Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana akumulatora w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie czeka mnie chyba wymiana aku - czyli po prostu wymieniam na ORG albo zamiennik, odpalam i jade bez żadbego ale ?

 

czy trzeba cos tu kodować zeby odpalil...?

Edytowane przez raqu43
Opublikowano

Odpalić odpali i będzie jeździł. Należy go tylko zakodować w systemie zarządzania energią (BEM), aby BEM zarejestrował wymianę aku.

 

Kup taki sam rodzaj, czyli jak miałeś AGM, to kup też AGM i taką samą pojemność.

Opublikowano

czyli jesli bedzie ta sama pojemnosc i AGM jak do tej pory, to rozumiem obejdzie się bez kodowania ?

Opublikowano

Kodować trzeba zawsze, bo tak jak już wyżej napisałem, nie zostanie zarejestrowane, że wymieniono aku na nowy. BEM będzie "myślał", że nadal siedzi tam stare aku.

BEM jest inteligentnym systemem i z biegiem czasu "zorientuje się" po parametrach akumulatora i cyklach ładowania oraz pobierania energi, że akumulator został wymieniony, ale trwa to bardzo długo. Z tego względu po wymianie, należy go zakodować.

  • Dzięki 1
Opublikowano

wielkie dzieki Muskel za info 😇

Opublikowano (edytowane)

to jakieś chore...a więc - orginalnie siedzi  u mnie aku AGM 7P0 915 105 A, 75Ah 420a DIN 800A EN, oczywiście do dostania jedynie w serwisie audi o takich parametrach za jedyne 430 euro.

 

znalazlem VARTE 80ah 800A EN, ale rozumiem że nic z tego nie bedzie, bo pewnie nie da sie go zakodowac? i aku bedzie niedoladowany, czyli chcac nie chcac pozostaje mi kupno w ASO....?

Edytowane przez raqu43
Opublikowano (edytowane)

Da się. Na pierwszej stronie opisałem jak:wink:

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

aa rzeczywiście , dzięki wielkie za info :)

 

to chyba spróbuje :) 

 

musi być koniecznie OBD 11 do kodowania albo OBD 11 pro ?

czy OBD taka jaka posiadam na zdjeciu tez da rade to wykonać ?

 

widzę , że przy zmianie nr seryjnego aku program VCDS piszesz:

Zmień ostatnie 2 znaki w aktualnym numerze seryjnym i zatwierdź.

 

czyli tylko 2 ostanie beda inne wybite na aku, a reszta nr seryjnego zostanie bez zmian ?

 

 

obd.png

Edytowane przez raqu43
Opublikowano

Obdeleven musi być wersja pro. 

Tego urządzenia ze zdjęcia nie znam więc nie wypowiem się, ale myślę, że tym nie da rady.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ten vgate ze zdjęcia to po prostu ELM w innej obudowie... Do tego można użyć CarScanner apkę na androida ale nie wiem jak ze wsparciem dla B9 tam sprawa wygląda. Ogólnie powoli apka się rozwija i np pod MQB jest sporo różnych opcji przydatnych, może warto zobaczyć bo kosztuje to grosze.

Sam używamczasami dla zabawy CarScannera z interfejsem od CCY w swoim MQB i nawet to daje radę.

Opublikowano

dzieki Panowie za info 👍

 

spróbuję 👍

Opublikowano (edytowane)

dobra panowie, nie marudzę już, ostatnie pytanie...

 

aktualnie siedzi u mnie aku o tych parametrach jak na zdjeciu - ktory to ten 10-nr seryjny aku który trzeba by wpisać przy kodowaniu ? myslalem , że 7P0915105A, a carscaner pokazuje mi, że zakodowany nr to 35112401ER.... czyli zgadza się ?

 

no i kto jest w koncu tu producentem varta czy JCB ?

IMG20241208112313.jpg

Edytowane przez raqu43
Opublikowano

35112401ER JCB to Varta, a dokładniej mówiąc Johnson Control Batteries - firma należąca do koncernu Varty.

  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.12.2024 o 18:22, Muskel1 napisał(a):

35112401ER JCB to Varta, a dokładniej mówiąc Johnson Control Batteries - firma należąca do koncernu Varty.

 

No jak kolega mnie teraz nie poratuje, to po mnie...zakupilem nowy aku, zamiennik, świeżyna...

 

chciałem wlasnie jechac na kodowanie, ale.....

 

nie widzę tego 10-cyfrowego kodu potrzebnego do kodowania....

czyli kaplica bez tego ? 🙄

 

z boku jest QR code, ale to tylka instrukcja, na rachunku tez brak tego nr....

 

Nie ogarną kodowania w ASO bez tego kodu...?🙄

IMG20241210143330.jpg

IMG20241210143336.jpg

Edytowane przez raqu43
Opublikowano
10 minut temu, raqu43 napisał(a):

 

nie widzę tego 10-cyfrowego kodu potrzebnego do kodowania....

czyli kaplica bez tego ? 🙄

 

z boku jest QR code, ale to tylka instrukcja, na rachunku tez brak tego nr.

Jako numer seryjny zostawiasz ten co miałeś (35112401ER) i zmieniasz tylko ostatnią jedną lub dwie litery/cyfry. Jest to obojętne co tam wpiszesz, możesz nawet wpisać dziesięć jedynek. Ważne jest, aby po wymianie akumulatora, ten numer seryjny różnił się od numeru seryjnego poprzedniego akumulatora, bo po tym system zarządzania energią (BEM) dostaje informację, że akumulator został wymieniony.  Oprócz tego musisz wprowadzić wartość pojemności aku oraz jego rodzaj. Wszystko opisane na pierwszej stronie.

Opublikowano

tak tak , widzialem to na 1 stronie, ale nie wiedzialem że dwie cyfry mogą być dowolne.😊

alles klar, wielkie dzieki po raz kolejny :hi:

Opublikowano

Hej, podepnę się pod temat czy jesteście mi w stanie powiedzieć jaki ja mam akumulator?IMG-20220620-WA0000.thumb.jpg.e3bfd28b29e62ddc98388ef447b5d56b.jpg

Opublikowano

J1N - 75AH / 420A AGM

Opublikowano

Dzięki @MaTeo85

Opublikowano

Panowie, operacja kodowania zamiennika odbyla się bez żadnego "ale" 👍

 

uff...250-300 euro jestem  dzieki temu do przodu  😂

 

anyway, tak jak jeden z kolegów nadmienil, kodowanie można bylo takze wykonac za pomocą apki Carscaner, ale balem sie że to może mało "profesjonalne" i lepiej cos innego "pewnego" wykorzystać, ale nastepnym razem wykorzystam ją do tego celu.

 

dzieki Wam za pomoc, a w szczególności koledze Muskel1 , który nie pierwszy raz ratował mnie z opresji :hi:👊

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...