snejkusek Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 Cześć, samochód miał przeszczep serca i nie trzyma temperatury, dobija 90 stopni i spada zaraz do 70. Samochód 2010r a silnik założony z 2008r. Jak podejść do tematu? Ma ktoś nr części (termostaty) które należy wymienić aby to chulało jak należy? Czy trzeba jeszcze coś wymieniać? CAGA 143km
Langista Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 Jak łapie 90 to nie wina termostatu, bo przy ciągle otwartym nie złapał by w ogóle 90. Sprawdź czy czujniki dobrze pokazują.
snejkusek Opublikowano 17 Maja 2023 Autor Opublikowano 17 Maja 2023 26 minut temu, Langista napisał(a): Jak łapie 90 to nie wina termostatu, bo przy ciągle otwartym nie złapał by w ogóle 90. Sprawdź czy czujniki dobrze pokazują. W jaki sposób sprawdzić czy czujnik pokazuje wartość rzeczywistą? Korzystam z obd 11
Langista Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 Na zimnym silniku sprawdź odczyty, jak dojdzie do 90 równo i potem nagle spadnie do 70, czujnik wadliwy.
snejkusek Opublikowano 17 Maja 2023 Autor Opublikowano 17 Maja 2023 2 godziny temu, Langista napisał(a): Na zimnym silniku sprawdź odczyty, jak dojdzie do 90 równo i potem nagle spadnie do 70, czujnik wadliwy. Rozumiem że mam odpalić silnik np po nocy poczekać z 30 minut i zobaczyć czy się zagrzeje?
Tomnik Opublikowano 17 Maja 2023 Opublikowano 17 Maja 2023 (edytowane) Masz sprawdzić (urządzeniem diagnostycznym) na zimnym, niepracującym silniku odczyty : -temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, dostarczającego dane do sterownika silnika -temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, w sterowniku licznika -czujnika temp. czujnika temp. paliwa, -czujnika temp. powietrza zasysanego przez silnik Jeżeli dane te będą pokrywały się (mała odchyłka możliwa), to czujnik, o którym tu mowa można uznać w tym teście za sprawny. Jeśli uruchomiony silnik nabierze temp. roboczej, co wskaże odczyt na liczniku(dobrze też obserwować tą daną urządzeniem diagnostycznym) i nagle w miarę szybko(w ciągu sekundy- kilku sekund) zacznie spadać i za nieokreślony tu czas zacznie rosnąć z taką samą szybkością, to raczej pewną jest wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego. Edytowane 17 Maja 2023 przez Tomnik
snejkusek Opublikowano 17 Maja 2023 Autor Opublikowano 17 Maja 2023 3 godziny temu, Tomnik napisał(a): Masz sprawdzić (urządzeniem diagnostycznym) na zimnym, niepracującym silniku odczyty : -temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, dostarczającego dane do sterownika silnika -temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, w sterowniku licznika -czujnika temp. czujnika temp. paliwa, -czujnika temp. powietrza zasysanego przez silnik Jeżeli dane te będą pokrywały się (mała odchyłka możliwa), to czujnik, o którym tu mowa można uznać w tym teście za sprawny. Jeśli uruchomiony silnik nabierze temp. roboczej, co wskaże odczyt na liczniku(dobrze też obserwować tą daną urządzeniem diagnostycznym) i nagle w miarę szybko(w ciągu sekundy- kilku sekund) zacznie spadać i za nieokreślony tu czas zacznie rosnąć z taką samą szybkością, to raczej pewną jest wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, w piątek dam znać jakie będą rezultaty.
snejkusek Opublikowano 19 Maja 2023 Autor Opublikowano 19 Maja 2023 W dniu 17.05.2023 o 15:26, Tomnik napisał(a): Masz sprawdzić (urządzeniem diagnostycznym) na zimnym, niepracującym silniku odczyty : -temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, dostarczającego dane do sterownika silnika -temperatury czujnika temp. płynu chłodzącego, w sterowniku licznika -czujnika temp. czujnika temp. paliwa, -czujnika temp. powietrza zasysanego przez silnik Jeżeli dane te będą pokrywały się (mała odchyłka możliwa), to czujnik, o którym tu mowa można uznać w tym teście za sprawny. Jeśli uruchomiony silnik nabierze temp. roboczej, co wskaże odczyt na liczniku(dobrze też obserwować tą daną urządzeniem diagnostycznym) i nagle w miarę szybko(w ciągu sekundy- kilku sekund) zacznie spadać i za nieokreślony tu czas zacznie rosnąć z taką samą szybkością, to raczej pewną jest wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego. Tak wyglądają temperatury na zimnym silniku. Na trasie zauważyłem (wczoraj wracałem do Niemiec) że jazda z prędkościami rzędu 120 130km/h trzyma temperaturę 90. Gdy tylko jest jakieś zwężenie, ograniczenie do 80 to moment temperatura płynu spada do około 80 stopni
Rozwiązanie snejkusek Opublikowano 1 Czerwca 2023 Autor Rozwiązanie Opublikowano 1 Czerwca 2023 wymiana termostatu DSG załatwiła sprawę, dziękuję jeszcze raz, do zamknięcia :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się