Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa audi a4 b6 2.5 tdi vp44


Zygus00

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, mam do was pytanie. Czy orientuję się ktoś czy jest możliwość włożenia jakiejs innej pompy do Audi A4 B6 2.5 TDI 180km ? Aktualnie jest VP44 awaryjna i poszukuję jakiejs mniej awaryjnej niż obecna.

Edytowane przez Zygus00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zygus00 napisał(a):

Cześć wszystkim, mam do was pytanie. Czy orientuję się ktoś czy jest możliwość włożenia jakiejs innej pompy do Audi A4 B6 2.5 TDI 180km ? Aktualnie jest VP44 awaryjna i poszukuję jakiejs mniej awaryjnej niż obecna.

wcale nie jest awaryjna.... ale fakt trzeba umieć się z nią obchodzić... i tez drugi fakt że z racji wieku ma swoje nalatane i ma prawo paść jak każda inna...

 

tak są możliwości... ale u nas w polsce szlaki nie przetarte zbytnio, raczej za granicą... powód tych zmian pompy na inne jest tylko jeden, tunig bo na seryjnej ori pompie vp44 za dużo dodatkowego paliwa się z niej nie wyciągnie, oczywiście nie wspominam że to tak droga impreza w koszcie zakupu pompy że mógłbyś kupić drugą a4 b6...

 

szukaj na YT pod hasłami... :

2.5tdi pompy cumins

2.5tdi mtdi

 

ale jeżeli martwisz się tylko awaryjnością to przygotuj się że raz ją trzeba będzie zrobić i po temacie...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sahipp napisał(a):

wcale nie jest awaryjna.... ale fakt trzeba umieć się z nią obchodzić... i tez drugi fakt że z racji wieku ma swoje nalatane i ma prawo paść jak każda inna...

 

tak są możliwości... ale u nas w polsce szlaki nie przetarte zbytnio, raczej za granicą... powód tych zmian pompy na inne jest tylko jeden, tunig bo na seryjnej ori pompie vp44 za dużo dodatkowego paliwa się z niej nie wyciągnie, oczywiście nie wspominam że to tak droga impreza w koszcie zakupu pompy że mógłbyś kupić drugą a4 b6...

 

szukaj na YT pod hasłami... :

2.5tdi pompy cumins

2.5tdi mtdi

 

ale jeżeli martwisz się tylko awaryjnością to przygotuj się że raz ją trzeba będzie zrobić i po temacie...

Wszystko było by dobrze jak by mi nie padła po 2 latach jak kupiłem auto, chyba że masz jakiegoś speca który to ogarnia porządnie i będzie trochę jeździło, oczywiście po zakupie auta już wymieniłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy robił w Bosch serwis Śmietana w Żorach - 3 lata jeździł potem bez problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sahipp napisał(a):

wcale nie jest awaryjna.... ale fakt trzeba umieć się z nią obchodzić...

Nie spotkałem się jeszcze z 2.5 TDI , w którym pompa VP44  nie padła, włącznie z moim BDG, którego przed laty miałem. Jak chcesz "obchodzeniem się" z pompą temu zapobiec? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Nie spotkałem się jeszcze z 2.5 TDI , w którym pompa VP44  nie padła, włącznie z moim BDG, którego przed laty miałem. Jak chcesz "obchodzeniem się" z pompą temu zapobiec? 

rozpisze się wieczorkiem, chętnie się podzielę wiedzą bo na forach do dziś ze starych lat są bzdury powypisywane które do dziś nie zostały wyprostowane... Ogólnie kiedyś to był bardzo skomplikowany silnik i nie było o nim wiedzy, nawet mechanicy jej zbytnio nie posiadali.... a dziś no cóż stary kibel którym się już nikt z racji wieku nie interesuje...

 

Natomiast pompa ma prawo się przecież skończyć, w pancernym niezniszczalnym wiecznym 1.9 AFN również się kończyła, w pd`kach się kończą, w CR również przecież się kończą... normalna sprawa.... ale co do VP44 jeżeli chodzi o awaryjność wcale nie jest tak źle jak się wie jak z tym się obchodzić... Dla mnie jedyny minus tej pompy to tuning tu faktycznie padaka i jest to najsłabsze ogniwo w tym momencie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak wiedza lub niewiedza obchodzenia się z VP44. Wszystkie i to bez wyjątku padają. Choćbyś nie wiem co wymyślał i wyszukiwał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, sahipp napisał(a):

Dla mnie jedyny minus tej pompy to tuning tu faktycznie padaka i jest to najsłabsze ogniwo w tym momencie...

200 KM można z VP44 wykręcić więc aż tak mało to nie jest. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

200 KM można z VP44 wykręcić więc aż tak mało to nie jest. 

 

Mi chłop powiedział że spokojnie może mi zrobić 220

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wszystko zależy od kondycji silnika i osprzętu. Ja na luziku miałem 200 KM w BDG, miało być podwyźszone ale nie wyciśnięte na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mu chodzi o dolewanie oleju do ropy.

Wybebeszylem juz kilkanascie pomp wiec sie wypowiem.

Dodatek oleju 2t do ropy na pewno pomaga utrzymac pompe w lepszym stanie ale na przycinanie sie tloczka od kąta wtrysku nic nie da. Nowy wymieniony tloczek potrafi po chwili zaczac sie przycinac. Powodem jest mocne dociskanie tloczka do scianki cylinderka w ktorym pracuje, a mocno dociska bo taka jest lipna konstrukcja sterowania pierscieniem fali zmieniajacym kąt wtrysku.

Stąd: LEPIEJ JEST WYPOLEROWAC STARY TLOCZEK W MIEJSCU ZADZIORA NIZ WYMIENIC NA NOWY.

A jezeli chodzi o sterownik psg to porzadnie wymieniony tranzystor drugi raz nie ma prawa sie uszkodzic. Do tego dochodzi wymiana stabilizatora napiecia 5V( brak komunikacji z pompa), i przylutowanie kondensatora (znikanie obrotow pompy).

Jak widac wszystko rozpracowane ;)

180km maja zablokowane pompy. Z moca sie nie poszaleje. BDG zaleznie od pompy.

 

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też lałem 2T do paliwa i pompa  pomimo wszystko się zatarła. Gdy kupiłem auto na szafie nie było nawet 80 kkm i nie miało nawet 3 lat. Najwidoczniej przebieg ten wystarczył do powstania zniszczeń. Czy lejąc od samego początku 2T do paliwa uchroniłoby pompę trudno powiedzieć ale raczej nie, właśnie z wyżej wymenionego powodu.

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde Panowie a moje przejeździło 21 lat i gdybym to auto traktował jak dupowóz to by tej pompy nie ruszał i jeździła by dalej... Zrobiłem profilaktycznie przy okazji czegoś...

Nie mniej czytając wasze wpisy widzę że pojęcie macie więc w szczegółach nie będę pisał bo szkoda papieru...?

 

Nie wiem od czego zacząć może od problemu kolegi. Tak znam dobrego pompiarza od czasów Roberta z T. UP kiedy nie był sławny ? Co do pompiarza (stara gwardia z lat kiedy rodził się tuning a my nawet nie byliśmy na forum zarejestrowani) facet, warsztat jest nie pozorny ale jest to mega fachowiec i szczery (potrafił się przyznać że w świecie pompiarzy dopiero od niedawna rozgryźli te pompy jak je robić i szkoda że tak późno)

jakby ktoś chciał proszę bardzo : 

POMPEX-NAPRAWA-POMP-WTRYSKOWYCH-SZUROWSKI-K.BUSINESS.SITE

Mechanik Samochodowy w: Pogórze

 

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedziemy dalej... Ty kolego w BAU masz dokładnie taką samą pompę jak ja w AKE 2 gen. Tak więc ( bo na necie tutaj można znaleźć bzdury) jest to 106L która jest pompą poprawianą, zablokowaną dwu tłoczkową ( nie trzy tłokową bo spotkałem się z takimi herezjami na forach)

 

Dolewanie mixoli olejów spoko (na pewno coś pomaga) ale ja nie akceptuję tego, kupiłem auto na ropę, a nie mixol i ropę ?

 

Pompy padają mechanicznie, elektronicznie albo jedno i drugie, przy czym elektronika wiadomo nie znasz dnia ani godziny. Nasza pompa ma poprawiony sterownik i on tak nie pada jak we wcześniejszych wersjach VP44 ale jednak się to zdarza. Warto dorobić sobie drugi sterownik na zaś...

 

Co do mechaniki no nasze wersje w przeciwieństwie do starszych są wykonane gorzej to fakt, w starych wersjach membranka była metalowa, u nas plastik fantastik... - i z tego powodu moją robiłem bo na kompie widać było że coś tam z nią nie do końca i okazało się że membranka delikatnie uszkodzona była... no ale 21 lat przejeździł...

 

Co jest ważne przy tej pompie, wiadomo powietrze ją zabija. O tych pierdołach już nie pisze bo chyba to wiemy. Niestety warsztaty wymieniając filtry mają w pupie że to VP44 i robią to często nie prawidłowo skracając żywot naszej pompy... Jeżeli raz się zdarzy sytuacja awaryjna i nie będziemy mieli pod ręką pompki do odpiwtrzania i pojedziemy po ,,staremu,, to nic sie jej złego nie stanie... Problem będzie gdy to się będzie powtarzać. Dla tego ważne jest aby układ paliwowy był w takim stanie aby się nie zapowietrzał, jak pisałem raz się zdarzy to spoko ale powtarzanie się tego niszczy szybko i skutecznie tą pompę....

 

Idziemy dalej. Koniecznie trzeba skontrolować stan przewodów wychodzących od sterownika pompy do zaworu konta. Idą one po korpusie pompy w dół i są przykryte blaszką która jest przykręcona do korpusu. Więc tak na szybko nie jesteśmy w stanie tego skontrolować. Paru osobom na forum na chybił trafił postawiłem właśnie diagnozę i był to strzał w 10....

Te konkretne przewody mają tendencje do tego że gubią izolację. Izolacja się po prostu kruszy jak wampiry na słońcu. Wystarczy że będą robiły się sporadyczna przebicia do masy i to już jest początkiem problemów... Właśnie z powodu tych izolacji zainteresowałem sie stanem mojej pompy tak przy okazji....

 

Kolejna sprawa. Żebym został dobrze zrozumiany. Lejemy dobre pewne paliwo, ale pod żadnym pozorem ne wolno lać paliw premium. Wiecie o co chodzi żadnych tam verwa plus czy jak to się tam zwie. Lejemy zwykły dobry diesel. Te ,,lepsze,, paliwa są zdecydowanie za suche do tej pompy i również ją zabijają....

 

Kont wtrysku. Bardzo ważna sprawa aby mieć prawidłowo ustawiony kont wtrysku. Przepraszam pisze z głowy i w dodatku w pracy więc szczegółów nie pamiętam. Ale jest jedno ustawienie które oczywiście jest nie prawidłowe natomiast auto będzie normalnie nam zapalać i w dodatku będzie super mięciutko pracowało. W tym momencie  na słuch ani ze  względu na działanie ( bo chodzi dobrze) nie jesteśmy w stanie wyłapać błędu ustawienia a doprowadza on do tego że za jakiś czas pompa nam mechanicznie klęknie... Nie pamiętam dokładnie jakie to były okolice wartości. Po prostu dbajmy o prawidłowe ustawienie konta wtrysku...

 

Ważna jest oczywiście również pompa w baku bo ona jest również zabezpieczeniem VP44 przed powietrzem. Często jest tak że najpierw pada pompka w baku a za jakiś czas VP44

 

To chyba tyle żadna tajemnica generalnie, ale mimo tych prostych rzeczy ludzie się do tego nie stosują, a kupując używane auto nie wiemy jak ono było traktowane przez właściciela lub przez mechaników którzy serwisowali to auto...

 

Nie wiem czy o czymś nie zapomniałem... aha z tym tuningiem hmm tutaj ciężka sprawa. Jak wspomniał @Muskel1 można stosując trik zrobić te 220 tylko nie wiem czy wiecie to są granice wytrzymałości pompy.... Także to taki balans na krawędzi. Owszem są ludzie co na seryjnej pompie wyciągają to i więcej ale z drugiej strony brak informacji jak to auto długo żyło bo nie sztuka zrobić, nagrać film jak za***iście a po roku zgon...

 

 

 

 

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa klęknęła mi przy 140 kkm. Po wymianie na nową podniosłem moc na ul.Mineralnej w W-wie (kto zna temat wie u kogo). Auto sprzedałem przy 275 kkm, następny właściciel jeździł nią do 380 kkm (mieszkał 3 km ode mnie), po czym sprzedał. Nie było w tym czasie żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Pompa klęknęła mi przy 140 kkm. Po wymianie na nową podniosłem moc na ul.Mineralnej w W-wie (kto zna temat wie u kogo). Auto sprzedałem przy 275 kkm, następny właściciel jeździł nią do 380 kkm (mieszkał 3 km ode mnie), po czym sprzedał. Nie było w tym czasie żadnych problemów.

wiesz no zdarza się.... to tylko mechanizm i ma prawo paść w zasadzie w dowolnym momencie... nieraz rzeczy padają jako nowe i idą na gwarancję... Ja kiedyś byłem mega hejterem tej jednostki, dziś jak stałem się przez przypadek posiadaczem to zmieniłem zdanie... Nie taki diabeł straszny

 

...aczkolwiek dwa ale.. moc średnia jak na v6 (pompa vp44 he he) dwa czegoś się rzetelnego dowiedzieć to masakra o tym silniku to masakra.... a jeszcze w natłoku informacji odcedzić prawdę o fałszu to sztuka... jak wspomniałem na forum jest pełno sprzeczności nie poprawionych...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak w ramach ciekawostek wstrzymał słońce ruszył ziemie ha ha macie

ogólnie za granicą jest wiele fajnych projektów tylko nie wiadomo jak z trwałością... u nas w Polsce tylko jest mega problem i że to kupa i się nie tyka i kropka... a takie 300 konne 2.5tdi fajnie pomyka...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Pompa klęknęła mi przy 140 kkm. Po wymianie na nową podniosłem moc na ul.Mineralnej w W-wie (kto zna temat wie u kogo). Auto sprzedałem przy 275 kkm, następny właściciel jeździł nią do 380 kkm (mieszkał 3 km ode mnie), po czym sprzedał. Nie było w tym czasie żadnych problemów.

To wymieniłeś na nową czy regeneracja jak ci padła 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sahipp napisał(a):

To tak w ramach ciekawostek wstrzymał słońce ruszył ziemie ha ha macie

ogólnie za granicą jest wiele fajnych projektów tylko nie wiadomo jak z trwałością... u nas w Polsce tylko jest mega problem i że to kupa i się nie tyka i kropka... a takie 300 konne 2.5tdi fajnie pomyka...

Ciekawa modyfikacja szkoda że to nie polak bo by ogarnął ile taki biznes i ile roboty przy tym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...