Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zacisk hamulcowy tył - TRW czy Febi?


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

O takią informację mi chodziło, dzięki.

Jak wspomniałem wcześniej ja będę wymieniał i odpowietrzał tylko tylne hamulce po wymianie zacisków, bo jeżeli już to tylko one się zapowietrzą, więc przednich nie ruszam ( wszystko tam jest ok) podobnie jak ze sprzęgłem, które działa bez zarzutu, więc też wysprzęglika nie dotykam.

Tak to oceniam, zresztą sam stwierdziłeś wcześniej, że wystarczy tylko tylne odpowietrzyć przy takiej robocie, więc na tym też opieram zakres czynności i myślę, że będzie ok. 

Opublikowano

Bo powinno wystarczyć tylko tył odpowietrzyć ale przejedziesz się to sam zobaczysz czy przód też trzeba ruszyć. Te tylne to suki są przy odpowietrzaniu i czasami sporo trzeba przepompować aby były w pełni odpowietrzone. Jak zobaczysz brązowy płyn z przewodów to w całym układzie przydało by się już go wymienić, za jedną robotą. 

 

Odpowietrzaj te tylne w rękach, włóż jakiś dębowy klocek w zacisk i trzymaj go u góry tak aby odpowietrznik był najwyżej jak się da. Ile masz płynu przygotowane? 1l dla pewności bym miał na sam tył.

Opublikowano

No dobra, a jest jakieś racjonalne wytłumaczenie, że te tylne zaciski tak opornie się odpowietrzają?

Odpowietrznik jest ponad cylindrem zacisku, więc powinno to bez problemu się odpowietrzyć, choć powiem Ci, że z tego co patrzyłem przed zakupem zacisków to do B7 są troszkę inaczej skonstruowane zewnętrznie niż do B6 ( linka ręcznego do mojego auta jest dawana od spodu, do B6 od góry i chyba odpowietrznik w mojej wersji zacisku jest wyżej niż w tej  do B6, tak mi się wydaje, więc i kwestia odpowietrzenia powinna u mnie być lepsza, ale to moje przemyślenia tylko).

Ja po wymianie zacisków planuję to odpowietrzenie wykonać w trzech etapach - najpierw przepuścić płyn bezwładnościowo ile da radę przepłynąć, pózniej również przy popuszczonym odpowietrzniku przepompować jakąś ilość, ale już użyć do tego pedału hamulca i na koniec przy zakręconym odpowietrzniku pompować pedałem/trzymać pedał i popuszczać odpowietrznik do uzyskania czystego płynu bez powietrza.

Powinno to dać pozytywny efekt.

A płyn, tak mam 1 litr przeznaczony do tej operacji, nawet oryginalny DOT4  VW/Audi (trafiłem kiedyś na atrakcyjną cenę w ASO).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...