kulka150 Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 (edytowane) Witam. posiadam od niedawna drugie audi a4 b6 z 2002r z silnikiem 2.5 v6 tdi o kodzie ake w którym padł silnik, po jego wyciągnięciu i rozebraniu okazało się ze koszt jego odbudowy jest zbyt duży, a nie chcę kupować takiej samej jednostki ze względu na jego wady wszystkim znane i po jakimś zastanowieniu się nad losami tego auta postanowiłem przeszczepić silnik 3.0 v6 tdi o kodzie asb z a4 b7 i teraz moje pytanie czy może ktoś z Was już robił coś podobnego ? dodam ze nie jestem jakimś laikiem z ulicy naprawiam auta i jakieś pojęcie o tym mam W mojej pierwszej audi 2.0 alt zrobiłem przekładkę na quattro oraz całkowity remont silnika łącznie ze małą zmianą w elektryce i wydechu Za każdą wskazówkę będę wdzięczny Pozdrawiam Edytowane 23 Lutego 2023 przez kulka150
Muskel1 Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 Do ASB na początek też kilka dobrych tyś. będziesz musiał włożyć zanim go przeszczepisz. Na sam początek rozrząd, dwumas, wtryski...
kulka150 Opublikowano 23 Lutego 2023 Autor Opublikowano 23 Lutego 2023 (edytowane) nawet jeżeli silnik będzie z małym przebiegiem, a mam na oku taki cały zestaw z pakietem startowym. Co do sprzęgła to ono odpada bo zostaje nadal automat Edytowane 23 Lutego 2023 przez kulka150
Banan Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 (edytowane) Zgranie ecu z 3.0tdi ze skrzynia 5hp19… hm..mam bardzo duże wątpliwości... Co do reszty to jeżdzi ( jeździła? ) B5 z 3.0tdi ale w manualu także na pewno do ogarnięcia , to chyba nawet z forum kogoś Edytowane 23 Lutego 2023 przez Banan
sahipp Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 (edytowane) 8 godzin temu, kulka150 napisał(a): ze względu na jego wady wszystkim znane a jakie tam są wady w tym 2.5tdi poza tym że ciężki silnik do podkręcenia? Edytowane 23 Lutego 2023 przez sahipp
Muskel1 Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 VP44 i wycierające się wałki rozrządu.
kulka150 Opublikowano 23 Lutego 2023 Autor Opublikowano 23 Lutego 2023 Dokladne 2.5 TDI V6 mają problemy w wałkami, klawiaturą i pompami. Rozebrałem właśnie taki silnik i okazało się że jest tragedia w środku i po prostu boję się kupić inny taki silnik by nie było to samo
sahipp Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): i wycierające się wałki rozrządu. nie wiem nic o wałkach po prostu zmieniam olej na czas.... kiedyś byłem największym hejterem tego silnika jak wszyscy... przez przypadek stałem się posiadaczem i zainteresowałem się tym silnikiem i największe problemy tego silnika to serwis...ten silnik wyszedł w czasach pierwszych topornych 1.9tdi gdzie nie trzeba było zmieniać oleju a to i tak jeździło, potem ludzie pokupowali sobie 2.5tdi i przy tym samym sposobie użytkowania okazało się że silnik siada.... Nie wspomnę o tym że 2.5tdi z góry był skazany już przez producenta na porażkę poprzez long Life... Naprawdę moim zdaniem ogarnąć temat wałków, sorry w innych też się wałki wymienia np w 1.9PD zmieniać olej co 12 tys i problemu nie ma... ja mam cały czas ori wałki ale poprzednia osoba która była jedynym właścicielem auta od początku po prostu była świadoma i tutaj mam farta.... pompa fakt jest trochę upierdliwa ale bez tragedii... raz trzeba zapłakać zrobić ją i spokój...
Muskel1 Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 7 minut temu, sahipp napisał(a): nie wiem nic o wałkach No to musisz sobie poczytać. Wałki zostały poprawione dopiero w B7 BDG i BCZ. Częsta wymiana oleju nic nie da, jeżeli stop jest z gównolitu.
sahipp Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 19 minut temu, Muskel1 napisał(a): Wałki zostały poprawione dopiero w B7 BDG i BCZ. wałki w tych modelach są jeszcze gorsze bo są rurowe i lubia sobie pęknąć... tam zmieniły sie tylko dzwigienki które sa na łożysku a wałki same w sobie są rurkami... w tych ,,wycierających sie,, to sa odlewy. trochę masz racji w tym że faktycznie z gównolitu. ale główny problem ich ścierania to brak wymian oleju, oraz w starszych typach 2.5tdi brak wymiany odmy. we wczesnych wersjach była ona filtrem ze szmatki który nalezało wymieniać nie pamiętam co 30 lub 50tyś... nikt o tym nie wiedział, nawet mechanicy... potem ten filtr został zastapiony separatorem i to już jest bez obsługowe... natomiast wymiany oleju to podstawa i to konkretnego.... silniki na literkę A tylko 5w40 natomiast na B 5w30... mogę podesłać materiały nawet jak coś mówię byłem największym hejterem tej jednostki. kupiłem ze względu na zdrową i zadbaną budę z docelowym zamysłem swapa na 1.9... ale zacząłem się interesować, szperać i się okazuje że ten 2.5tdi wcale nie jest taki straszny tylko trzeba o nim coś wiedzieć... no i problem jak kupimy zajechany egzemplarz ale to jak z każdym motorem,,, u mnie wałki hydraulika jest nadal ori i bez śladów zużycia... ale mówię miałem fart bo jestem drugim właścicielem i poprzednia osoba miała świadomość dbania o jednostkę....
sahipp Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 26 minut temu, Muskel1 napisał(a): Wałki zostały poprawione dopiero w B7 BDG i BCZ. jak już tak patrzysz to te rzekomo poprawione były już w b6 ?
Muskel1 Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 10 minut temu, sahipp napisał(a): jak już tak patrzysz to te rzekomo poprawione były już w b6 ? Nie we wszystkich. Z tego co pamiętam były to tylko kody silników : BDG, BDH i BAU. Upłynęło już 8 lat odkąd sprzedałem moją B7 2.5 TDI więc nie pamiętam dokładnie ale wtedy miałem temat dobrze rozeznany jeżeli chodzi o 2 5 DTI.
sahipp Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 2 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Nie we wszystkich. Z tego co pamiętam były to tylko kody silników : BDG, BDH i BAU. Upłynęło już 8 lat odkąd sprzedałem moją B7 2.5 TDI więc nie pamiętam dokładnie ale wtedy miałem temat dobrze rozeznany jeżeli chodzi o 2 5 DTI. dokładnie tak jak piszesz i one juz były dostępne w b6... z czego teraz nie jestem pewny ale bdg i bdh z normą euro 4 miały kiepskie wtryskiwacze... oraz dodatkowo którys z tych dwóch cierpiał na wadę narywania... ale nie zawsze.... temat 2.5tdi mam uwierz mi przestudiowany... i te silniki nie są takie złe, owszem nie wiemy co kupimy ja miałem fart inny moze nie mieć trzeba założyć wymianę tych wałków i hydrauliki, bo wytarcie wałków to skutek zużytej hydrauliki zaworowej i znów temat prawidłowego interwału olejowego co max 12 tyś... dla mnie jedyną wadą tej jednostki jest podkręcenie z uwagi na ograniczenia vp44 ale pracuje nad tym ? tzn jest parę ścieżek ale nie wiem którą podążyć... to jest jednya wada 2.5tdi... a wracając do wałków no może sie zdarzyć jak ktoś nie dbał ale co w 1.9tdi pd nie wymieniamy wałeczka? szok no wymienia się, a 2.0tdi? a 3.0tdi ? i tak dalej... czasy 1.9 1z/AFN minęły bezpowrotnie wiadomo że to już stary silnik, naprawy ekonomicznie nie uzasadnione ale kurde jak auto zadbane, osiągi wystarczające to zrobić hydraulikę i wymieniać ten olej i bez awaryjności... ten silnik owszem nie jest idealny ale jego bolączki są śmieszne w stosunku do nowoczesnych jednostek (posiadam)...
Muskel1 Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 7 minut temu, sahipp napisał(a): i te silniki nie są takie złe, Nigdzie nie napisałem, że są złe. Wymieniłem dwie podstawowe wady.
sahipp Opublikowano 23 Lutego 2023 Opublikowano 23 Lutego 2023 22 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Nigdzie nie napisałem, że są złe. Wymieniłem dwie podstawowe wady. no ok źle dobrałem słowa... ja wiem że Ty masz ogromną wiedzę ale z wałkami akurat się mylisz... poza tym idąc tym tokiem to i 1.9 PD ma wadliwe wałki, 2.0tdi ma wadliwe wałki, 3.0tdi ma wadliwe wałki benzyny mają wadliwe wałki ? ból pupy jest w tym że jak faktycznie trzeba zrobić te wałki no zdarza się to w 1.9 mamy jeden a w 2.5tdi mamy 4 i tylko tu jest ból cenowy... natomiast samo wytarcie wałków to jest skutek awarii hydrauliki zaworowej, a dokładnie popychaczy a dokładniej olej.... od tego się zaczyna cały proces a wytarcie wałka jest już na sam koniec... a przywykło się mawiać wałki wałki... wałki to już ostatnie stadium zaoranego silnika i ostatni dzwonek do naprawy jednostki przed jej zgonem. gdy wymieniamy oleje filtry na czas, nie katujemy na zimnym to problem nie istnieje.... Jak pisałem wcześniej, pamiętajmy że to są stare auta które dodatkowo były fabrycznie na LL a poprzesiadali się na nie ludzie którzy używali topornych silników i tak samo traktowali 2.5tdi... a ten silnik na tamte czasy był bardzo skomplikowany, pierwsza V z 4 zaworami na cylinder w dieslu.... jak był prawidłowy interwał te silniki przy 400tys nie maja żadnego zużycia na hydraulice ( mam na myśli wersję A) info sprawdzone i potwierdzone i kilkukrotnie widziane ale dotyczyło tylko tych jednostek z potwierdzonym serwisem przez cały żywot jednostki....
Muskel1 Opublikowano 24 Lutego 2023 Opublikowano 24 Lutego 2023 (edytowane) Nie będę się z Tobą sprzeczał. Ty masz swoje teorie, ja mam inne doświadczenia. Wałki nie na darmo zostały zmienione i otrzymały nowy numer części. Edytowane 24 Lutego 2023 przez Muskel1
sahipp Opublikowano 24 Lutego 2023 Opublikowano 24 Lutego 2023 (edytowane) 3 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Nie będę się z Tobą sprzeczał. Ty masz swoje teorie, ja mam inne doświadczenia. Wałki nie na darmo zostały zmienione i otrzymały nowy numer części. ja też nie mówię że kompletnie nie masz racji... prawda tak wiesz po środku leży... jest w tym trochę prawdy co mówisz.. prawda jest że no trzeba dbać i chuchać (dobre oleje interwały itd)... ,,te poprawione ,, z kolei maja inny problem, one są jeszcze bardziej delikatne takie kuriozum... wystarczy że lekko przyblokuje się łożysko i pękają bo wałki są z delikatnych rurek.. to też oczywiście nie jest tak że lawina pęknięć, o prostu są takie przypadki coś na zasadzie rozrządu w 30tdi ryzyko przeskoczenia na wadliwych napinaczach nie wielkie ale zdarza się... ja też nadal się uczę tego silnika, sporo wiem ale dużo jeszcze nie wiem ? puść od 9minuty Edytowane 24 Lutego 2023 przez sahipp
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się