Muskel1 Opublikowano 25 Lutego 2023 Opublikowano 25 Lutego 2023 (edytowane) Jeszcze jedno, gdy zauważysz jakieś nieprawidłowości, możesz na chwilkę zatrzymać wykres (naciskając na pause), następnie najeżdżasz strzałką i przytrzymujesz lewy przycisk myszki na interesujący Cię punkt na wykresie, pokazane zostaną wartości jakie były zapisane w danym momencie. Edytowane 25 Lutego 2023 przez Muskel1 1
Muskel1 Opublikowano 25 Lutego 2023 Opublikowano 25 Lutego 2023 Zanim cokolwiek zaczniesz logować, musisz najpierw zadbać o to, aby nie było zapisanych błędów, czyli musisz także pozbyć się przyczyny zapisanych w pierwszym poście błędów. Często są one spowodowane dostaniem się wody i korozją przewodu LIN Bus (chyba biało fioletowy) idącego do sterownika układu kontroli akumulatorów J367, zamocowanego na minusowej klemie akumulatora. Jeżeli LIN Bus jest ok, to być może ten sterownik J367 ma usterkę. 1
przemas1234 Opublikowano 25 Lutego 2023 Autor Opublikowano 25 Lutego 2023 35 minut temu, Muskel1 napisał(a): Jeżeli LIN Bus jest ok, to być może ten sterownik J367 ma usterkę. Myślę że to prawdopodobnie usterka. Kiedyś sprawdzałem przejścia na kablu idącym to sterownika J367 i były ok. Ładowanie za każdym bynajmniej podczas sprawdzania miałem na akumulatorze, więc olałem temat. Poszukam sterownika na necie zamówię i podmienie. Gorzej będzie z przerwą w obwodzie z anteną w szybie. Jak kupiłem samochód to był z przyciemnionymi szybami z tyłu i podejrzewam że ktoś kto przyciemnial tylnia szybę mógł nawijać. Nie wiem czy to się będzie nadawało do lutowania. Myślisz że ten błąd również może mieć wpływ na pomiar?
Muskel1 Opublikowano 25 Lutego 2023 Opublikowano 25 Lutego 2023 Musiałbyś pomierzyć jak zachowuje się napięcie na zaciskach 30. Jeżeli są skoki napięcia (co może być spowodowane tym błędem) , to możliwe, że elementy elektroniczne nie działają poprawnie. 1
przemas1234 Opublikowano 25 Lutego 2023 Autor Opublikowano 25 Lutego 2023 20 minut temu, Muskel1 napisał(a): Musiałbyś pomierzyć jak zachowuje się napięcie na zaciskach 30. Jeżeli są skoki napięcia (co może być spowodowane tym błędem) , to możliwe, że elementy elektroniczne nie działają poprawnie. Bardzo dziękuję za wszystkie rady. Człowiek odzyskuje wiarę w ludzi. Zacisk 30 to m.in. plus pod podszyciem? Ogarnę błąd J367, bo miałem to już zrobić dawno, ale przez to że akumulator się nie rozładowywał to przejechałem tak półtorej roku i o tym zapominałem. Jak nie pomoże to sprawdzę, czy są skoki na kablach plusowych. A co do tej szyby to nie wiem sam. Mogę tam zajrzeć. Może nie jest tak źle jak sądzę ?, ale jeśli jest zerwane połączenie z szybą to nie wiem czy będę w stanie coś z tym zrobić. Zostanie sprawdzenie napięcia kabli plusowych.
Muskel1 Opublikowano 25 Lutego 2023 Opublikowano 25 Lutego 2023 27 minut temu, przemas1234 napisał(a): Zacisk 30 to m.in. plus pod podszyciem Zacisk 30, to w elektryce samochodowej wszystkie połączenia, które mają stałe napięcie akumulatora. Czyli niektóre bezpieczniki, punkty łączenia, przewody. Każdy sterownik i prawie każde urządzenie elektryczne ma zasilanie z zacisku 30, czyli te stałe 12V z akumulatora. Innym żródłem napięcia jest zacisk 15, czyli napięcie 12V, które pojawia cię dopiero po zapłonie. Mam nadzieje, że zrozumiale wytłumaczyłem 1
przemas1234 Opublikowano 25 Lutego 2023 Autor Opublikowano 25 Lutego 2023 (edytowane) Tak zrozumiałe ?. Czyli teoretycznie mogę sprawdzić po bezpiecznikach jakie są napięcia? Mam na myśli tam gdzie jest stały plus Edytowane 25 Lutego 2023 przez przemas1234
Muskel1 Opublikowano 25 Lutego 2023 Opublikowano 25 Lutego 2023 Tak, przy akumulatorze na klemie plusowej czy na bezpiecznikach itp. 1
Muskel1 Opublikowano 25 Lutego 2023 Opublikowano 25 Lutego 2023 Możesz też zmierzyć jak zachowuje się napięcie na wtyczce zaworu N276, mierząc szpilką od tyłu na wpiętej wtyczce i pracującym silniku, gdyż zasilany jest on z bezpiecznika SB7 po zacisku 87 (wejście przekaźnika). Zmierz między masą karoserii/silnika pinem nr 2 (szaro-fioletowy przewód). 1
przemas1234 Opublikowano 27 Lutego 2023 Autor Opublikowano 27 Lutego 2023 Sprawdziłem dziś multimetrem przewód idący do sterownika kontroli akumulatora i napięcie na kablu plusowym idącym do wtyczki jest. Nie byłem w stanie namierzyć gdzie idzie kabel od sygnału, ale generalnie kabel wygląda dobrze, także obstawiam na sterownik... Będę wdzięczny za ewentualną podpowiedź do którego sterownika idzie sygnał, aby się upewnić na 100% czy jest przejście. Sterownik, a w zasadzie cały kabel minusowy dostępny na popularnym portalu ogłoszeniowym o takim numerze jak posiadam 8X0915281 dostępny jest tylko w używce. Teoretycznie nowe wystawione są z oznaczeniem T i S zamiast X. Czy takie kable u mnie podejdą? Podejrzewam że cena nowego w ASO o oznaczeniu takim jak mam zwali mnie z nóg... Sprawdziłem również napięcie na alternatorze i kablach pod podszybiem, gdyż czytałem że to również popularna usterka. Na alternatorze było ok. 14,4 volta, a podszybiu 14,2 volta. Dodatkowo napięcie podczas pomiaru było dość stałe, bez gwałtownych pików w jedną i drugą stronę. Raczej u mnie od pukać z tym problemu na razie nie ma.
Muskel1 Opublikowano 28 Lutego 2023 Opublikowano 28 Lutego 2023 (edytowane) 9 godzin temu, przemas1234 napisał(a): Teoretycznie nowe wystawione są z oznaczeniem T i S zamiast X. Czy takie kable u mnie podejdą? Trzeba dobrać po VINie. 9 godzin temu, przemas1234 napisał(a): Będę wdzięczny za ewentualną podpowiedź do którego sterownika idzie sygnał, aby się upewnić na 100% czy jest przejście. LIN Bus idzie do przodu, do sterownika Gateway lub BCM1 (nie mam w tej chwilu dostępu do schematu) ale najpierw łączy się gdzieś z tyłu (połączenie w wiązce) z innymi przewodami LIN Bus. Edytowane 28 Lutego 2023 przez Muskel1 1
Muskel1 Opublikowano 28 Lutego 2023 Opublikowano 28 Lutego 2023 Tak więć przewód LIN Bus (fioletowo-niebieski) idzie ze sterownika J367 do przodu do sterownika Gateway J533 na pin nr 2, w 20-to pinowej kostce Gateway. Po drodze z tyłu do przodu łączy się z wiązką z kilkoma innymi przewodami LIN bus (nie jest podane gdzie), następnie idzie na czerwoną wtyczkę złączki T17e (nr 2 na dolnym rysunku), która znajduje się w nogach kierowcy na słupku A. Dopiero z tej złączki idzie do Gateway. 1
przemas1234 Opublikowano 28 Lutego 2023 Autor Opublikowano 28 Lutego 2023 (edytowane) Dzięki, jak zwykle Twoja pomoc jest niezastąpiona. Nie będzie to proste sprawdzić przejście na kostce przy sterowniku J533, no ale mogłoby być gorzej. Muszę chyba też poczekać na pogodę, żeby nie połamać plastików jak będę rwał. Podejrzewam że LIN bus będzie leciał przez całą długość samochodu wzdłuż progu od strony kierowcy, ale będę mógł to potwierdzić dopiero jak dostanę się do sterownika J533. Ewentualnie jak ktoś wie to może potwierdzić. Zdam relację co z tego wyszło. Spróbuję też zerknąć do tej szyby z tyłu ?. Kiedyś słyszałem że są jakieś specjalne kleje przewodzące prąd. Może spróbuję na taki patent jeśli uda mi się dostać taki klej, żeby nie przykładać rozgrzanej lutownicy z cyna do szyby. Edytowane 28 Lutego 2023 przez przemas1234
Muskel1 Opublikowano 28 Lutego 2023 Opublikowano 28 Lutego 2023 Są takie lakiery przewodzące. allegro.pl ALLEGRO.PL 1
przemas1234 Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Opublikowano 2 Marca 2023 Zastanawia mnie jedna sprawa. Czy nie powinno być przejścia pomiędzy chociaż jednym pinem na czujniku J367, a klema minusową? U mnie nie ma i wydaje mi się to dziwne.
Muskel1 Opublikowano 2 Marca 2023 Opublikowano 2 Marca 2023 Nie. Masę otrzymuje z grubego czarnego (50mm²) przewodu klemy akumulatora. We wtyczce masz 2 piny, LIN Bus na pinie 1 i +12V na pinie 2. 1
przemas1234 Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Opublikowano 2 Marca 2023 16 minut temu, Muskel1 napisał(a): Nie. Masę otrzymuje z grubego czarnego (50mm²) przewodu klemy akumulatora. We wtyczce masz 2 piny, LIN Bus na pinie 1 i +12V na pinie 2. To w takim razie powinno być przejście między czarnym kablem masą, a którymś z pinów?
Muskel1 Opublikowano 2 Marca 2023 Opublikowano 2 Marca 2023 Teraz, przemas1234 napisał(a): To w takim razie powinno być przejście między czarnym kablem masą, a którymś z pinów? Nie. 1
przemas1234 Opublikowano 2 Marca 2023 Autor Opublikowano 2 Marca 2023 Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje. Dokładnie w tym samym czasie wraz z błędem J367 wywala błąd stabilizatora napięcia 3705. Z tego co widzę to jest on w bagażniku prawie na wierzchu. Widać że ta błędy są powiązane. Bez czekania na pogodę myślę że mogę tam zajrzeć i chociaż ocenić stan wtyczki oraz złącza. Myślisz że warto pójść tym tropem?
Muskel1 Opublikowano 2 Marca 2023 Opublikowano 2 Marca 2023 Systemy te są ze sobą powiązane, stąd ten błąd. Zajrzeć możesz ale wątpię abyś tam znalazł przyczynę. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się