Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFY] Wymiana skrzyni automatycznej na manualną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czy ktos wymienial?czy poloski sa takiej samej dlugosci i czy potrzebne sa zmiany w sterowniku silnika.Jak wyglada sprawa z pedalem sprzegla czy da sie dodac do tych 2 istniejacych? :cool1:

Opublikowano

Na 90 % półośki do wymiany tak jak i pedały

Opublikowano

Na szybko: pedały, półośki, inna chłodnica, zmiany w sterowniku silnika i na pewno parę innych niespodzianek. Po co chcesz to robić?

Opublikowano

Moj mobil ma prawie 300tys,obawiam sie ile mu jeszcze sil starczy na Polskich drogach.Silnik jest ok ale skrzynia zaczela robic psikusy.Przekladales skrzynie?Co z ta hlodnica?nie jest oddzielna od oleju?przynajmniej w b4 tak jest.Szukam foto-poradnika do tej roboty :wallbash:

Opublikowano

Nie przekładałem i nie zamierzam. Osobiście wolałbym zrobić remont skrzyni,mniej problematyczna, bardziej opłacalna operacja IMO i nie pozbawiasz się wygody jazdy. Chłodnica, chłodnica oliwy jest wbudowana w chłodnicę wody. Z foto- poradnikiem może być ciężko, o ile wiem nikt z forum o ile nawet przekładał skrzynię nie fotografował tego, pozostaje szukanie na zagranicznych stronach. Jeżeli faktycznei chcesz się za to zabierać lepiej nie podchodź bez drugiego takiego auta- dawcy inaczej może zabraknąć jakichś dupereli.

Opublikowano

Temat dyskutowany w wśród użytkowników Multitroników

Widziałem ten temat na stronie SSerwisu

http://www.sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=ksiega_pl

22.03.2009 16:32

Imię: marcin

Nazwisko:

e-mail: krakowski84@gmail

w silniku zmieniasz tylko ustawienia

Zmiana lewarka biegów

skrzynia

sprzęgło

Pedały

byc moze półośki

Osobiście doradził bym wymianę całej skrzyni - obecnie w PL dużo rozbiera się na części anglików więc pewnie coś znajdziesz i wyjdzie taniej a Tiptronoik to dobra skrzynia - nie to co multi

Opublikowano

Tiptronoik to dobra skrzynia - nie to co multi

Kolejny fachowiec. Ile Multi miałeś w życiu ??
Opublikowano

Taki sam temat, jak z 2,5 TDI. Najwięcej krzyczą posiadacze 1,9.

Z Multi to samo. Wiekszość wypowiedzi, to ludzie, którzy z ta skrzynią nie mieli kontaktu, ewentualni uważają, że silnik i skrzynie biegów sie serwisuje tylko w przypadku awarii. :wallbash:

Opublikowano

Masz racje ale np w Cz-wie mechanicy dopiero ucza sie,fszyscy zgaduja,daj takiemu swojego bolida.Sa najlepsi w kasowaniu bledow i kasy.Kurde tak jest w calej pl z tego co widze. :cool1:

Opublikowano

kolego powiem ci tak ja wymieniłem automat na manual i wyszło mnie to 800zł co musisz kopić na pewno skrzynia pól osie sprzęgło łożysko na wał pompka sprzęgła z wysprzeglikiem rozrusznik pasuje mocowanie pedałów pasuje tak ze same pedały i do przerobienia masz łapę do skrzyni bo na wózku się różni ale idzie to przerobić tak ze tym się nie przejmuj no i lewarek zmiany biegów tez musisz wymienić przy kompie nic nie musisz grzebać jest jeden sposób żeby go oszukać ale to powiem ci jak już będziesz zmieniał skrzynie jak jak byś się sprerzyl to jeden dzień i masz zrobione i na pewno tańszym kosztem niż naprawa automatu no chyba ze chcesz czesci do automatu to mam cała skrzynie są nowe tarczki i elektrozawory tylko coś źle złożyłem i ni jeździ dla tego wsadziłem manuala

Opublikowano

I jest wszystko ok?.Znalazlem taniego automata z malym przebiegiem ale tesz gosciwi wchodzil w awarje,wiec wsadzil manuala i tego chce sprzedac,co bys zrobil na moim miejscu???.Wsteczny i kilometry dzialaja?Dolorzyles do tych dwoch pedal-pedal sprzegla,normalnie?Jak oszukales kompa,Twoje rady wielu by chyba pomogly w wyborze. :)[br]Dopisany: 03 Maj 2009, 14:40_________________________________________________Ps.a Jak kolego wyglada sprawa z ta chlodnica nie trzeba jej zmieniac????????

Opublikowano

Może ja się wtrącę. Chłodnicę możesz zostawić, tą od automata też będzie spełniałą swoją funkcję, ale w tym wypadku robota jest nieprofesjonalna, a moim zdaniem odstawianie dziadostwa w stosunkowo nowoczesnym aucie którym chce się bezproblemowo jeździć jest nie na miejscu. Automat przeważnie wchodzi w tryb awaryjny z powodu usterki elektrycznej nie mechanicznej. Sprawdziłeś Kolego mandaryn z jakiego powodu twoja skrzynia kaprysi? Ogólnie dziwi mnie to ciśnienie na przekładkę skrzyni, robota po najmniejszej linii oporu, nie obrażając nikogo z Kolegów. Ostatnimi czasy na forum kilku Kolegów miało kłopoty z automatem, każdy przypadek zakończył się pomyślną naprawą skrzyni, tak więc jednak można :wink4:

Opublikowano

tak kolego dokładasz pedał i ok a kompa to jest nie problem oszukać najprostsza rzecz nie mowie zanim dyszlem do tego trochę potrwało a wystarczyło zostawić jeden czujnik i wszystko ok działa a decyzja nalezy do ciebie co zrobisz ja nie narzekam wszystko działa jak przed wymiana na manual [br]Dopisany: 03 Maj 2009, 20:30_________________________________________________powiem ci jeszze tak jestem mechanikiem i próbowałem naprawić automat kopiłem części za 700zl i to kopiłem tyko najważniejsze cześć które musiałem wymienić i samochody jeździł tylko do przodu nie mowie pewnie ktoś ktosie zna na tym lepiej niż ja zrobił by to lepiej tylko jak długo to wytrzyma po 2 robiłem to sam a wiec koszt mniejszy ciekawe ile weźmie mechanik który się zna na tym lepiej niż ja a po 3 na manual wydałem 800zl a wiec samo przez się mówi

Opublikowano

Spoko :kox: ludzie chyba nie wiedza co niekturzy wyprawiaja z przekladka z anglika na europe :polew:.Awracajac do tematu Grzesiek bylem zobaczyc dzisiaj manuala byl bez wysprzeglika ale gosciu twierdzi ze ma ,jak go podlaczyles,ta wtyczke elektryczna iprzewod plynu.Musiala by byc jakas pompka no i zbiornik. :good:[br]Dopisany: 03 Maj 2009, 21:44_________________________________________________Olek 4505 jak bys mogl podac swoje GG to wrazie czego bym szypciej dopytal bylbym wdzieczny moje GG4285272 :)[br]Dopisany: 03 Maj 2009, 21:56_________________________________________________Czy ten czujnik zostawiles to nie ten pozycjoner z 6 przewodami,bo akurat ten to mi padl :wallbash:

Opublikowano

pompkę podłączasz pod serwo tam masz z boku zaślepione wystarczy obciąć i podłączyć pod pompkę sprzęgła a i to chyba był ten pozycjoner jeżeli dobrze pamiętam go po prostu zostawiasz w kostce i zabezpieczasz żeby nie wcisnęły się bo złapie błędy i go nie odpalisz

Opublikowano

Wiecie co,jak sie niema calego dawcy to lepiej sie za ta robote nie brac.Wmoim przypadku przynajmniej tak jest.Szerokosci dla wszystkich. :)[br]Dopisany: 06 Maj 2009, 11:16_________________________________________________Panowie-jesli sie niema calego dawcy to lepiej sie za ta robote nie brac. :hi:

Opublikowano

no wiesz powiem ci ze ja nie miałem dawcy kopiłem wszystkie części u jednego kolesia i wyszło mnie taniej i to o wiele taniej niż miał bym kupować to tu to tam roboty na spokojnego na 2 dni i autko jeździ tak ze nikt mi nie powie ze to nie jest do zrobienia i nie wychodzi taniej może nie jest taka przyjemność z jazdy jak automatem ale jeździ jak należy i nie ma kłopotu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...