Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie gaśnie po wyjęciu kluczyka


Raresz Fochatek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zaparkowalem auto (B5 2000r 1.8t) na parkingu, przekrecam kluczyk, wyciagam go i sie jaram jak delikatnie zgasl patrze a tam nadal 800rpm i silnik dalej chodzi. Zgasilem go wkoncu jakos za ktoryms razem(uderzajac w kolumne kierownicy).

 

Pozniej potrzebowalem pendrive z auta ide tam za kilka godzin kluczyk w rece a w aucie kontrolki swieca radio i klimatronik(chyba) wlaczone generalnie tak jakby zaplon byl wlaczony.

Probowalem otworzyc drzwi z pilota ale centralny nie reagowal wogole na pilota, probowalem odpalic ale ikonka immo sie swiecila caly czas i nie chcial odpalic.

Odpialem aku i za 2 dni wymienilem kostke stacyjki.

 

Po wymianie kostki(stara wygladala identycznie tj. Nie wygladala na zepsuta), jeszcze trzymal mnie immo, poszedlem po laptopa wrocilem i iikonka juz nie swiecila wiec odpalilem, auto wpadlo w jakis tryb awaryjny, pokasowalem bledy silnika i licznika(od tej usterki wysypalo bledy typu czujnik temp, knock sensor itd) i jakos zaczelo chodzic.

 

Pojechalem sie przejechac, po powrocie przekrecam kluczyk jarajac sie jak delikatnie zgasl bo przeciez kostke wymienilem i znow kluczyk w rece a na blacie 800rpm...

 

Ktos ma jakis pomysl od czego zaczac? Kostka firmy Topran, kumpel kupil taka i juz 2 lata na niej smiga. Poza tym watpie ze by sie zesrala po 1szym uzyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej firmy to dziwne, że już w pudełku się nie rozpadła ?

Po kasowaniu błędów które zostają? Zrób pełen autoskan i wynik tego skanu wklej tutaj w firmie pliku txt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wieczorem postaram sie ogarnac. Jesli zdarzy sie sytuacja ponownie, mam wyciagac po kolei bezpieczniki? Jest szansa ze przy ktoryms zgasnie i bedzie wiadomo gdzie szukac? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zrobilem full scan bez airbagow. W zalaczniku pelny plik a tu na szybko wyszczegolnilem jakie bledy wyplulo:

 

Address 35     -------------------------------------------------------
   Controller: 8D0 862 257 B  
   Component: ZV-Pumpe, Funk      D16
   Coding: 14913
   Shop #: WSC 63351
4 Znalezione:  
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
            35-00 - -
00991 - Interior Lights
            28-00 - Short to B+
00955 - Key 1
            09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00956 - Key 2
            09-00 - Adaptation Limit Surpassed

End   -------------------------------------------------------

 

1. Co moze jeszcze miec znaczenie to, chyba juz pisalem ze jak byl wlaczony zaplon bez kluczyka, nie reagowal centralny na pilota, a do tego w sumie teraz uznalem ze moze ma to jakies znaczenie nie wiem jak ma dokladnie pol-fis wygladac ale ostatnio mialem malo paliwa, cos zabrzeczalo wiec domyslilem sie ze to pewnie rezerwa, mimo to nie pokazalo zadnej ikonki na fisie. Tak cos mi sie wydaje ze przyuwazylem ze czasem tam cos pokazuje a czasem nie(domyslam sie ze np temperature moze pokazywac) na ta chwile jak jezdze to pokazuje u gory caly czarny wyswietlacz a na dole caly czerwony bez zawartosci.

 

2. Domyslam sie ze, trzeba szukac wedlug wskazowki "Interior Lights" tak? Bardzo slaby jestem z elektryki wiec jakby ktos odpowiadal to prosze o tlumaczenie jak dla idioty bo naprawde elektryka to moja najslabsza z dziedzin w sumie cale zycie staram sie jej nie dotykac. Ale auto kupilem jako "jakistam moze projekt" mam tez drugie auto wiec tym razem moge sie pokusic o jakies wieksze demontaze itp.

b5_all.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd połączenia z licznikiem, możesz się do niego ręcznie połączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, sprawdzalem dzisiaj i bez problemu sie laczy z licznikiem(17). Bledow brak. Od ostatniego razu kiedy pisalem posta nie zdarzyla mi sie usterka z wylaczaniem lub wlaczaniem co nie oznacza ze nie wroci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź każdy z modułów, czy możesz bez problemu się z nim połączyć. Stacyjka też może być w sumie uszkodzona i powodować takie sytuacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie z ktorymi modulami mam sie laczyc? Bo wiadome ze nie ze wszystkimi ze wzgledu na wyposazenie. Czy chodzi Ci zeby puscic full scan jeszcze raz i patrzec z czym sie nie laczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maly update:

1. Nie wiem czy to zbieznosc czy nie ale dopoki FIS nic nie pokazywal nic mi sie nie dzialo z zaplonem. Dzis nagle ozyl pokazywal temperature(w pewnym momencie bylo pewne przesuniecie na ekranie cos typu napis zaczynal sie od koncowki tego co powinno pokazywac - w sumie malo istotne) i wlasnie wtedy po raz pierwszy odkad zamiescilem posta nie moglem zgasic auta. Punkt 2 jest w sumie wazniejszy:

 

2. Na samym poczatku szukania na ten temat natrafilem na takiego posta:

https://www.audiworld.com/forums/a4-b5-platform-discussion-1/engine-wont-shut-off-not-ignition-switch-2787141/

gdzie wynika niby ze to cos zwiaznego ze swiatlem hamowania/hamulcem. Nie udalo mi sie pelnego testu zrobic bo tak:

- najpierw nie moglem zgasic

- przypomnialem sobie o tym hamulcu wiec zamiast najpierw zgasic potem zahamowac, wcisnalem pedal hamulca i zgasilem i udalo sie go zgasic.

- jak juz sie zgasil, sam z siebie "wskoczyl" zaplon bez kluczyka w stacyjce, po nacisnieciu hamulca zgasl.

 

Ktos moze mi wytlumaczyc co to za czesc o ktorej pisza na tym forum i gdzie jej szukac? moj mechaniczny angielski jest bardzo slaby a jeszcze gorsza jest moja wiedza na temat elementow elektrycznych. Czy to jakis przekaznik swiatel stopu? Przynajmniej tak to zrozumialem. Jesli tak to jak go znalezc i sprawdzic? Czy dowiem sie dopiero jak go wymienie? Jesli to jest to, moglbym poprosic tez o numer czesci pod jakim to moge znalezc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nie spotkałem z tym, aby czujnik światła stopu mieszał przy stacyjce, ale w licznikach obeznany jest np. @Banan lub @pila24

 

Ja bardziej kierował bym się w stacyjkę, która swoje już wysłużyła i zaczyna odmawiać współpracy. Zrób też pełny autoskan i obserwuj, z którym modułem najdłużej będzie się łączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czujnik pedału hamulca - w sumie pasuje jest przy nim stały plus i plus po stacyjce - musi być gdzieś zwarcie które je łączy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, zobacze na dniach narazie pogoda zabija motywacje. Jesli nie napisze nic w temacie, bylo to przyczyna, jesli nadal nie dojde co to powoduje wtedy napisze. Na ta chwile dzieki wielkie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A wiec zabralem sie dzis troche za to. Generalnie wygląda to tak, ze ruszanie czujnikiem na boki czy pociagniecie go do siebie zalacza zaplon. Nie rozumiem tego i nie mam pojecia o co z tym wogole chodzi? Winny jest czujnik, wtyczka, czy mam szukac kabla ktory jest uszkodzony? Kable spotykaja sie w wiazke, i ida do konsoli srodkowej(tunelu czy jak to sie tam dokladnie nazywa nie mam pojecia) wiec dzis nie bylem w stanie ich sprawdzic gdzie idą dalej. 

 

Ponieważ, sam nie znam się całkowicie na tym co tam sie dzieje porobilem tyle zdjec ile tylko moglem, moze ktos z was naprowadzi mnie na trop czego mam szukac wogole.

 

Po drugie, nie wiem czy to ma zwiazek ze soba czy to dwie rozne usterki, licznik mi swiruje. Z tego co czytalem kiedys to te Jaegery sa wadliwe i trzeba zmieniac na VDO - i tak chcialem zmienic na full fis, po prostu nie tak szybko bo dopiero sie splukalem na auto. Dzis np podjechalem pod blok mialem temp wody 120 stopni, zaraz wylaczylo calkiem odczyt a po restarcie auta bylo normalnie 90 stopni. Wyswietlacz raz pokazuje cos raz nie. Jak pokazuje to albo normalnie albo przesuniete albo dzis zaczelo mi do gory nogami wyswietlac.

P.S. co dokładnie potrzebowalbym na swap licznika zeby byl Full FIS? 

20230325_162719.jpg

20230325_162728.jpg

20230325_163536.jpg

20230325_163547.jpg

20230325_163657.jpg

20230325_163713.jpg

20230325_163751.jpg

20230325_164039.jpg

20230325_164049.jpg

20230325_164148.jpg

20230325_170138.jpg

20230325_170149.jpg

20230325_170328.jpg

20230325_170722.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik na nowy i tyle , to nie sa jakieś duze pieniądze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, nie chodzi mi o pieniadze tylko nir wiedzialem co dokladnie powoduje ta usterke czy czujnik czy jakis element dalej(np przekaznik albo cos). Wymienie czujnik i zrobie update czy pomoglo. Dzieki i milego weekendu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak ruszasz czujnikiem to wtedy zapłon się włącza, jakbys wypiął wtyczkę i poruszał wiazką i wtedy no to chyba byłoby jasne

 

Tam żadnych przekaźników nie ma 

 

 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do licznika to w skrócie potrzebujesz, licznik oraz manetkę z prawej strony z wiązką.

A tutaj powinno być sporo konkretniejszych informacji:

 

Edytowane przez Elhape
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogubilem sie troche. Mam B5 z 2000 roku czyli po pelnym lifcie. Mam szukac licznika VDO ale z cyfrowym zegarem czy analogowym? Bo jeden pisze tak a drugi tak. Czy to nie ma znaczenia? Nie bedzie problemu z immo np kiedy ja mialbym immo2 a nowy licznik immo3 lub na odwrot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko i wyłącznie z cyfrowym zegarkiem , ty masz immo3 ( masz Vin widoczny w ECU i liczniku , zresztą AWT były tylko immo3 ) więc powinieneś szukać jak najnowszego licznika z 2000 roku , najlepiej z auta z kwietnia/maja 2000 lub nowszego 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku zamierzam sie troche z flashowaniem pobawic, pewnie troche zejdzie zanim to ogarne ale czy teoretycznie jest mozliwe ze kupie licznik z immo2 i pojdejdzie jesli zrobie jakies zmiany w sofcie lub eeprom licznika? Chodzi o to ze najwiecej z full fisem widze wlasnie tych z analogowym zegarkiem wiec probuje sie zabezpieczyx na inne ewentualnosci.

 

P.S dzis odebralem czujnik wiec na weekendzie wymienie i zobacze czy pomoglo. Jak narazie dzis mialem -13 i w 2 dni pol metra sniegu najebalo :D wiec srednio sie chce dupe ruszac.

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...