Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

 

Mam pytanie jak można wprowadzić środek do czyszczenia dpf w przypadku gdy nie idzie odkręcić czujnika w dpf próbowałem różnymi sposobami ale nie idzie go ruszyć. Auto to Audi a4 b8 z silnikiem 2.0 tdi jest tam bardzo słaby dostęp i stąd moje pytanie 

Opublikowano

Taki cudactwem zapchasz tylko w pełni dpf i będzie nadawał się tylko do wymiany.

Dpf należy wymontować i oddać do profesjonalnego czyszczenia w zakładzie specjalizującym się tym.

Opublikowano

co i tak niczego nie zmieni, bo jak jest problem z osprzetem  silnika to za dwa trzy dni bedzie tak samo zapchany

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Dev napisał(a):

co i tak niczego nie zmieni, bo jak jest problem z osprzetem  silnika to za dwa trzy dni bedzie tak samo zapchany

Którym osprzętem silnika?

Turbina?

Edytowane przez Karol664
Opublikowano (edytowane)

Wtryski, EGR, Turbina... 

Należy zweryfikować czy dpf zapchał się bo ma już swoje przejechane, czy może zapchał się przedwcześnie. Nie napisałeś nic jaki masz przebieg, więc nie wiadomo czy miał prawo się zapchać.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Wtryski, EGR, Turbina... 

Należy zweryfikować czy dpf zapchał się bo ma już swoje przejechane, czy może zapchał się przedwcześnie. Nie napisałeś nic jaki masz przebieg, więc nie wiadomo czy miał prawo się zapchać.

Przebieg 230 tysięcy egr działa poprawnie nie dawno był czyszczony. Dpf nie jest chyba zapchany bo wypala się normalnie silnik ma moc nie kopci.

Edytowane przez Karol664
Opublikowano
4 minuty temu, Karol664 napisał(a):

Przebieg 230 tysięcy egr działa poprawnie nie dawno był czyszczony. Dpf nie jest chyba zapchany bo wypala się normalnie silnik ma moc nie kopci.

Chyba?

Jaka jest wartość popiołu?

Dlaczego chcesz tam wprowadzić środek do czyszczenia?

 

 

Opublikowano
18 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Chyba?

Jaka jest wartość popiołu?

Dlaczego chcesz tam wprowadzić środek do czyszczenia?

 

 

Wawartość popiołu 0.16l 

Chciałem wprowadzić ten środek bo znajomy mi powiedział że przedłoży się żywotność dpfa

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Karol664 napisał(a):

Wawartość popiołu 0.16l 

Chciałem wprowadzić ten środek bo znajomy mi powiedział że przedłoży się żywotność dpfa

Przy 0.175 l jest zapełniony i należało będzie pomyśleć o jego wymianie lub czyszczeniu ale nie tak jak Ty masz to zamiar zrobić

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
58 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Przy 0.175 l jest zapełniony i należało będzie pomyśleć o jego wymianie lub czyszczeniu ale nie tak jak Ty masz to zamiar zrobić

 

Czyli ile mniej więcej jeszcze powinien wytrzymać?

Opublikowano (edytowane)

Co to znaczy dla Ciebie "ile powinien wytrzymać" ?

Jeśli  masz na myśli za jaki czas/przebieg mogą zacząć się kłopoty związane z przebiegiem procesów regeneracji, to nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Wartość popiołu, która zapisana jest w sterowniku jest wartością nierzeczywistą, obliczona algorytmem. Jego rzeczywista zawartość na chwilę obecną, może być mniejsza, jak i większa od tej liczby. 

Według algorytmu i obliczonej wartości popiołu, jego "wytrzymałość" dobiega końca.

Decyzja należy do Ciebie - demontaż i, nazwijmy to profesjonalne czyszczenie, teraz lub w chwili pojawienia się problemów.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
13 minut temu, Tomnik napisał(a):

Co to znaczy dla Ciebie "ile powinien wytrzymać" ?

Jeśli  masz na myśli za jaki czas/przebieg mogą zacząć się kłopoty związane z przebiegiem procesów regeneracji, to nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Wartość popiołu, która zapisana jest w sterowniku jest wartością nierzeczywistą, obliczona algorytmem. Jego rzeczywista zawartość na chwilę obecność, może być mniejsza, jak i większa. 

Według algorytmu i obliczonej wartości popiołu, jego "wytrzymałość" dobiega końca.

Decyzja należy do Ciebie - demontaż i, nazwijmy to profesjonalne czyszczenie, teraz lub w chwili pojawienia się problemów.

Czy jeśli na razie nie ma żadnych niepokojących objawów to można tak jeździć? A zająć się tym gdy już będzie coś się działo?

Opublikowano
W dniu 27.02.2023 o 13:10, Karol664 napisał(a):

Czy jeśli na razie nie ma żadnych niepokojących objawów to można tak jeździć? A zająć się tym gdy już będzie coś się działo?

Jazda z zapełnionym dpfem szkodzi silnikowi, turbinie itp. Czekanie aż wystąpią jakieś objawy nie jest zalecane, gdyż może to być za późno. 

Opublikowano
W dniu 27.02.2023 o 09:24, Muskel1 napisał(a):

Wtryski, EGR, Turbina... 

Należy zweryfikować czy dpf zapchał się bo ma już swoje przejechane, czy może zapchał się przedwcześnie. Nie napisałeś nic jaki masz przebieg, więc nie wiadomo czy miał prawo się zapchać.

Czy wyciągając DPF do regeneracji warto też zdemontować wtryski i oddać je do sprawdzenia/regeneracji? Na dniach chciałbym zdemontować filtr DPF i zastanawiam się nad wtryskami...samochód to A4 B8 z silnikiem CAGA, przebieg 300tyś. km

Opublikowano (edytowane)

Nie jestem zwolennikiem regenerowanych części. Są przypadki gdzie po regeneracji części są bardziej zepsute niż przed. Wszystko zależy od tego kto i jak wykonał regenerację. Jeżeli już to wymiana na nowe i spokój na kolejne kilka lat. Z racji tego, że wymiana wszystkich na nowe jest wsokim wydatkiem, mja się to z celem, dopóki nie ma żadnych objawów. Można zrobić test na przelew ale nie da to miarodajnego obrazu na stan wtrysków, a pomoże orientacyjnie okreścić czy któryś odbiega od pozostałych.

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...