Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem - pomoc w interpretacji logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dziś rano miałem problem z odpaleniem auta. Samochód kręcił i nie mógł zapalić. Dopiero po dodaniu gazu samochód wystartował. Objaw taki jakby samochód się zapowietrzył, ewentualnie nie mógł zbudować właściwego ciśnienia paliwa?? Przypuszczam że dzieje się coś z paliwem. Już drugi raz pojawił się taki objaw. Pierwszy pół roku temu, lecz to zbagatelizowałem ze względu na to, że się to nie powtarzało. Zaniepokojony postanowiłem zrobić logi dynamiczne oraz sprawdzić błędy w sterownikach, gdyż nie chcę żeby to mnie zaskoczyło w najmniej oczekiwanym momencie. W silniku brak błędów. W innych sterownikach coś jest, ale raczej nie powinno to wpłynąć na pracę silnika?? Samochód na co dzień pracuje gładko bez zastrzeżeń. Budą nie telepie na zimnym oraz ciepłym. Nie daje dosłownie żadnych niepokojących objawów. Wiem że jeśli chodzi o układ paliwowy to jest wiele elementów wadliwych m.in. pompa paliwa, wtryski, czujniki itp. 

 

Mocno rzuciło mi się w oczy skaczące ciśnienie paliwa w bloku IDE00589. Z którego czujnika daje dane na ten blok? Jeśli chodzi o listwę CR to też skacze, ale nie aż tak jak tam.

 

Logów ze wtryskiwaczy celowo nie załączyłem, gdyż według mnie są ok - max 0,4 mg/suw.

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Być może ktoś się już zmagał z podobnymi problemami. Od czego warto zacząć?

 

Poniżej załączam błędy ze sterowników oraz logi

image.png.92f6215a53fb3448b1bfe6fee986eae3.png

image.png.b352783edc28f9d0aa2741d6db34db8f.png

image.thumb.png.969e5e25a27e823fde1bb5a2eb33a36e.png

 

Opublikowano

Zrób logi bo z tego to nic nie widać.

Opublikowano (edytowane)

Jakie czujniki z logowac i czy pod obciążeniem?

Edytowane przez przemas1234
Opublikowano
1 godzinę temu, przemas1234 napisał(a):

Z którego czujnika daje dane na ten blok?

Z czujnika na końcu rail.

Sprawdź czy nie masz opiłków na sitku pompy CR.

  • Dzięki 1
Opublikowano
23 minuty temu, przemas1234 napisał(a):

Jakie czujniki z logowac i czy pod obciążeniem?

Pod obciążeniem, statyczne nic tu nie dadzą.

  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem dziś zawór na pompie i opiłków brak - uff. Cały czas zastanawiające są dla mnie skoki ciśnienia/ brak stabilności pomiaru na logu ,,ciśnienie paliwa". Ogólnie ciśnienie paliwa nie pokrywa się nawet z ,,wysokim ciśnieniem paliwa: wartość rzeczywista". Czyżby czujnik ciśnienia na listwie CR? Cały czas podkreślam że na co dzień silnik pracuje wzorowo. Brak wyczuwalnych wstrząsów na budzie i falowania obrotów. Poza tym, że od czasu do czasu silnik nie chcę zapalić to resztą działa bez zarzutów. Dlatego też nasuwają mi się wnioski że jest to raczej usterka elektryczna. Gdyby to był zawór regulacji ciśnienia to podejrzewam, że jakieś symptomy były by odczuwalne? Czy czujnik na listwie CR może dawać takie rezultaty według Was?  Idzie go jakoś zmierzyć multimetrem? 

 

Dorzucam zdjęcia zaworku z pompy CR, filmik z VCDS na wypadek nie czytelności logów.


 

1676752811514.jpg

1676752811537.jpg

1676752811547.jpg

1676752811561.jpg

 

image.png

 

Edytowane przez przemas1234
Opublikowano

Postanowiłem kupić czujnik ciśnienia paliwa. Czy możecie mi podpowiedzieć z jakim momentem dokręcić go do szyny? 

Opublikowano

Czujnik ciśnienia paliwa wymieniony i bez zmian. Dalej skacze ciśnienie na listwie od 25000 kilo pascali do skrajnie poniżej 19000. Może ten typ tak ma? ? Na poważnie w jakich wartościach powinno się ono mieścić? Może źle szukam i przyczyną jest gdzieś indziej tego że samochód czasem nie chce zapalić. Będę wdzięczny za jaką kolejek podpowiedź. Prowadzenie monologu nie ma sensu.

Opublikowano (edytowane)

Ciśnienie na szynie uzależnione jest od stanu obciążenia i obr/min silnika.

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Ciśnienie na szynie uzależnione jest od stanu obciążenia i obr/min silnika.

Wiesz może w jakich wartościach powinno się mieścić na biegu jałowym? Mam od znajomego na podmianę zawór regulaccji paliwa na szynie i się zastanawiam czy podmieniać. Może problemy leżą gdzieś indziej, ponieważ cały czas mnie zastanawia brak objawów typowych dla walnietego zaworu tj. falujące obroty. 

 

Dość wysokie wartości według mnie w spoczynku pokazuje natomiast zawór dozowania paliwa ponad 30%.

 

 

 

Nie chciałbym wymieniać wszystkiego po kolei na ślepo. Czujnik ciśnienia na szynie przeżyję, gdyż nie jest aż tak drogi i liczyłem się z tym że może to nie pomóc, ale pozostałe elementy już cenowo nie wychodzą tak cudownie.

 

 

Edytowane przez przemas1234
Opublikowano

Wartość ciśnienia jaka powinna być jest pokazywana jako wartość wymagana. Wartość ciśnienia rzeczywistego jest (powinna być) zazwyczaj nieco wyższa. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

U mnie ciśnienie na listwie skaczę jak poj###ne. Wartość rzeczywista również jest niższa na ogół niż wymagana. Jakiś problem jest póki co nieduży, bo sterownik najwyraźniej sobie radzi. Spróbuję jeszcze z tym zaworkiem na szynie czy przyniesie to jakiś efekt.

 

Odnośnie montażu zaworku on tak jakby jest na dwóch nakretkach. Jedna to chyba regulacyjna. Będę starał się oczywiście zamontować podobnie zaworek na szynie, ale czy jest tam duży margines błędu? Nie chciałbym żeby się okazało że nie odpalę auta po zamontowaniu.

Opublikowano (edytowane)

Nie wolno montować używanych zaworów regulacyjnych N276, gdyż nie posiadają one uszczelki, a uszczelnia je tylko kołnierz/ krawędź wgryzająca (pokazane na fotce). Raz wymontowany zawór powinien być wymieniony na nowy, gdyż może być już nieszczelny po ponownym zamontowaniu.

Screenshot_20230225_124232_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Opublikowano

Tutaj jest to napisane we wskazówce  na dole.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Możesz tylko wymienić zawór na nowy i przeprowadzić jego adaptację. Zawory i czujniki tylko oryginalne z ASO, żadne zamienniki. 

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Opublikowano

No to świetnie... Dziękuję za poradę. Dobrze że zapytałem. Nie będę ryzykował w takim razie podmiany, bo w najgorszym wypadku unieruchomie sobie auto, tym bardziej że samochód na ogół pracuje bez zastrzeżeń. Czasem tylko strzela fochy, nie chce zapalić i nie wiadomo o co mu chodzi ?.

 

Trochę nie po nosie kupowanie mi nowego zaworka N276 jak nie mam pewności. Zawór kosztuje zdecydowanie więcej jak czujnik, ale mogę nie mieć wyjścia. 

 

Czytałem też że lubią się wysypać pompy w baku i mają za mały wydatek paliwa. Ciekawe czy to może powodować taki efekt jak zwiększone ciśnienie na zaworze dozowania i spadki ciśnienia na szynie? Logika podpowiada że tak.

 

Zastanawiam się czy nie ruszyć w takim razie od tyłu samochodu i nie sprawdzić tego co będzie bez kosztowe, czyli wydatek pompy paliwa i jeśli będzie oki wtedy dopiero na sam koniec zabrać się za zaworki kolejno N276 i potem ewentualnie na pompie CR.

 

Czy może jeszcze wtryski na przelewach sprawdzić? Korekty mają dobre, a nawet bardzo dobre, ale może komp przekłamuje...

Opublikowano
7 minut temu, przemas1234 napisał(a):

Czytałem też że lubią się wysypać pompy w baku i mają za mały wydatek paliwa. Ciekawe czy to może powodować taki efekt jak zwiększone ciśnienie na zaworze dozowania i spadki ciśnienia na szynie?

Gdyby pompa w baku miała za niskie ciśnienie to na szynie CR też będziesz miał za niskie ciśnienie i posadzony błąd w sterowniku.

 

8 minut temu, przemas1234 napisał(a):

Czy może jeszcze wtryski na przelewach sprawdzić?

Możesz sprawdzić bo cena takiego zabiegu jest niska. Będzie to tylko orientacyjna diagnoza, bo ostatecznie sprawność injektorów można dokonać tylko na stole/urządzeniu pomiarowym.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Możesz też wykonać logi na biegu jałowym uruchamiając najpierw logowanie, dopiero silnik, tak aby log został zapisany już w momencie gdy rozrusznik kręci. Na zimnym silniku:

-obr. silnika,

- temp. płynu chłodniczego,

- położenie pedału przyśpieszenia,

- ciśnienie wymagane

- ciśnienie rzeczywiste

-zawór regulacyjny (N276) wartość będzie w procentach

- zawór dozujący (ten na pompie CR) też w procentach.

 

Niech pochodzi przez 2 min na wolnych obrotach cały czas pisząc log. Następnie podnieś i trzymaj obroty do 2000 (też na jałowym i ok 1 min).

 

Taki sam log wykonaj na rozgrzanym silniku. 

Oba logi w nieobrobionyn formacie (czyli LOG-01-IDE...csv) możesz otworzyć (jeden po drugim) programem VCScope, który jest zainstalowany automatycznie z VCDS. Na dole naciskasz przycisk play i obserwujesz jak zachowują się linie na grafiku względem siebie. Powinny się mniej więcej pokrywać ze sobą, bez wielkich odchyleń czy skoków.

 

Log.jpg

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki. Tak zrobię i podeślę później co wyszło.

Edytowane przez przemas1234
Opublikowano

Po prawej stronie u góry możesz dla lepszej przejrzystości "zaptaszkować" np. tylko 2 wartości tak jak na poniższych zdjęciach, gdzie na jednym wybrałem tylko zawór N276 oraz zawór dozujący na pompie a na drugim wartości ciśnienia. Na wolnych obrotach lub pod stałym obciążeniem powinny zachowywać się niemal synchronicznie. 

Taki sposobem możesz sobie włączać i wyłączać poszczególne wartości, które chcesz obserwować. 

Ciśnienia powinny zachowywać się także podobnie (lekkie odchyły przy zmianie obciążenia a na jałowwym prawie scnchronicznie).

Być może będzie gdzieś widać skoki na grafiku.

20230225_144330.jpg

20230225_144336.jpg

20230225_144929.jpg

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...