Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AVF]wydajniejszy alternator do 1,9TDI


Kowi87

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Szukam informacji o alternatorach które podeszły by do silników PD 1,9RDI AWX/AVF. Mam B5 po swapie na AVF, mam zainstowalne car audio i ostatnio zwróciłem uwagę na ładowanie, u mnie pod obciązeniem jest 13,6V z włączonymi wszystkimi bajerami, chciałbym to poprawić, zwiekszyć wydajność prądową.

Na rynku w nowszych modelach są alternatory 180A z 2,0TDI czy 220 i 250A w 3,0TDI. Podobno pasują do 1,9.

 

Czy ktoś zmieniał alternator w 1,9 na któryś z tych co wymieniłem? co wtedy z regulatorem napiecia.

 

Na grupach car audio ludzie wspominają regulatory od Bartka modyfikowane, również spotkałem sie z wyprowadzeniem przewodów na regulatory zewnetrzne, czy ktoś ma u siebie takie rozwiązanie?

Edytowane przez Kowi87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co tam wyczytałem,  to z 3.0 Tdi  220A  numer 059903018C podejdzie ,po małej przekładce, z Twojego 😉

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, to już są jakieś konkrety

P&P do AVF

W Passacie 180A 03G 903 016A

A6 C6 2.0TDI 180A 021 903 026L

3.0TDI 220A 059903018C (trzeba zmienić kółko/sprzegiełko ze swojego, brak 1pin, vag nie widzi ładowania)

 

Może ktoś coś jeszcze dopisze w kwestii regulatorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie to jedno, ale jakie natężenie masz? Regulatory będą zawsze pod maks 14.4 V ustawione żeby nie uszkodzić instalacji w samochodzie. Musiał byś szukać alternatora z samochodów, w których są dwa akumulatory. Sprawdzałeś w ogóle pobór przy maksymalnym obciążeniu? Bo całkiem możliwe, że Twój alternator zwyczajnie nadaje się do regeneracji i szukasz jedynie dziury w całym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyjęciu bezpiecznika napiecie rosnie na 14,2 takze audio mi zabiera. Są dwa wzmaki i przewody 50mm. Raczej padnie na alternator z 2,0tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Langista napisał(a):

Co za wzmaki masz? Samochodowe nie powinny w spoczynku tyle brać 

Nie wspoczynku, tylko na uruchomionym silniku. Wgłębiłem sie troche w temat i niestety u ludzi co mają zrobione mocniejsze car audio jest spadek napiecia, ratują sie wymianą alternatora i ewentualnym zewnetrznym regulatorem w zakresie 14,2-15,7v. Na yt znalazłem filmik porównujacy wydajnośc nagłosnienia przy 120a i zmianie alternatora na 200a, przełozyło mu sie na czystość dzwieku. 

 

Sprawdzę sam regulator jeszcze, ale jak mi ludzie piszą że i tak dobrze że tyle jeszcze osiaga u mnie, kolega ma 13,2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał(a):

Tak teraz patrzę.. 50mm przewody? Po co aż taki gruby kabel? 

4x100 + 1x600W RMS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał(a):

Tak teraz patrzę.. 50mm przewody? Po co aż taki gruby kabel? 

Wszystko zależy od tego z czego wykonane są przewody czy OFC lub czy może CCA.

OFC w porównaniu do CCA przewodzi lepiej o faktor 1,6, czyli gdy wymagany przekrój poprzeczny przewodu OFC jest 2,5mm², przy przewodzie CCA musisz zastosować już przewód o przekroju 4mm².

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poobserwowałem i jednoznacznie wychodzi na to że alternator nie radzi sobie z graniem. Wyłaczone radio, ładowanie 14-14,2. Radio gra sobie cicho jakieś 25%, spadek do 13,8, ale pokręce troche głosniej powyżej 50% i spadek jest konkretny nawet pod 13v. Takze bedzie zmiana, tylko zastanawiam sie czy 180A czy 220A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu raczej chodziło o kable 5mm, nie 50, takie to prądu do domu nawet nie dostarczają 😅

 

Podaj modele tych wzmacniaczy, ciekawi mnie jakie trafo mają, że aż tyle prądu pobierają.

 

Co do alternatora, szukaj takiego, który będzie miał najmniejsze kółko na pasek, w ten sposób zwiększysz jego wydajność na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółko przekładam ze swojego :)

Mam helix G1 2ohm i helix M4, jak widzisz potrzebują prądu, mocniejsze granie i są spadki. Stąd chce zmienić alternator na cos mocniejszego i prawdopodobnie zainwestuje w zewnetrzny regulator napiecia co by mieć możliwość regulowania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Langista napisał(a):

takie to prądu do domu nawet nie dostarczają 😅

Przy aku masz przewód 50mm² z alternatora:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasa AB, to tłumaczy taki pobór. Nie szukałeś czegoś w klasie D? Problem z alternatorem by przy nich nie występował 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie będe zmieniał wzmacniaczy, to drogi gips :D 

Dokładam jeszcze kabel zasilający z aku do alternatora dodatkowy i alternator 180A, mam nadzieje że to troche zredukuje spadki V. A jak nie to zostanie montaż kondesatora 500f do tej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel jest dobrany do mocy, jeden kabel zasila dwa wzmaki, w bagazniku jest rozdzielacz na 2x35mm w krótkich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...