak przy 3-ech innych taka sama?
Znalazłem na forum informację, jak można zrobić to samemu. Zastanawiam się czy będzie to tak samo do zrobienia?  Zamierzam zrobić to sam,wynaję garaż na godzinkę może dwie co by nie marznąć :P 

 

 

Edytowane przez DedykOOOO
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, DedykOOOO napisał(a):

Muskel czy jesteś w stanie dobrac mi po VIN swiece ? 

Nie mam takiej możliwości. Musisz zapytać w dziale części. Możesz kupić Beru, Bosch czy NKG- wszystko jedno.

 

13 minut temu, DedykOOOO napisał(a):

Mógłbyś coś powiedzieć o tej trzeciej świecy z czujnikiem ? Co to za czujnik jest? 

 

13 minut temu, DedykOOOO napisał(a):

Zastanawiam się czy będzie to tak samo do zrobienia?  Zamierzam zrobić to sam,wynaję garaż na godzinkę może dwie co by nie marznąć :P 

Ja tak to robię

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

No i gitara. Super. Dzięki wielkie :)

Nie lepiej wymienić 4-ech na raz? Widzę na witrynie internetowej ze swiece z NGK do ,1,2,4 cylindra po 15 Euro, widzę również ze niektóre roznią się napięciem. Np 4V,niektóre 4,4. Jeżeli dobiorę 1-ną ze złym napięciem to może być lipa... A nie chciałbym zdejmować pokrywy,rozkręcać żeby zobaczyć numer swiecy,po czym zakręcać spowrotem i po jakims czasie gdy przyjdzie swieca znowu rozkrecac wszystko :O  

 

 

No chyba że w sklepie po VIN będą wiedzieć co mam włozone

Tak czy siak dziękuję. Pozdro:siema:

Opublikowano
1 minutę temu, DedykOOOO napisał(a):

Nie lepiej wymienić 4-ech na raz?

Ja uważam, że nie, być może "pożyją" jeszcze długo, a wymiana wiąże się zawsze z ryzykiem urwania świecy (szczególnie przy wyższych przbiegach). Jak padną zawsze można je wtedy wymienić.

3 minuty temu, DedykOOOO napisał(a):

No chyba że w sklepie po VIN będą wiedzieć co mam włozone

Bez problemu.

 

3 minuty temu, DedykOOOO napisał(a):

Tak czy siak dziękuję. Pozdro:siema:

Nie ma sprawy:hi:

Opublikowano
4 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Ja uważam, że nie, być może "pożyją" jeszcze długo, a wymiana wiąże się zawsze z ryzykiem urwania świecy (szczególnie przy wyższych przbiegach). Jak padną zawsze można je wtedy wymienić.

Bez problemu.

 

Nie ma sprawy:hi:

Ostatnie pytanie. Sorry Jak są liczone cylindry w tym konkretnym modelu ? Wiem że świeca w cylindrze drugim. Tylko od której strony mam liczyc w silniku DETA? 

Opublikowano

Obstawiam, że będziesz miał BERU.

Większość osób co wymienia takie ma.

Zalecenie producenta jest żeby te 3 były identyczne, a ta z pomiarem ciśnienia może być inna. 

Opublikowano
11 minut temu, DedykOOOO napisał(a):

Tylko od której strony mam liczyc w silniku DETA? 

 

844c2ed7-27d5-4aa2-af18-36c25e1f4a5d.jpg

Opublikowano
5 minut temu, patryciusz napisał(a):

Obstawiam, że będziesz miał BERU.

Większość osób co wymienia takie ma.

Zalecenie producenta jest żeby te 3 były identyczne, a ta z pomiarem ciśnienia może być inna. 

Hej, właśnie szukam na sklepie AUDI i po wpisaniu danych pojazdu wyskakuje mi firma HIDRIA. I rzeczywiście jest tak jak powiedział kolega Muskel.. Do 1,2,4 Cylindra świeca kosztuje 24,90 E za sztukę a ta do trzeciego cylindra z czujnikiem jest dużo drozsza... 153,59 €

Opublikowano (edytowane)

Dzięki wszystkim za informację. Wolę się dopytać nawet o pierdoły i być pewnym. Akurat w tym tygodniu mam urlop więc samochód zostanie przywrócony do ,,normalności" zanim znów coś się wykrzaczy :P Zamówiłem ne Eb@y ten spray co Muskel polecał,tani nie jest :P,zobaczymy jak się spiszę :) Na paręnaście razy starczy. Pozdrawiam ! 

Edytowane przez DedykOOOO
Błąd
Opublikowano
7 minut temu, DedykOOOO napisał(a):

Dzięki wszystkim za informację. Wolę się dopytać nawet o pierdoły i być pewnym. Akurat w tym tygodniu mam urlop więc samochód zostanie przywrócony do ,,normalności" zanim znów coś się wykrzaczy :P Zamówiłem ne Eb@y ten spray co Muskel polecał,tani nie jest :P,zobaczymy jak się spiszę :) Na paręnaście razy starczy. Pozdrawiam ! 

Powiem tak, kilka dni przed wymiana spryskiwałem WD-40 i innymi specyfikami, bez skutku. Po użyciu tego preparatu wykręcam świece bez problemu. Daj znać jak było u Ciebie.

Opublikowano

Z moich obserwacji, dużo łatwiej wykręcić na ciepłym silniku.

Jak masz klucz dynamometryczny działający w dwie strony, to moment gnący świecy wynosi 35Nm.

Jeśli robisz to tym kluczem nie ma ryzyka uszkodzenia świecy.

 

Opublikowano
12 minut temu, patryciusz napisał(a):

Z moich obserwacji, dużo łatwiej wykręcić na ciepłym silniku.

Na gorącym:wink:

Opublikowano (edytowane)

Cześć i czołem.  Otóż napisałem z ciekawości do Serwisu Audi,który znajduje się w niedalekiej odległości od mieszkania.. W email-u zapytałem odnośnie ceny,firmy oraz sposobu wymiany świecy żarowej. Odpowiedź jaką dostałem: 

 

Guten Morgen Herr ********

 

Jetzt haben wir noch das Problem dass es da drei verschiedene Hersteller gibt, die verbaut sein können und laut Teile Programm es kein Mischverbau geben soll.

Es gibt Bosch (04L963319E) diese kostet 45,17 EUR inkl. MwSt und muss ich bestellen, aktuell nicht direkt lieferbar.

Dann gibt es Borgwarner (Beru) (059963319AB) diese kostet ebenfalls 45,17 EUR und diese habe ich auf Lager da.

Die dritte ist die von NGK, diese ist aber entfallen und so nicht mehr lieferbar, da müsste man dann eh auf eine der anderen gehen und alle drei ersetzen.

Jetzt sollten Sie zuerst schauen welche verbaut ist.

 

(!!Proszę sobie przetłumaczyć na translatorze)

 

W moim wypadku są to świece BERU.(kolega patryciusz miał rację) Gość krzyknął 45€ za świecę, w internetach znalazłem po tym samym numerze części za połowę ceny. Skąd taka różnica? Może rozchodzić się jednak o jakość? Czy to jest po prostu cena że względu serwisu Audi.

 

****Odnośnie specyfiku  INTERFLON SUPER FIN TEFLON SRAY,który polecał muskel. Jest naprawdę dobry,zrobiłem tak jak on w swoim toturialu. Odkręcałem kiedyś w starszych modelach świece żarowe,albo jak męczyliśmy się z teściem w SsangYong Rexton w silniku 2.7 xDi,Jednym słowem PORAŻKA! Ogólnie bardzo dobry środek penetrujący, ja również polecam. 

 

 

Pozdrawiam 

Edytowane przez DedykOOOO
Błąd.
Opublikowano

W ASO zawsze części są droższe. 

W ASO nie potrafili dobrać świecy po VINie?

Opublikowano

No własnie nie... Powiedział mi to co wyslalem.. Albo Bosch albo Beru,muszę sprawdzić co mam zamontowane... Sprawdzilem i BERU.

Opublikowano

Najwidoczniej w czasie produkcji zmienili dostawcę na pierwszy montaż dlatego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...