Mat1 Opublikowano 15 Marca 2023 Opublikowano 15 Marca 2023 Ściąga mi auto w prawo mocniej przy większych prędkościach zbierzność i geometria zrobiona w serwisie koła przekładane też były i dalej to samo
ELLIOTT Opublikowano 15 Marca 2023 Opublikowano 15 Marca 2023 Pokaż zdjęcie tej geometrii. Mam pewne przypuszczenia.
Mat1 Opublikowano 15 Marca 2023 Autor Opublikowano 15 Marca 2023 Gdzieś zapodziałem ale w serwisie mówili że jest jak w nowym aucie mogę spróbować załatwić nowe jeżeli to pomoże
wuPiotrek Opublikowano 16 Marca 2023 Opublikowano 16 Marca 2023 (edytowane) Z tej dość dokładnej diagnozy można wysnuć wnioski, że coś się popsuło. Zmień opony na nowe i oddaj na pełną geometrię. Ciekawostka - ASO ostatnio mimo wykonania pełnej geometrii zawieszenia po kolizji, nie zauważyło że lewe przednie koło było przesunięte 1cm do tyłu (cofnięte) względem prawego. Takie małe niedopatrzenie z ich strony, autem się nie dało prosto jechać bez kręcenia non stop kierownicą. Edytowane 16 Marca 2023 przez wuPiotrek
dekiel 13 Opublikowano 16 Marca 2023 Opublikowano 16 Marca 2023 W dniu 15.03.2023 o 17:26, Mat1 napisał(a): Gdzieś zapodziałem ale w serwisie mówili że jest jak w nowym aucie mogę spróbować załatwić nowe jeżeli to pomoże W którym takie orły ? Jedż na geometrię a przedtem sprawdż zawieszenie solidnie .
Mat1 Opublikowano 20 Marca 2023 Autor Opublikowano 20 Marca 2023 Zmienię na letnie z wyważaniem i pojadę na geometrię robiona hunterem 1
marekg Opublikowano 29 Stycznia Opublikowano 29 Stycznia ten wątek ma dwa lata wiem ale zdaje się, że po kilku miesiącach eksploatacji zaczął mi się podobny problem. Auto samoistnie ucieka na prawą stronę. cały czas trzeba go pilnować i często kontrować w lewo. przy asystencie wydać wyraźnie, szczególnie na autostradzie jak automatyka walczy z tym dryftowniem. 3 komplety różnych opon i cły czas to samo. Geometria ustawiona w ASO ale nic nie pomogło. Teraz czekam na wolny termin ale już wiem, że będą zwalać winę na drogi, sugerować, że trzeba trzymać kierownicę podczas jazdy itd itp. Auto nowe, 40TFSI Quattro Ultra
soszka2 Opublikowano 4 Kwietnia Opublikowano 4 Kwietnia W dniu 29.01.2025 o 22:06, marekg napisał(a): ten wątek ma dwa lata wiem ale zdaje się, że po kilku miesiącach eksploatacji zaczął mi się podobny problem. Auto samoistnie ucieka na prawą stronę. cały czas trzeba go pilnować i często kontrować w lewo. przy asystencie wydać wyraźnie, szczególnie na autostradzie jak automatyka walczy z tym dryftowniem. 3 komplety różnych opon i cły czas to samo. Geometria ustawiona w ASO ale nic nie pomogło. Teraz czekam na wolny termin ale już wiem, że będą zwalać winę na drogi, sugerować, że trzeba trzymać kierownicę podczas jazdy itd itp. Auto nowe, 40TFSI Quattro Ultra U mnie ten sam problem a geometria też nic nie dała Koła zima 18 lato 19 na obydwóch ten sam objaw lekkiego ściągania w prawo
grzechu913 Opublikowano 7 Kwietnia Opublikowano 7 Kwietnia U mnie to samo,,ściąga na zimowych . Ale zacznę od początku . Wyłapałem to przybił 8 tys km ,na letnich nie było czuc ,po zmianie na nowy komplet zimowy ( felgi +Michelin Alpin 7) czuć było że ściąga. Z braku czasu,przejeżdżałem do 12 tys km,później dzwonię do ASO,oznajmiają że za późno i w ramach gwarancji nie zrobio,tylko odpłatnie . Podjechałem do okolicznego mechanika co zajmuje się geometria,ustawiał i niby wszystko ok,ale na zimowych ściąga . Co ciekawe ,wystarczy je zamienić prawa z lewą i jest idealnie . Tyle że są kierunkowe ,więc lipa. Założyliśmy letnie i na nich spoko,to 19" orginal audi. Czasem mam wrażenie ,że minimalnie czuć jakby ściągał na autostradzie ,ale nie wiem ,czy wina auta ,czy drogi ( mowa o letnich) . Co do zimowych ,były zamieniane miejscami na felgach,aby zachować kierunek ,ale nic to nie pomaga. Jeszcze podjadę na Huntera ,zobaczymy,czy wina opon lub felg. Chyba że te audi są coś nie bardzo ,bo widzę na Facebooku ,że temat się rusza,trochę osób ma problem z tym ściąganiem. Sąsiad też miał Q7 ,nowe z salonu 20-21 r i ściągało w prawo ,dziwne .
CharlieW Opublikowano 21 Kwietnia Opublikowano 21 Kwietnia Żeby nie otwierać kolejnego... U mnie, nowe auto po 15 tys zaczęło ściągać w prawo. W ASO na serwisie zrobili geometrię, później sprawdzona raz jeszcze, ponoć igła, koła zimowe zmienione na letnie i dalej bez zmian. Kierownica delikatnie przekoszona w prawo(dosłownie z 1, 2 stopnie). Żadnych ponad normatywnych dziur nie było, krawężników również (jak sugerowało aso). Jeśli kierownice utrzymam centralnie to jest ok, jak puszczam kierownica obraca się o ten 1, 2 stopnie i zaczyna auto ściągać na prawo. Pytanie dlaczego kierownica się przekosiła (czujnik kąta skrętu?) czy ewentualnie geometria zrobiona na odwal?
Langista Opublikowano 21 Kwietnia Opublikowano 21 Kwietnia Pojedź na ustawienie geometrii poza ASO, wróć potem z rachunkiem i zapytaj się, czy tak każdemu klientowi mają zamiar ustawiać, że trzeba na poprawkę gdzie indziej jechać.
CharlieW Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia (edytowane) 16 godzin temu, Langista napisał(a): Pojedź na ustawienie geometrii poza ASO, wróć potem z rachunkiem i zapytaj się, czy tak każdemu klientowi mają zamiar ustawiać, że trzeba na poprawkę gdzie indziej jechać. Wiesz, zastanawiam się czy można to geometrią ten 1-2 stopnie na kierownicy ogarnąć bo samo przestawienie na zębach na kierownicy nic nie da. No muszę podjechać gdzieś i niech to sprawdza, kolejny raz. Dziwne, że jeździsz i wszystko jest wporzadku i nagle jeb coś dzieje się z prowadzeniem auta. Wrzuciłem wyniki pomiaru u nich, ale sam nie wiem czy to jest moje😁. Wysłali mi je dopiero po miesiącu Edytowane 22 Kwietnia przez CharlieW Dodanie screena pomiaru
soszka2 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia Wracam z tematem może komuś się przyda Pierwszy raz w tamtym roku pojechałem na geometrię gdzie miałem standardowe zawieszenie 1ba Nic to nie dało... dalej ściągało w prawo W tamtym tygodniu zmieniłem tylko sprężyny na eibach pro kit więc wiadomo geometria musiała być i co? jedzie prościutko Patrzyłem na te sprężyny ze standardowego zawieszenia ale nie było oznak uszkodzeń czy tym podobne
grzechu913 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia (edytowane) To jest wogole dziwne w ,jest ustawione ,to powinno być dobrze. U mnie tył miał lewe koło jakby na zewnątrz,czyli zasada wózka widłowego ,ciągnie wtedy w prawo . Zrobione ,niby jest ok,ale czy opony się nie ułożyły pod zła geometrię ? W każdym razie na wyważeniu z testem drogowym ,wyszły dwie zimówki Michelin Alpin 7 uszkodzone ,tzn mają duże drgania . Edytowane 22 Kwietnia przez grzechu913
duzy616 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia 4 godziny temu, CharlieW napisał(a): Wiesz, zastanawiam się czy można to geometrią ten 1-2 stopnie na kierownicy ogarnąć bo samo przestawienie na zębach na kierownicy nic nie da. No muszę podjechać gdzieś i niech to sprawdza, kolejny raz. Dziwne, że jeździsz i wszystko jest wporzadku i nagle jeb coś dzieje się z prowadzeniem auta. Wrzuciłem wyniki pomiaru u nich, ale sam nie wiem czy to jest moje😁. Wysłali mi je dopiero po miesiącu Ogólnie masz ustawione dobrze (parametry mieszczą się w normie) Ale jak na nowe auto mogli PK tył ustawić jednakowo w prawej oraz z lewej (śruby jeszcze nie zastane) Przód PK prawa strona również bez szału (tego już nie poprawisz) Poniżej kolega grzechu913 ma ładny wykres z geometrii.
Langista Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia Zostaje opcja podjechania do innego mechanika co podepnie komputerek i sprawdzi jaki kąt widzi czujnik przy prostej kierownicy.
grzechu913 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia A co może powodo 1 godzinę temu, duzy616 napisał(a): Ogólnie masz ustawione dobrze (parametry mieszczą się w normie) Ale jak na nowe auto mogli PK tył ustawić jednakowo w prawej oraz z lewej (śruby jeszcze nie zastane) Przód PK prawa strona również bez szału (tego już nie poprawisz) Poniżej kolega grzechu913 ma ładny wykres z geometrii. Ale i tak mam wrażenie ,jakby czasem auto lekko szło w prawo. Dziwne te A4
duzy616 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia 3 minuty temu, grzechu913 napisał(a): A co może powodo Ale i tak mam wrażenie ,jakby czasem auto lekko szło w prawo. Dziwne te A4 To już chyba wina opon. Myślę, że musisz jeździć i obserwować.
grzechu913 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia (edytowane) Ostatnio na grupie audi ( Facebook ) sporo tematów o ściąganiu w prawo a4 z końca produkcji . Ustawiane parę razy w aso i nic. Zobaczę ,mam mieć reklamowane opony,więc zastanawiam się co wybrać na zimę. Obecnie były Michelin Alpin 7 . Nie wiem czy Dunlop robi dobre zimówki ? https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/dunlop-sp-winter-sport-3d-245-40-r18-97-v-ao-16838/stock/1469225 Mają homologację A0 Edytowane 22 Kwietnia przez grzechu913
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się