Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem dpf 2.7 tdi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, proszę o pomoc audi a4 b8, 2.7 tdi 190km,2008r.

Po przejechaniu kilku km wyskakuje zapchany dpf, po chwili gaśnie i włącza się tryb awaryjny, po wyłączeniu i włączeniu samochodu wszystko zaczyna się od początku, jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin?20230608_205839.thumb.jpg.3e937bbd53372bda9336ea1a3b2394c9.jpg20230608_205839.thumb.jpg.3e937bbd53372bda9336ea1a3b2394c9.jpg

20230608_205820.jpg

Opublikowano (edytowane)

1. Wrzuć pełny auto-scan a nie zdjęcia.

2. Jaka jest wartość popiołu olejowego?

3. Wartości ciśnień jak i popiołu olejowego odczytasz w rozszerzonych blokach pomiarowych w sterowniku silnika.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Wybacz ale na ten moment muszę się posługiwać zdjęciami, zawartość popiołu w oleju 0.10l

Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 34 hPa na wolnych obrotach

Offset różnicy ciśnienia cały czas 10hPa

 

Obliczona masa sadzy 31.54g

Zmierzona masa sadzy 32.63g

 

Opublikowano

Na moje to ktoś jakiś czas temu wyzerował filtr DPF bez czyszczenia/wymiany.

Opublikowano (edytowane)

Utrzymuj stałą prędkość, powiedzmy 4 bieg, obroty najlepiej stałe w przedziale 1400-2000. Obserwuj wartości :

-obliczona masa sadzy

-zmierzona wartość sadzy

-temperatura przed filtrem 

-temperatura za katalizatorem

-jedną z dwóch wartości "powtrysku" (post injection)

 

Ta ostatnia (większa od zera) poinformuje Cię o rozpoczęciu/trwaniu procesu regeneracji.

Temperatura przed filtrem - najlepiej gdyby utrzymywała się w granicach 600st C. Jeśli nie osiągnie około 550-560st, proces spalania sadzy nie będzie przebiegał, lub będzie bardzo powolny.

Obserwuj wartości sadzy, zmierzoną i obliczoną. Jeśli przy utrzymaniu stałych* obrotów np. 1600 na czwartym biegu nie zaobserwujesz ich spadku, filtr należy przeczyścić. Absolutnie odradzam "domowe" sposoby. Polecam warsztaty dysponujące odpowiednim do tego sprzętem. 

* staraj się utrzymać stałe obroty silnika, nie zmieniać ich, nie przyspieszać, nie zwalniać.

 

PS. Do dalszych rozważań na temat stanu DPF, przydałby się log wybranych parametrów*, który zapisałbyś podczas próby regeneracji/wypalenia, o której wspominam wyżej.

*

-obliczona masa sadzy

-zmierzona wartość sadzy

-temperatura przed filtrem 

-temperatura za katalizatorem

-różnica ciśnienia DPF

-obroty silnika

 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

Też mi się wydaje, że ktoś źle lub w ogóle nie wyczyścił dpfa i wyzerował wartość popiołu.

Opublikowano

Niestety zapchany dpf, oddaję go do czyszczenia, dziękuję za pomoc !

Opublikowano

Żeby nie zaczynać nowego tematu czy wartość 6 hPa na biegu jałowym po czyszczeniu dpf to prawidłowa wartość?

Opublikowano
3 minuty temu, Berserker napisał(a):

Żeby nie zaczynać nowego tematu czy wartość 6 hPa na biegu jałowym po czyszczeniu dpf to prawidłowa wartość?

Tak.

Opublikowano

Odkopując temat, dpf dałem do czyszczenia, po zabiegu wszystko wróciło do normy

20230612_211302.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...