AndyN Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 jak pompa jebnie to sie nic nie stanie tylko wtedy sie troche woda gotuje. Niekoniecznie Może się rozszczelnić i w trasie może stracić chłodziwo. Może się też zatrzeć i "stanać dęba" ...
Jasiu310571 Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Też jastem na etapie wymiany.Wiem tylko że nie trzeba wymieniać pompy jak nie chodzi na pasku ale nie wiem czy też wymienia sie ją zapobiegawczo co ileś tysięcy.Jeśli tak to po jakim przebiegu.Przy okazji.Wymiana rozrządu-pasek contitech,rolki Febi z robocizną 400 zł.A byli tacy co chcieli mnie strzyc nawet na 1500 zł.Chyba dobra cena. :)
Stichy Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Jesli mozna to podepne sie pod temat Zamierzam sie do wymiany rozrzadu i czytalem ze lepiej jest to zrobic w ASO ale ta impreza u nich pewnie bedzie suto zastawiona ale dla nich - ile moga zawolac moze mi ktos powiedziec?
marewel Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Ostrzegam przesz regenerowanymi pompami z ASO,wczoraj wymienialem taka pompe po 27tys,oblecial wirnik. Auto w trasie lapalo temperature.
paypal Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Jesli mozna to podepne sie pod temat Zamierzam sie do wymiany rozrzadu i czytalem ze lepiej jest to zrobic w ASO ale ta impreza u nich pewnie bedzie suto zastawiona ale dla nich - ile moga zawolac moze mi ktos powiedziec? Roznie w roznych serwisach, mi krzykneli 1300-1700zł. W koncu wymieniam w polecanym przez forumowiczów zakładzie (jade w piatek, zobaczymy co sie bedzie działo) - wyjdzie mnie 900zł plus paski na alternator i klime bo to tez chce wymienic od razu. Zastanawiam sie nad termostatem takze.
rikardo Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 Też jastem na etapie wymiany.Wiem tylko że nie trzeba wymieniać pompy jak nie chodzi na pasku ale nie wiem czy też wymienia sie ją zapobiegawczo co ileś tysięcy.Jeśli tak to po jakim przebiegu.Przy okazji.Wymiana rozrządu-pasek contitech,rolki Febi z robocizną 400 zł.A byli tacy co chcieli mnie strzyc nawet na 1500 zł.Chyba dobra cena. :) Pompę można sprawdź czy nie ma luzu ale to nie gwarantuje ci, że po jakimś czasie ten luz się nie pojawi lub nie będzie ciekła. W twoim silniku jest możliwość wymiany jej bez konieczności rozpinania rozrządu i demontażu przodu tak więc można ją zostawić i w razie potrzeby wymienić gdy pojawi się ewentualna awaria. Ja wymieniałem rozrząd sam ale dobre jakościowo części kosztowały mnie około 900 zł z tym, że wymieniałem napinacz paska alternatora, klimatyzacji, koło pasowe ze sprzęgiełkiem w alternatorze w zeszłym roku gdy euro było tanie tak więc twoja kwota to super oferta ale ja robiłem to dla siebie.
koper711 Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Opublikowano 7 Maja 2009 ] Roznie w roznych serwisach, mi krzykneli 1300-1700zł. W koncu wymieniam w polecanym przez forumowiczów zakładzie (jade w piatek, zobaczymy co sie bedzie działo) - wyjdzie mnie 900zł plus paski na alternator i klime bo to tez chce wymienic od razu. Zastanawiam sie nad termostatem takze. A co to za polecany zakład? Cena podejrzanie niska[br]Dopisany: 07 Maj 2009, 19:06_________________________________________________ jak pompa jebnie to sie nic nie stanie tylko wtedy sie troche woda gotuje. [br]Dopisany: 06 Maj 2009, 12:38_________________________________________________ale z trugiej strony kupiles auto za 30 tys a nie stac cie na pompe na sto zlotych?? Jakbyś czytał od początku to wiedziałbyś, że rozrząd miałem wymieniany po 106 tyś i mógłbym jeszcze pojeździć ale nie wiem czy była wymieniona pompa czy jest od nowości i trzeba robić wymianę natychmiast.
Stichy Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 Jeszcze jedno bo zapomnialem napisac - zmiana wg napisu byla przy 93k i jak kupowalem to mial 141k i powiedzieli ze dopiero ok 200k wymienic ale moge pomysles o wymianie gdy osiagne 180k. Teraz mam 176k , ale jak piszecie o tych przejechanych kilometrach tez sobie sprawdze w aso historie klekota i wtedy bede wiedzial cos wiecej.
Jasiu310571 Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 Ja też robie rozrząd dla siebie.Chyba pasek conti i rolki Febi to nie jest jakiś chłam?Rekomendowane wszedzie gdzie pytałem a przynajmniej najdroższe. OK.Ta cena za części 220 zł to była cena tzw. dla mnie ale ile to mogło kosztować normalnie.300 zł? 350? A robił będzie człowiek z VW tyle że na tak zwaną fuche i zawołał 180 zł.A takie coś podejrzewam może załatwić każdy.Tak że naprawdę nie wiem skąd te kwoty typu 1500-1800 zł.Chociaż kiedy rozpytywałem wstepnie to też tak po różnych servisach mówili.Wiem że tyle to normalnie kosztuje ale można to zrobić ZDECYDOWANIE taniej bez straty na jakości.
NYNA Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 No chyba logiczne że skoro wymieniasz tylko pasek i rolki przy AFN-ie to nie zapłacisz 1500-1800 zł ale z wymianą paska klimy, alternatora, pompy wody itd. to juz kolo 1000 zł wyjdzie a przy silnikach AVF czy AWX jeszcze drożej nie wspominając o cenach do 2.5 TDI.Więc jak ktoś mówi o cenach 1500-1800 to by należało najpierw zapytać co się zawiera w tej cenie i jakiego oznaczenia silnika to dotyczy a nie od razu pisać skąd te kwoty.
Jasiu310571 Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 Ok.Nie będe się mądrzył bo po prostu się na tym specjalnie nie znam.Ale myślałem że mowa o wymianie mechanizmu rozrządu a nie połowy auta.Gdyby doliczyć np:zawieszenie wyjdzie jeszcze drożej.Nie zarzucam nikomu że podaje takie kwoty bo sam takie u mechaników wcześniej słyszałem (1300zł)ale pytałem jedynie o rozrząd, nie było mowy o paskach klimy czy innych rzeczach.
AndyN Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 Paski klimy albo alternatora są zrobione z innego materiału i się nie zużywają tak jak pasek rozrządu? Tak samo jak rolki? Pompa wody jest z tytanu?
rikardo Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 O kosztach związanych z wymiana rozrządu tak naprawdę to można coś powiedzieć jak to się rozbierze bo wówczas widać co jeszcze jest do wymiany i poskłada. Mi na przykład wyskoczyła chłodnica do wymiany a wcale jej nie planowałem.
Jasiu310571 Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 ok.Ale tak samo zużywa się kupa innych cześci a mam wrażenie że mowa o rozrządzie.I co innego kiedy mechanik po rozebraniu oszacuje że jeszcze to czy tamto i wychodzi 1500 a co innego kiedy odpowiada 1500 na pytanie: Ile wymiana rozrządu? Z góry,nigdzie nie zaglądając.[br]Dopisany: 08 Maj 2009, 11:23_________________________________________________wyskoczyła Ci przy okazji wymiana chłodnicy ale chyba nie można tego wliczać do kosztów wymiany rozrządu.
NYNA Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 Chłodnicy się nie wlicza ale paski klimy i alternatora, pompę wody jak najbardziej bo jak masz już rozebrany przód to przy okazji wymieniasz i masz na następne 90 000 km spokój.Poczytaj na forum co powinno się wymieniać podczas wymiany rozrządu. Opcja i będziesz wszystko wiedział.
Jasiu310571 Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 Ok.Rozumie i dzięki za rady.Tak też planuje zrobic.Ale będę się upierał że może być mylące jak mówimy stricte o kosztach wymiany rozrządu.Inna sprawa co powinno się zwyczajowo,zapobiegawczo wymienić po kupnie używanego samochodu.Sam odsyłasz mnie do innych wątków właśnie dlatego że na tym mowa jest o rozrządzie.Bo nie każdy podając cenę dopisuje że wymienił jeszcze inne rzeczy i nie każdy ciemniak taki jak np:ja od razu musi wiedzieć o co chodzi.Ktos gotów się wystraszyć że rozrząd taki drogi i zwlekać z wymianą.Czasami między fachowcami posługujecie się skrótami myślowymi a do taich betonów z mechaniki jak ja trzeba pisać dużymi literami :)Ale warto podyskutować bo już teraz wiem że wymienię sobie przy okazji inne paski.I tylko szoda że nie będzie to już 400 zł :)
rikardo Opublikowano 9 Maja 2009 Opublikowano 9 Maja 2009 Kolego nie sugeruj się kwotami tylko zrób to raz a dobrze. Znam kilka osób które zrobiły identycznie jak ty planujesz a następnie na raty wymieniały kolejne elementy a to tylko podbijało im koszty tylko rzadko kto się później do tego przyznaje. Sprawdź sobie przede wszystkim czy rolka napinacza paska alternatora trzyma płaszczyznę oraz rolkę ze sprzęgiełkiem w alternatorze w brew pozorom też ważne elementy. Ale tak jak kolega NYNA radzi poczytaj na forum było dużo informacji sam z nich korzystałem.
Jasiu310571 Opublikowano 9 Maja 2009 Opublikowano 9 Maja 2009 nie chodzi o to że chce na siłe szukać oszczędności.Wręcz części kazałem sobie dać najlepsze dostępne i dziwiło mnie,majac na mysli sam rozrząd ,skąd takie ceny.Nie musze specjalnie doczytywac każe wymienić wszystkie te cześci i tyle.Na pewnych rzeczach się nie oszczedza.Dzięki za rady
Andrzejccc Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 Wg. mnie jeżeli auto było serwisowane w Niemczech to z pewnością przy wymianie rozrządu wymienili również pompę wody.To jest standard i nikt by się nie bawił w wymienianie na raty.Ale jest też druga strona medalu, tak do końca nie masz pewności czy przebieg jaki masz jest nie przekręcony.Jeżeli wymieniasz rozrząd to wymień komplet cały.Możesz podjechać do dobrego mechanika który Ci oceni w jakim stanie jest rozrząd i pompa wody, będzie widać czy jest nowa , czy nie.Ja wymieniłem komplet i ostatnio po przejchaniu dopiero 30 tyś mechanik stwierdził że pompa wody wydaje dziwne odgłosy.Mimo że jest nowa i nic nie cieknie jest szczelna, łożysko też jest dobre a odgłosy właśnie są od pompy.Podjadę do mechanika który mi robił rozrząd i niech ją sprawdzą i i wymienią na nową. To nie jest duży koszt a warto ją wymienić by nie było katastrofy.
Jasiu310571 Opublikowano 25 Maja 2009 Opublikowano 25 Maja 2009 wymieniłem wszystko.Wszystkie paski,rolki,napinacze {Febi].Koszt z robocizną 800 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się