Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zostawić na klasyka czy sprzedać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

mam dylemat co zrobić z moim Audi a6c5. Jakis czas temu kupiłem nowy samochód i pomyślałem, ze zostawię sobie Audi na przyszłość, na klasyka, którego za 10 czy 15 lat wspólnie z synem odpalimy. Jest to wersja przedlift, z 1999 r. z silnikiem 1,8 T kod ANB, kolor srebrny, bez skóry Auto posiadam prawie 14 lat. Zamontowałem w nim gaz i najechałem przez te lata 150 tk km. Obecnie ma 303 tk km przejechane. Jest zadbane i sprawne w 100 %. No może 99% bo przeciwmgielne z tyłu nie działa (odkąd go mam co roku na przeglądzie mi to wypominają). Zawsze o niego dbałem i wymieniałem co było trzeba, a nawet czasem prewencyjnie. Olej zawsze co 10 tk. Nigdy mnie nie zawiodło, a co roku jeździłem nim do Włoch, Chorwacji, Szwajcarii. Dziś też można wsiąść i pojechać na koniec Europy i szczerze powiem, że czułbym się pewniej w nim niż w tym nowym. W zeszłym roku przed wyjazdem do Włoch wymieniłem kompletne zawieszenie przednie, wraz ze sprężynami i amortyzatorami, wymieniłem uszczelkę pod klawiaturą, zbiorniczek wyrównawczy i jeden zacisk hamulca tylnego oraz klocki i tarcze. W zasadzie nie ma co wspominać o wymianach bo każda naprawa to i tak są śmieszne pieniądze w porównaniu z nowym więc to nigdy nie był i nie będzie problem.

Samochód ma mankamenty, mianowicie oba przednie błotniki w newralgicznym miejscu czy nad górną krawędzią koła są skorodowane. Jeden na pewno do wymiany, a drugi może jeszcze uda się zrobić. Purchel korozji na dachu przy rynience do bagażnika dachowego. No i jeszcze czujnik temperatury oleju, nie ciśnienia tylko temperatury. Kilka lat temu chciałem to zrobić ale okazało się, ze ten czujnik jest wewnątrz miski i tak zostało niezrobione. W zasadzie pokazuje na wskaźniku temperaturę ale jednocześnie ciągle wykazuje na półfisie pomarańczowy błąd z olejarką. Otwarcie maski pomaga na godzinę, dokładnie godzinę jest OK i znów pojawia się błąd. Zostawiłem. Blacharkę zrobię jeśli zdecyduję się go zostawić, nie ma problemu. Chciałem go kiedyś na żółte tablice przerejestrować. W zasadzie miałem już temat rozpoznany pod kątem przepisów i wymagań, ale teraz mają się zmienić przepisy i ma być trudniej rejestrować takie "zwykłe" auta na zabytek, a jemu jeszcze przynajmniej rok brakuje.

Do sedna. Myślicie, że jest sens zostawić go sobie w garażu na kilka lat? Będzie to pożądany klasyk za dekadę czy jednak był to zbyt popularny model, wyprodukowany w bardzo dużej ilości i poza sentymentalną wartością innej nie będzie przedstawiał? Może zamienić go na coś jeszcze starszego albo rzadziej występującego (w budżecie około 10 tk zł), może Audi TT albo jakieś 80 kabrio, golfa GTI?

Napiszcie co byście zrobili i jakie macie pomysły?

Opublikowano (edytowane)

Sprzedaj to, poza wartością sentymentalną nie ma żadnej. Nie masz żadnej specjalnej wersji, przebieg wysoki a blacharka wymaga opieki, zgnije Ci to w garażu przez te kilka lat, a jak za czujnik i żarówkę przeciwmgielną zabierasz się jak pies do jeża, to nawet jak zdecydujesz się go zatrzymać, to nic nie zrobisz z nim.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Gdyby to było quattro i w polifcie to byłby ciekawy kąsek. Poliftowe C5 quattro z 1,8 T zwłaszcza w sedanie to rzadki przypadek. 

Niemniej jednak Audi jest średnią opcją na klasyka. W przeciwieństwie do BMW czy Mercedesa do starszych modeli sporo podzespołów nie jest dostępna w oryginale. Wiek/zużycie robi swoje i pewne elementy wymagają wymiany. Rynek wtórny C5 zwłaszcza półlifcie (jeżeli jest to 99') mocno kurczy się - głównie chodzi o przód (lampy, zderzak i chyba błotniki). 

Opublikowano

Otóż to, o ile BMW i Mercedes mają jeszcze części na półkach do klasyków, ceny są czasami zaporowe ale części są, tak Audi po upływie 10 lat wypina się całkowicie i nie produkuje nic, co było tylko do danego modelu.

Opublikowano

Sprzedaj i kup porządnego klasyka.

  • Lubię to 1
Opublikowano

cześć,

wystawię go jednak do sprzedaży i poszukam czegoś starszego do trzymania w garażu na klasyka.

Za jaką kwotę według was można go sprzedać bo w necie duże rozbieżności w tym roczniku? Dokładny opis auta w pierwszym poście.

Dodam, że butla jeszcze ważna 9 lat i ma hak ori. Dokładam drugi komplet kół 17 Avus z oponami letnimi, a obecnie stoi na ori alu 16 z zimowymi oponami. Przegląd chyba do końca lutego, tak samo oc.

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Z 7-8tys max w zaleznosci jak ta blacharka na żywo wygląda. 

A czujnik poziomu oleju jest przykręcany do miski od spodu, a nie w środku miski.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Wystawiłem na sprzedaż. Może ktoś będzie zainteresowany?

WWW.OLX.PL

8700 zł: 8 700 zł: Sprzedam niezawodny i tani w eksploatacji samochód marki Audi A6 z silnikiem 1.8 T (ANB). Sprowadziłem go 12 lat temu i od tego czasu bezawaryjnie mi służył. Posiada działającą klimatyzację,...

 

Opublikowano

Proszę admina o zamknięcie tematu. Sprzedałem samochód.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...