Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie filtra DPF w Audi A4 B9


mhmm

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Koalakm napisał(a):

ahh oki, czyli wszystko jasne. Dlatego najlepiej faktycznie weryfikowac przebieg skrzyni i tego co jest na liczniku :)

Tak z ciekawości jak zweryfikować przebieg skrzyni za pomocą vcds ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Hugo napisał(a):

Klient bierze w leasing nowe auto. Zaznacza opcję, że będzie robił 30kkm rocznie. Niestety lata sporo i zrobił w pierwszym roku 45kkm. Przed przeglądem leci cofnąć licznik na 29kkm. I tak co roku. Po 3 latach pozbywa się auta z przebiegiem ok. 90kkm, gdzie faktycznie ma nalatane ponad 130kkm. Takich przypadków jest sporo, bo to duża kasa na każdej racie po przekroczeniu limitu. 

Oglądałem kiedyś A6 C7 3.0biTDI 3 letnie, bo akurat się leasing skończył. Na liczniku 90kkm. Serwisowany regularnie. Nie pasowało mi, że przy uszczelkach od turbosprężarek są spore okopcenia. Wystarczyło pokopać i sprawdzić ile godzin pracował Tiptronic. Po przeliczeniu okazało się, że auto ma najeżdżone prawie dwa razy więcej i upalane było raczej tylko w trasie bo wysoka średnia prędkość wyszła. Tak więc do tych wszystkich papierów i raportów trzeba podchodzić z dystansem :wink:

Pewnie są takie przypadki natomiast to musi być  naprawdę mega ostry wał... Trzeba pamiętać, że teraz na każdym przeglądzie jest zapisywany przebieg jak i przy okazji każdej kontroli np. drogówki. Sumasumarum gdzieś by się coś nie zgadzało. Nie ma co popadać w paranoje  ale ostrożności jak piszesz nigdy za wiele. Z ciekawości sprawdzę ten przebieg w Stronic 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2023 o 10:19, szuwi3 napisał(a):

Max. wartość masy popiołu dla tego silnika to 80g. Myślę, że 1g to właśnie gdzieś 3000-3500 km.

Witam u  mnie po ostatnim wypalaniu urzadzenie pokazuje 80,18 przy przebiegu 186 tys a czyżby to koniec pdf-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny swojego przebiegu? Stosunkowo wcześnie masz osiągnięta wartość krańcową.
Może auto tylko na krótkich odcinkach jeżdżone?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj jada do pracy aplikacja pokazywała mi 64 ,1 i teraz  musze jeszcze jutro sprawdzic jakie beda wskazania byc moze nie ma jeszcze tragedi ale to juto sie przekonam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2024 o 00:00, egon2105 napisał(a):

dzisiaj jada do pracy aplikacja pokazywała mi 64 ,1 i teraz  musze jeszcze jutro sprawdzic jakie beda wskazania byc moze nie ma jeszcze tragedi ale to juto sie przekonam

Dziwnie piszesz, bo ta wartość sama się tak nie zmienia. Ja przy przebiegu 180tyś.km miałem 41g więc coś dużo masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i nigdy samoistnie się nie zmniejsza.... "nawet" po "wypalaniu". Mówimy oczywiście o zawartości popiołu w filtrze - bo nie jestem pewien, czy autor wpisu/pytania wie, o czym pisze, i na którą wartość zwrócić uwagę 

W dniu 24.09.2024 o 10:46, egon2105 napisał(a):

po ostatnim wypalaniu urzadzenie pokazuje 80,18 przy przebiegu 186 tys a czyżby to koniec pdf-a

 

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się coś wydaje, że kolega sobie źle popatrzył i inną wartość odczytał. Wartość popiołu, tak jak kolega już wyżej napisał, nie może samoistnie się zmniejszyć, wręcz przeciwnie, rośnie ona z biegiem czasu i przejechanych km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie  zle odczytałem wskazania na tel bo to był mój drugi raz jak połaczyłem apke z autm w tej chwili jest 64 ,3 g przy 186 tys i wypalanie odbywa sie co 300 km

 

tak wartosc popiołu wzrosła o 2 setne po przejechaniu około 300 km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maju miałem okazję jeździć salonowym ASO zastępczym A6C8 2.0 tdi tym 204 konnym auto 2 letnie, przebieg 54tyś

3 tygodnie , 2,5 tys km. Dwa razy byłem kasować check bo dpf tak zawalony, że nawet preparat do płukania wlany do paliwa i 700km autostradą nie pomogło. A oddając auto usłyszałem, że pójdzie na czyszczenie mechaniczne i do sprzedania 🫣 .


podeślijcie proszę linka do tego urządzenia w którym sprawdzacie dpf z apki na telefonie ( iPhone to ogarnie?).

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zwykłego INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY OBD2 ELM 327 BLUETOOTH i apke vag dpf musisz  kupic pełna wersje na app store

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i ja 🙂.

Tutaj fotki z pierwszego połączenia. Przebieg 156tyś. 
Chyba wszystko pokrywa się z tym co pisaliście.

Czy możecie zerknąć? Na co mam teraz zwrócić uwagę? 

IMG_4759.png

IMG_4760.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie były zerowe wartości to nie wkleiłem fotki. Taką apkę do VAG dpf znalazłem za 29zł . Innych nie było na iOS.. 

Mógłbyś ocenić te parametry?

Dzięki.

Ps. Mam teraz wlaną do paliwa płukankę do dpf . Ciekawe czy to w jakiś sposób wpływa na tę parametry 🤔.

IMG_4761.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...