Użytkownik007 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Czy można stwierdzić po parametrach poniżej czy przepływomierz przypadkiem nie zawyża wskazań ? Wartość wymagana 250 a przepływ rzeczywisty 317 (skacze w przedziale 300-320) przy wolnych obrotach i przy 2500obr.
Użytkownik007 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Częściowo sam sobie odpowiem?, tak zawyża ? Po przeliczeniu dla prędkości obrotowej 830obr/min, wartość powinna wynosić w zaokrągleniu 7g/s (równowartość 250mg/storke) Wiec zawyża o około 20% i teraz pytanie czy to dużo ? Ja nie wiem a może ktoś ? P.S. Po co mi to: zmierzam do tego czy przez zawyżanie wskazań prZeplywki, sterownik nie podaje za dużo paliwa i mieszanka nie jest zbyt bogata, tym samym nie produkuje zbyt dużo sadzy..
robson_s Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Sprawdź pod obciążeniem. Przepływomierz może dobrze mierzyć tylko jest nieszczelność lub zaślepiony egr
adi1977 Opublikowano 2 Czerwca 2024 Opublikowano 2 Czerwca 2024 Witam czy rozwiazales problem bo mam taki sam i wypalanie co 200km ?
Użytkownik007 Opublikowano 5 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2024 chyba nie ma problemu, z tego co się zorientowałem to w cyklu miejskim wypalanie co około 200-300km jest normalne.
adi1977 Opublikowano 6 Czerwca 2024 Opublikowano 6 Czerwca 2024 A jakie masz cisnienia dpf ? bo ja po wypaleniu mam 10 htp , a przed okolo 25htp i tez mase powietrza 320g/suw a powinno byc 250
Użytkownik007 Opublikowano 20 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2024 po wypaleniu 9-10hPa, przed wypalaniem gdy już sadza zmierzona dochodzi do 23g - około 30hPa na wolnych
adi1977 Opublikowano 20 Czerwca 2024 Opublikowano 20 Czerwca 2024 No to bardzo podobnie mam . Ja nieszcelosci nie mam sprawdzane ,egr wyczyszcone a chłodniczka niskocisnie iowego nowa ,kolektor ssacy nowy I nadal zawyza powietrze.
Użytkownik007 Opublikowano 24 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2024 mam ciekawą informację, mianowicie od jakiegoś czasu zaczął mi się DPF wypalać coraz częściej nie mogę dobić do 200km, wypalanie co 140-170km. Wczoraj sprawdziłem wskazanie przepływomierza, co się okazuje masa powietrza urosła do 540mg/storke (kiedyś było 320). Układa się to w jakąś logikę że przepływomierz jeszcze bardziej zawyża ale nie mam doświadczenia w takich diagnozach i muszę porozmawiać z kimś kto się zna w temacie... A może ktoś z bardziej zorientowanych na forum coś podpowie ?
adi1977 Opublikowano 24 Czerwca 2024 Opublikowano 24 Czerwca 2024 W dniu 24.06.2024 o 10:11, Użytkownik007 napisał(a): mam ciekawą informację, mianowicie od jakiegoś czasu zaczął mi się DPF wypalać coraz częściej nie mogę dobić do 200km, wypalanie co 140-170km. Wczoraj sprawdziłem wskazanie przepływomierza, co się okazuje masa powietrza urosła do 540mg/storke (kiedyś było 320). Układa się to w jakąś logikę że przepływomierz jeszcze bardziej zawyża ale nie mam doświadczenia w takich diagnozach i muszę porozmawiać z kimś kto się zna w temacie... A może ktoś z bardziej zorientowanych na forum coś podpowie ? No 540 to.recylkulacja ci już nie działa chyba trzeba zrobić test recyrkulacji. I jak byłeś u mechanika ?
Użytkownik007 Opublikowano 25 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2024 nie jeszcze, może pod koniec tygodnia się uda W dniu 24.06.2024 o 19:26, adi1977 napisał(a): No 540 to.recylkulacja ci już nie działa chyba trzeba zrobić test recyrkulacji. przecież na wolnych obrotach zawór recyrkulacji spalin jest zamknięty
adi1977 Opublikowano 25 Czerwca 2024 Opublikowano 25 Czerwca 2024 W dniu 25.06.2024 o 11:01, Użytkownik007 napisał(a): przecież na wolnych obrotach zawór recyrkulacji spalin jest zamknięty Na odwrót zawor nie pracuje pod pełnym gazem ,a nawolnych pracuje .ale moje były czyszczone wyciągnięte i nic niby ,ciekawe czy tobie coś znajdzie . W dniu 25.06.2024 o 11:01, Użytkownik007 napisał(a): przecież na wolnych obrotach zawór recyrkulacji spalin jest zamknięty https://www.youtube.com/live/r3r371lRrwE?si=vHDf1mBG-TK2mIBP Od 53 minuty masz konkretny test jak.zrobic ale jak masz obejrzyj od początku mam nadzieję że jak.rozwiazesz problem podzielisz się doświadczeniem 😉 1
Użytkownik007 Opublikowano 27 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2024 EGR był czyszczony rok temu, zobaczymy co powie gość z którym jestem dzisiaj umówiony
adi1977 Opublikowano 27 Czerwca 2024 Opublikowano 27 Czerwca 2024 7 godzin temu, Użytkownik007 napisał(a): EGR był czyszczony rok temu, zobaczymy co powie gość z którym jestem dzisiaj umówiony No sam jestem ciekawy. Hej,i jak byłeś u mechanika ?
Użytkownik007 Opublikowano 28 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2024 (edytowane) Tak byłem, zrobił logi dynamiczne i wszystko w normie. Odziwo przepływka pokazuje też poprawne wartości 😵. Generalnie nie ma się do czego przyczepić, nie ma pkt zaczepienia. Mówił że bywają problemy ze szczelnością chłodnicy spalin w tych silnikach ale wtedy wali błędami. Wczoraj przed wizytą miałem też wypalanie (dobiło do 200 km więc jest lepiej) dziwne bo nic nie robiłem, jedynie wymieniłem filtr powietrza w niedzielę bo miałem na zapasie ale to nie powinno mieć wpływu. Jeżeli sytuacja się pogorszy to mam mu dać na cały dzień i będzie szukał drobiazgowo. Gość robi programy, wyłączał mi programowo AdBlue, jest sporo lat na rynku i ma dobrą opinie w kręgu mechaników w okolicy więc mam do niego zaufanie. Pewnie zaraz ktoś mnie skrytykuje ale postanowiłem zalać LIQUI MOLY 2650, nie wiem czy pomoże ale na pewno nie zaszkodzi. Kolega miał cyrki i ustabilizowało mu się wypalanie po tym, oczywiście to nie zdziała cudów jak masz jakąś usterkę ale tak jak u mnie nie widać nic niepokojącego poza krótszymi interwałami to spróbuję. 😎 Edytowane 28 Czerwca 2024 przez Użytkownik007 uzupełnienie
adi1977 Opublikowano 28 Czerwca 2024 Opublikowano 28 Czerwca 2024 54 minuty temu, Użytkownik007 napisał(a): Tak byłem, zrobił logi dynamiczne i wszystko w normie. Odziwo przepływka pokazuje też poprawne wartości 😵. Generalnie nie ma się do czego przyczepić, nie ma pkt zaczepienia. Mówił że bywają problemy ze szczelnością chłodnicy spalin w tych silnikach ale wtedy wali błędami. Wczoraj przed wizytą miałem też wypalanie (dobiło do 200 km więc jest lepiej) dziwne bo nic nie robiłem, jedynie wymieniłem filtr powietrza w niedzielę bo miałem na zapasie ale to nie powinno mieć wpływu. Jeżeli sytuacja się pogorszy to mam mu dać na cały dzień i będzie szukał drobiazgowo. Gość robi programy, wyłączał mi programowo AdBlue, jest sporo lat na rynku i ma dobrą opinie w kręgu mechaników w okolicy więc mam do niego zaufanie. Pewnie zaraz ktoś mnie skrytykuje ale postanowiłem zalać LIQUI MOLY 2650, nie wiem czy pomoże ale na pewno nie zaszkodzi. Kolega miał cyrki i ustabilizowało mu się wypalanie po tym, oczywiście to nie zdziała cudów jak masz jakąś usterkę ale tak jak u mnie nie widać nic niepokojącego poza krótszymi interwałami to spróbuję. 😎 Ja leje 2650 co tankowanie ,ale mechanik uważa że masa powietrza ponad 500g/suw na postoju jest w porządku?
Użytkownik007 Opublikowano 28 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2024 teraz jak sprawdzał było 300mg/suw
adi1977 Opublikowano 28 Czerwca 2024 Opublikowano 28 Czerwca 2024 9 minut temu, Użytkownik007 napisał(a): teraz jak sprawdzał było 300mg/suw 9 minut temu, Użytkownik007 napisał(a): teraz jak sprawdzał było 300mg/suw No bo pisałeś że się pogoroszylo przed tem .
Użytkownik007 Opublikowano 28 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2024 (edytowane) tak, sprawdzałem w zeszłym tygodniu, to miałem 540 a on wczoraj 300... ciekawa jest jeszcze jedna kwestia - wszyscy twierdzą że AdBlue nie ma wpływu na DPF (logiczne) a u mnie częstsze wypalania zaczęły się jak padła pompa Adblue (zaraz po tym wyprogramowałem AdBlue). Widziałem pisałeś w którymś poście że też masz wyłączony AdBlue... Może jednak mocznik jakoś wpływa na sadzę w filtrze... Edytowane 28 Czerwca 2024 przez Użytkownik007
adi1977 Opublikowano 28 Czerwca 2024 Opublikowano 28 Czerwca 2024 7 godzin temu, Użytkownik007 napisał(a): tak, sprawdzałem w zeszłym tygodniu, to miałem 540 a on wczoraj 300... ciekawa jest jeszcze jedna kwestia - wszyscy twierdzą że AdBlue nie ma wpływu na DPF (logiczne) a u mnie częstsze wypalania zaczęły się jak padła pompa Adblue (zaraz po tym wyprogramowałem AdBlue). Widziałem pisałeś w którymś poście że też masz wyłączony AdBlue... Może jednak mocznik jakoś wpływa na sadzę w filtrze... Właśnie też trochę nad tym myślę bo jak wstrzykniesz mu trochę nawet wody w wezyk od roznucy cicsnien przed dpf zobacz jak.cisnie ie spada, poza tym tu dpf I scr to jeden wklad dpf z powłoką scr coś może być z tym nie wiem co u mnie jest uwalone z tym adblue bo kupiłem już z wyprogramowanym a iel ts pompa u ciebie by kosztowała?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się