Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nietypowe ścięcie opon tylnich


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Audi a4b6 2.0 ALT. Wczoraj pokonywałem dluga trasę, ponad 1100 km, głównie autostrady. W połowie drogi zaczęło coraz głośniej szumieć, myślałem że łożyska (nie wykluczam że nie) głównie od 70km/h w zwyz do 120km/h później dźwięk szumienia ustaje. Po zatrzymaniu zauważyłem że dziwnie opony są ścięte, dodaje zdjęcia jak to wygląda. Czy możliwe że opony tak szumią? Opony prawy i lewy tył.

IMG_20230529_130157.jpg

IMG_20230529_130210.jpg

Opublikowano

Jakie ciśnienie? Jakie wartości w zbieżności z tyłu?

Opublikowano
6 minut temu, Langista napisał(a):

Jakie ciśnienie? Jakie wartości w zbieżności z tyłu?

Z tego co mi wiadomo to 2.5 lub 2.6, o zbieżności niestety dowiem się jak wrócę do Polski. Za niedługo będę zamawiać opony tutaj za granicą, jeśli będzie można sprawdzić geometrię to oczywiście to zrobię.

Opublikowano
W dniu 29.05.2023 o 18:36, Marsto napisał(a):

myślałem że łożyska (nie wykluczam że nie)

Czemu ta tarcza na pierwszym zdjęciu taka uwalona jak by smarem ?  Może właśnie w tej piaście się coś dzieje ( łożysko ) . 

Opublikowano
17 godzin temu, mariusz36 napisał(a):

Czemu ta tarcza na pierwszym zdjęciu taka uwalona jak by smarem ?  Może właśnie w tej piaście się coś dzieje ( łożysko ) . 

Właśnie po dwóch stronach tak było, na alufelgach widać. Dziś jak jechałem to nic nie było słychać, dopiero powyżej 70km/h zaczyna szumiec. Zamówiłem dwie nowy opony na tyl, wymienię i będę sto procent pewny co jest grane. Mógłbym przełożyć tył na przód i wtedy sprawdzić ale kompletny brak czasu i zabawek do tego typu operacji. 

Opublikowano

Jak masz geometrię źle ustawioną z tyłu to każdy komplet będziesz niszczyć.

Opublikowano

Dodam że przy tej trasie na krótkim stopie po zatrzymaniu sprawdzałem felgi czy są gorące i ani trochę nie były. Co do geometrii to ustawie zaraz po wymianie opon l, najważniejsze by nie było to coś grubego do roboty, bo z powrotem czeka mnie taka sama trasa...

Opublikowano

Ważne, żeby dobrze ustawili, ja gdybym u siebie nie stał i nie patrzył (panowie nie mieli żadnych przeciwwskazań) to miałbym też na odwal się 'ustawione'. Jedź tam, gdzie dostaniesz wydruk.

Opublikowano

Jeśli opony są wycięte nierówno zużyte to jest  to normalne że będą powodowaly nadmierny halas

Opublikowano

Wymieniłem opony, przy wymianie od razu powiedzialem co jest na rzeczy, okazało się że prawe tylnie łożysko jest do wymiany, zapieczone tak że nie da się odkrecic. Za tydzień wymieni łożysko i dam znać czy szumienie ustało, może się komuś przyda na przyszłość.

Opublikowano

Łożysko tak zapieczone że mechanik siłował się z tym prawie 2h. Po wymianie wszystkie dźwięki szumy ustały. 

 

Temat można zamknąć, dzięki wszystkim za pomoc. 

received_230432062789988.jpeg

received_963212071586910.jpeg

received_992491795510081.jpeg

Opublikowano

Łożysko z głowy ale co ze ścinaniem opon ! Zrobiłeś geometrię i sprawdziłeś elementy zawieszenia ?

Opublikowano (edytowane)

No ale po co, jeździł tak przez miesiąc jak mu doradziłem w pierwszej kolejności geometrię i jeździ dalej, łożysko samo od siebie nie padło ale widać kolega chce kolejne łożysko i komplet opon na tył wymienić.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Kto bogatemu zabroni.

Pewnie dla niego to grosze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...