Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozładowywanie akumulatora, napięcie akumulatora podczas jazdy.


rav1985

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, rav1985 napisał(a):

Dobra , będę obserwował zobaczymy , dzisiaj rano tez zapalił bez problemu . Może to naprawdę był jakiś przypadek . 
wiem ze napisałeś muskel ze nie polecasz , ale może u mnie nie ma innego wyjścia jak raz na 2,3 miesiące przytargac go do domu podładować , zmienić dwa ostatnie znaki i tyle . 

Założę się, że gdy podepniesz auto pod VCDS będziesz miał zapisany błąd o uruchomieniu zarządzaniem energii nadługo zanim akumulator zdechł i auto nie odpaliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Koalakm napisał(a):

to moze latwiej jak pewnie raz na 3 miesiace jezdzisz do na przyklad rodzicow / dziadkow / znajomych co maja dom i przy okazji wypicia kawy podladujesz przez 2h dla pewnosci ;)

Myślałem ze muszę ładować cała noc , jeśli mogę podładowywac raz na jakiś czas ze dwie godzinki to nie ma problemu . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozładowanego aku nie podładujesz prostownikiem przez 2 godz.Ten prostownik, który wrzuciłeś ładuje max. 4A. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Rozładowanego aku nie podładujesz prostownikiem przez 2 godz.Ten prostownik, który wrzuciłeś ładuje max. 4A. 

Rozumiem , ale profilaktyczne podładowywanie „działającego „ aku  może  trwać np dwie godzinki? Czy musi byc zawsze do full ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rav1985 napisał(a):

Rozumiem , ale profilaktyczne podładowywanie „działającego „ aku  może  trwać np dwie godzinki? Czy musi byc zawsze do full ? 

Taka 7 amper będzie chyba lepsza 

ALLEGRO.PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, rav1985 napisał(a):

Rozumiem , ale profilaktyczne podładowywanie „działającego „ aku  może  trwać np dwie godzinki? Czy musi byc zawsze do full ? 

moim zdaniem w Twoim przypadku moze i bedzie przynosilo efekty. Oczywiscie mocniejszy prostownik bedzie ladowal szybciej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rav1985 napisał(a):

Rozumiem , ale profilaktyczne podładowywanie „działającego „ aku  może  trwać np dwie godzinki? Czy musi byc zawsze do full ? 

Kilka godzin (6-8) musisz ładować gdy aku ma 50-60%

Przynajmniej tak jest u mnie. Ja doładowuje raz na tydz  lub dwa tyg. gdyż korzystam z ogrzewania postojowego.

Ten prostownik z 7A trochę prędzej może naładować.

Zrób Autoscan i go tu wrzuć. Jeżeli coś pobiera energię (większą niż powinna być) powinno zapisać błąd w sterowniku o przekroczonej wartości prądu spoczynkowego.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Kilka godzin (6-8) musisz ładować gdy aku ma 50-60%

Przynajmniej tak jest u mnie. Ja doładowuje raz na tydz  lub dwa tyg. gdyż korzystam z ogrzewania postojowego.

Ten prostownik z 7A trochę prędzej może naładować.

Zrób Autoscan i go tu wrzuć. Jeżeli coś pobiera energię (większą niż powinna być) powinno zapisać błąd w sterowniku o przekroczonej wartości prądu spoczynkowego.

 

 

 

Wieczorkiem wrzucę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rav1985 napisał(a):

Wieczorkiem wrzucę 

Pełny scan zrobię wieczorem, ale mam na kompie jeden log który zrobiłem po uruchomieniu samochodu jak miałem problem z odpaleniem. Pamiętam , że głównie były to błędy , że nie było prądu więc  coś tam nie działa, ale jeden był trochę inny :

 

  Adres 19: CAN Gateway       Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu: 8W5 907 468 E    HW: 8W5 907 468 E
  Komponent i/lub wersja: Gateway       H42 0119
           Kodowanie: 0301000100000640260700000000001248080007100000000175078E10000000
           Kod serwisu: WSC 06335 790 00001
              Zbiór danych ASAM: EV_CGateCONTIAU491 003092 (AU49)
                       ROD: EV_CGateCONTIAU491_003_AU49.rod
                      VCID: 4BC367314346EE834E0-801E
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

1282 - Napięcie zasilania 
          U1011 00 [008] - za niskie
          [Tip-TNF 243507]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 162
                    Przebieg: 75859 km
                    Data: 2023.02.13
                    Czas: 11:03:05

8519683 - Zarządzanie energią aktywne 
          U140B 00 [008] - -
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 4
                    Wew.licznik błędów: 162
                    Przebieg: 75841 km
                    Data: 2023.02.12
                    Czas: 11:51:11

                    EM_vehicle_state: 02 00
                    Poziom odłączania prądu spoczynkowego: Stopień odłączenia 1
                    Polecenie zakazu włączania ogrzewania postojowego-Ogrzewanie postojowe: Dozwolone
                    Polecenie zakazu włączania ogrzewania postojowego-Dozwolony czas pracy ogrzewania postojowego: 0 min

Edytowane przez rav1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, uaktywniło się zarządzenie energią na skutek niskiego napięcia akumulatora.

 

System zarządzania energią (BEM) monitoruje bilans energi i gdy aku rozładuje się do pewnej wartości, uruchamia się zarządzanie energią. Oznacza to, że niektóre systemy/funkcje komfortowe (np. start/stop, ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie postojowe itp.),zostają deaktywowane na koszt systemów podstawowych i systemów bezpieczeństwa, aby zapewnić na przykład rozruch silnika i funkcjonalność tych systemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Tak jak pisałem, uaktywniło się zarządzenie energią na skutek niskiego napięcia akumulatora.

 

System zarządzania energią (BEM) monitoruje bilans energi i gdy aku rozładuje się do pewnej wartości, uruchamia się zarządzanie energią. Oznacza to, że niektóre systemy/funkcje komfortowe (np. start/stop, ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie postojowe itp.),zostają deaktywowane na koszt systemów podstawowych i systemów bezpieczeństwa, aby zapewnić na przykład rozruch silnika i funkcjonalność tych systemów.

Już myślałem , że ten błąd mówi , że jednak coś mi się wzbudziło w nocy i zabiło aku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rav1985 napisał(a):

Już myślałem , że ten błąd mówi , że jednak coś mi się wzbudziło w nocy i zabiło aku. 

Gdyby tak było, to powinno zapisać błąd 

02256 001 - Prąd spoczynkowy. Przekroczona górna wartość graniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest autoscan dzisiejszy, napomknę tylko że po rozładowaniu aku , skasowałem wszystkie błedy po ich przejrzeniu, wszystkie były odnośnie info o braku zasilania , został tylko cangateway ponieważ był inny od pozostałych...

Edytowane przez rav1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem teraz trochę , napięcie podczas jazdy praktycznie nie schodziło z poziomu 15,2 - 15,3 v . Na końcu autoscanu też jest info , że napięcie podczas wykonywania testu wynosiło ponad 15 v. 

Pobawiłem się dzisiaj jeszcze raz trochę multimetrem na spokojnie , takie wskazania: 

Napięcie podczas pomiaru wynosiło 15,2 v na słupkach aku.

Napięcie na alternatorze 15,25 v.(plus na śrubie , masa na obudowie alternatora)

Spadek napięcia na masie 0,01v. (minus wypuszczony pod maską i obudowa alternatora)

Spadek na plusie 0,05 v(plus pod plastikową obudową pod maską i śruba alternatora )

 

 

Edytowane przez rav1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie taką ładowarkę USB do gniazda zapalniczki i będziesz miał widoczne kiedy i jakim napięciem ładuje. Dodatkowo ładnie komponuje się z oświetleniem ambiente :wink:

https://amzn.eu/d/38jsyUB

Screenshot_20230218_125403_Gallery.jpg

20230218_124947.jpg

20230218_124931.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Kup sobie taką ładowarkę USB do gniazda zapalniczki i będziesz miał widoczne kiedy i jakim napięciem ładuje. Dodatkowo ładnie komponuje się z oświetleniem ambiente :wink:

https://amzn.eu/d/38jsyUB

Screenshot_20230218_125403_Gallery.jpg

20230218_124947.jpg

20230218_124931.jpg

F10EA1D2-86A9-4ACB-89A6-63343FF0B253.thumb.jpeg.de3d5c631433871740b64d09f50623b3.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez o tym pomyślałem i wczoraj kupiłem . Dzisiaj przyszla mi ładowarka , wskazywała 80 % 2,5 h i było full. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...