Jump to content
IGNORED

Zakup używanego A4 B9 Avant


niteb

Recommended Posts

Cześć

Zastanawiam się nad zakupem Audi B9, moją uwagę przykuły te dwa modele.

WWW.OTOMOTO.PL

Audi A4, Szary, Diesel, 150 KM, 1 968 cm3
WWW.OTOMOTO.PL

Audi A4, Szary, Diesel, 150 KM, 1 968 cm3

 

Trochę mnie martwi niska cena ich, plus mam pytanie na co zwrócić uwagę przy ich oględzinach oraz jak wygląda awarayjnosć tych modeli ? 

 

Link to comment
Share on other sites

Czy ja wiem czy cena niska - po prostu są słabo wyposażone. Najbardziej to widać po światłach - zwykły ksenon i te diody LED do jazdy dziennej.

Przed zakupem obowiązkowo wjedź na kanał, zdejmij osłony i skontroluj wycieki.

Link to comment
Share on other sites

Przy tych przebiegach skrzynie, dwumas i dpf mogą już być do wymiany. 

Link to comment
Share on other sites

Raczej interesował bym się tylko pierwszą, ma lepsze wyposażenie a ta druga to jakaś 'tuningowana'. Znaczki sline doklejone, kierownica wymieniona albo tylko jej część, felgi nieoryginalne.

 

Pierwsza ma :

- pakiet chrom (duży +)

- radary

- felgi chyba też nie od niej

- większy ekran (sporo to zmienia)

- kolorowy licznik (dużo lepiej wygląda)

- lepszy parktronic + kamera

- drive select

- lepsze dekory

 

Generalnie ta pierwsza dużo lepiej wyposażona. Zależy to oczywiście też od stanu technicznego. 

 

 

Cena raczej adekwatna do przebiegu i wyposażenia. 

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Dały mi do myślenia, zwłaszcza ta z listą rzeczy które mogłyby sie sypnąć. Trochę mnie te przebiegi martwią.

A co myślicie o tym modelu, młodszy, mniejszy przebieg, górna granica mojego progu bólu. 

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-a4-s-linekolornardograunavibang-olufsenradaraccsliczna-ID6FuOgY.html

Link to comment
Share on other sites

Ogłoszenie nie działa.

 

Sam jeżdżę b9 z przebiegiem 200k km, dwumasa była robiona, w okolicach tych przebiegów robi się też rozrząd (warto zapytać czy był zmieniany bo jest to jakiś tam koszt). 

Przebieg nie ma tak dużego znaczenia, zależy jak był eksploatowany. Żeby to robiło różnicę musiał byś szukać egzemplarzy poniżej 100k km, ale to wiadomo zupełnie inna cena.

 

Jak kupowałem to górną granicą dla mnie było 200k km przebiegu.

Link to comment
Share on other sites

Tak, ktoś zdążył mi go w międzyczasie zwinać z pod nosa :(

Dziękuję za odpowiedzi. Też mnie właśnie martwią te ukryte koszta cieżkie do wykrycia jak dwumas, rozrząd itd itp. 

 

A jak wygląda sytuacja z napędem quattro? jest to coś co podwyższa znacząco ryzyko uszkodzeń i  kosztów naprawy no i spalania to wiadomo?

Czy lepiej iść w FWD ? 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, niteb napisał(a):

dwumas, rozrząd itd itp. 

To nie są ukryte koszta tylko koszta serwisowe. Zarówno rozrząd jak i dwumas to części  zużywające się jak klocki czy tarcze. 

Link to comment
Share on other sites

FWD mniej spali i mniejsze koszta, bo przy Quattro dochodzi serwis torsena, wału napędowego, tylnego mostu i tylnych półosi.

Link to comment
Share on other sites

Podobnie z dpfem. Jak kupisz auto z wysokim przebiegiem, musisz się  liczyć z wymianą części eksploatacyjnych i pytanie nie jest czy,  tylko kiedy należy je wymienić. 

Zawsze powtarzam, że auto to nie jest tylko cena jego zakupu, a także jego utrzymanie, co niektórzy zapominają.

Link to comment
Share on other sites

Dwumas czy rozrząd to raczej koszta jedne z łatwiejszych do wykrycia ... Jak martwi Cię koszt 2-3 tys za naprawę to może lepiej rozejrzeć się za tańszym autem, albo kupić nowe z gwarancją.

 

fwd mniej spali, serwisowo to raczej nie wychodzi dużo drożej, te napędy się raczej nie psują. jak bym miał wybór w tej samej kasie i wyposażeniu to teraz kupił bym quattro, chociaż ruszał by z miejsca w deszcz czy śnieg.

Link to comment
Share on other sites

2-3 tyś mnie nie martwi, myślałem, że to dużo więcej ;) w końcu Audi :D

Dzięki za wasze odpowiedzi, trochę mnie uspokojają.

Kwestia tylko teraz znalezienia dobrego modelu.

Czy na jakieś konkretne silniki muszę uważać? 

 

 

 

Edited by niteb
usuniete ogloszenie
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.06.2023 o 14:06, Langista napisał(a):

FWD mniej spali i mniejsze koszta, bo przy Quattro dochodzi serwis torsena, wału napędowego, tylnego mostu i tylnych półosi.

Napędy to chyba ostatnia rzecz która psuje się w Audi:wink: 

Link to comment
Share on other sites

Niby ostatnia ale z dzisiejszymi częściami już w trwałość napędu Audi nie zaufam :hi:

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za pomoc i rady :) Jestem w trakcie zakupu A4 B9 Avant 2.0 benzyna 190KM z 2017, FWD :)  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...