Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 jaki motor wybrać + na co zwrócić uwagę przy zakupie


Frrrrr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, za jakiś czas planuję zmienić samochód, w oko mi wpadła a4 b8, chciał bym się doradzić jaki silnik jest przyjemny w użytkowaniu i bez przesadnie awaryjny?

jaki bolączki ma ten model?

na co zwracać uwagę najbardziej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynowe z wadami olejowymi, ma sens jak kupisz cała za bardzo niska cenę tak żeby na dzień dobry wyremontować porządnie silnik 

 

Diesle wszystko drogie w utrzymaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Antek50 napisał(a):

Diesle wszystko drogie w utrzymaniu

Czym podpierasz tę tezę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Antek50 napisał(a):

Diesle wszystko drogie w utrzymaniu

Auto jest drogie czy tanie w utrzymaniu to wszystko zależy od stanu technicznego samochodu no i portfela właściciela.

 

Autor może bardziej sprecyzować czy wolałby diesla czy benzynę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna wada olejowa, diesel opiłki w układzie paliwowym - to chyba największe wady w obu silnikach (i najbardziej kosztowne). Osobiście użytkowałem diesla 2.0 TDI (CAHA) i poza opiłkami w układzie paliwa, nic złego się nie działo. W cyklu mieszanym spalał między 7 a 7,5 litra na 100 km, więc całkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Antek50 napisał(a):

Diesle wszystko drogie w utrzymaniu

Skąd taka teoria?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Rafal napisał(a):

Skąd taka teoria?

Jak Ci pompa paliwa opiłka walnęła to ile na remont wydałeś?

 

P.S. Graty sprzedania auta w 1 dzień.

Jak po takim remoncie i o ile dobrze pamiętam wymianie sprzęgła to nowy właściciel najgorsze ma z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2023 o 16:39, Muskel1 napisał(a):

Czym podpierasz tę tezę?

A ty co udajesz czy nie wiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Antek50 napisał(a):

A ty co udajesz czy nie wiesz?

Nie muszę udawać. Od lat jeżdżę Dieslami i nic takiego nie doświadczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty serwisowania nie są wyższe niż benzynowych a nawet wręcz przeciwnie.

Nie muszę co 40 kkm wymieniać świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie muszę co 40 kkm wymieniać świec.

Koszt świec przy takim przebiegu jest praktycznie zerowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co 40k ? Jejku nigdy chyba tyle nie zrobiłem żadnym innym samochodem bez awaryjnie, 😅😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Frrrrr napisał(a):

Co 40k ?

Czytanie ze zrozumieniem się kłania :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Koszty serwisowania nie są wyższe niż benzynowych a nawet wręcz przeciwnie.

Nie muszę co 40 kkm wymieniać świec.

A to świec w dieslu nie ma? Z tego co wiem to są wychodzą dużo drożej żarowe do diesla, ale argument podałeś... ✔️

 

Ja to ujmę tak, żeby kupić A4 B8 z podstawowym dieslem 2.0 tdi to nie oszukujmy się trzeba wydać w okolicy 40tys zł mówię tak o bardzo dobrze wyposażonej z 2010-2011roku oczywiście w manualu z potwierdzoną historią przebiegu. Czyli kupujemy skomplikowanego diesla z wtryskami piezo, dpfem, dwumasem który ma już 12-13 lat. Wiec układ nawet jak nie z przebiegu to z wieku jest już po prostu stary i daleko mu jest do prawidłowego stanu (jak nie w momencie zakupu to wkrótce po zakupie) ✔️

 

Z takim ponad 10 letnim dieslem są ciągle jakieś niuanse. Z jednym nie przypilnujesz - sypnie się kilka innych rzeczy. ✔️ 

 

Dla mnie benzyny są dużo tańsze w eksploatacji, mniej skomplikowane w serwisowaniu i po prostu służą człowiekowi a nie mechanikowi. 

 

Zazwyczaj po zakupie w takim dieselku mamy do wymiany sprzegło z dwumasą co akutalnie trzeba liczyć 4500-5000zł lekko jeśli chcemy mieć fachowo zrobione z gwarancją i kwitem na to. Dla mnie to jest gra nie warta świeczki. Z jazdy żaden fan jeździć 4 cylindrowym dieslem. ✔️

 

Łatwo można popaść w problemy kosztowne z układem wtryskowym wiadomo o co chodzi. Też się robią ładne widełki kwotowe wszystko zależy od tego co się sypnęło. ✔️

 

Dodatkowo ludzie kupują takie auta w dieslu a robią mało km w trasie. A to padnie czujnik różnicy ciśnień i z portfela parę stówek. A to DPF się przypcha bo wiadomo nie ma gdzie się wypalić. Kolejny niuans do naprawy.✔️

 

Kolektor tj. klapy - nastawnik kolejny bajery co się lubią sypnąć ✔️ 

 

A spalanie tych silników nie jest jakoś imponujące mocno.

 

To jest tylko część problemów jakie można napotkać. Wiem z czym to się je. Mam znajomego co prowadzi warsztat, sam użytkowałem takie auto i nie było ulepione a ciągle coś wyskakiwało. 

 

Dla mnie za duże ryzyko pchać się w takiego diesla. I nie mieć żadnego fanu z jazdy. 

 

A jeszcze na tą chwilę polityka która robi wszystko by zniszczyć diesle. ✔️

 

 

Wolę spać spokojnie i jeździć benzyną oczywiście nie taką jaka występuje w A4 B8. :grin:

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Archiwum napisał(a):

to świec w dieslu nie ma? Z tego co wiem to są wychodzą dużo drożej żarowe do diesla, ale argument podałeś... ✔️

Po pierwsze mówimy tu o serwisowaniu gdzie w przeciwieństwie do benzyniaka, świece żarowe nie są częściami serwisowymi, które należy zgodnie z zaleceniami producenta w wyznaczonych interwałach wymienić.

W dieslu świece siedzą do momentu aż się spalą, co często gęsto następuje grubo ponad 200 kkm lub znacznie później. Więc w czasie gdy ja wymienię świece żarowe w dieslu, Ty wymienisz świece w benzyniaku już 5-6 razy.

 

Po drugie nie pisałem o tym co może się zepsuć w benzyniaku, bo wyliczając tak jak Ty w dieslu, lista jest też długa z kosztownymi pozycjami (wada olejowa, katalizatory itp). Poza tym w benzyniakach masz tak samo dwumasę (nie we wszystkich) oraz w tych nowszych OPF.

Dodatkowo kupując zajeżdżonego trupa musisz się liczyć z tym, że będzie się sypał. 

Pisałem o kosztach utrzymania i serwisowania i tu diesel nie jest droższy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Po pierwsze mówimy tu o serwisowaniu gdzie w przeciwieństwie do benzyniaka, świece żarowe nie są częściami serwisowymi, które należy zgodnie z zaleceniami producenta w wyznaczonych interwałach wymienić.

W dieslu świece siedzą do momentu aż się spalą, co często gęsto następuje grubo ponad 200 kkm lub znacznie później. Więc w czasie gdy ja wymienię świece żarowe w dieslu, Ty wymienisz świece w benzyniaku już 5-6 razy.

 

Po drugie nie pisałem o tym co może się zepsuć w benzyniaku, bo wyliczając tak jak Ty w dieslu, lista jest też długa z kosztownymi pozycjami (wada olejowa, katalizatory itp). Poza tym w benzyniakach masz tak samo dwumasę (nie we wszystkich) oraz w tych nowszych OPF.

Dodatkowo kupując zajeżdżonego trupa musisz się liczyć z tym, że będzie się sypał. 

Pisałem o kosztach utrzymania i serwisowania i tu diesel nie jest droższy. 

 

 

 

No tak ktoś pojeździ te 200tkm na fabrycznych świecach żarowych to się później przy ich wymianie kończy tym że wszystkie są pourywane bo nikt ich nigdy nie ruszał bo wierzył jak ty że skoro aso nie przewiduje wymiany to nie trzeba ruszać, w wymianę oleju co 30tkm też tak samo wierzysz i stosujesz? bo aso tak zaleca i komputerek w środku? A wiadomo jakie są poźniej koszty jak świece żarowe się nie chcą wykrecić i się urwą. Bo nikt ich nie ruszał przez tyle czasu. 

 

TFSI tak samo nigdy bym nie polecił aby się pchać w ten silnik. Także dla mnie porównywanie 2.0TDI CR z 1.8TFSI czy 2.0TFSI z lat najwiekszej wtopy jest bezsensowne. 

 

A dwumasa w benzyniaku wytrzyma 2x dłużej niż w dieslu może nie w każdym aucie ale nie lecą tak jak w wiekszosci dieslów a nowsze wynalazki to ledwo 100tkm robią na dwumasie. Po za tym cena dwumasy do benzyny też jest na korzyść pb.

 

Zresztą w ogólnym rozrachunku każdy jeździ tym czym chce wiadomo. Ale jak ktoś ma szacunek do pieniądza to nie pcha się w starego diesla a później tylko walka z mechanikiem że czego tak drogo. Taki kupiłeś taki masz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Archiwum napisał(a):

No tak ktoś pojeździ te 200tkm na fabrycznych świecach żarowych to się później przy ich wymianie kończy tym że wszystkie są pourywane bo nikt ich nigdy nie ruszał bo wierzył jak ty że skoro aso nie przewiduje wymiany to nie trzeba ruszać,

Nie pisz bzdur, wymieniałem świece żarowe w silnikach mających grubo ponad 200 kkm i żadnej nie urwałem (włącznie we własnych autach).

I to nie mówiłem tu o ASO, że nie zaleca tylko nigdzie nie znajdziesz wzmianki na temat interwału wymian świec żarowych bo czegoś takiego nie ma.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2023 o 12:48, krzysiek_f napisał(a):

Jak Ci pompa paliwa opiłka walnęła to ile na remont wydałeś?

 

P.S. Graty sprzedania auta w 1 dzień.

Jak po takim remoncie i o ile dobrze pamiętam wymianie sprzęgła to nowy właściciel najgorsze ma z głowy.

Remont kosztował coś ok. 6000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat...

 

Jak nie 1.8 TFSI to jaki inny benzyniak? W A6 występują inne? Tak pytam bo myślę o A4 B8 właśnie z 1.8 TFSI (170HP) ale chyba zacznę odstawiać ten motor w niepamięć 🙄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...