Siumkaj 0 Opublikowano 17 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2023 (edytowane) Czesc. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem dziwne dźwięki przy kręceniu kierownicą charakterystyczne piszczenie i rypienie. Dzieje się tak gdy kręcę kierownica w lewą stronę, w prawa wydaje mi się ze jest lepiej, gdyż przy kręceniu tylko piszczy. Zamieszczam filmik z dźwiękiem i standardowo oznaczam @Muskel1 z prosba o pomoc. IMG_2490.mov Edytowane 17 Listopada 2023 przez Siumkaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1333 Opublikowano 17 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2023 Możliwe, że ślimak. Trzeba kierownicę ściągnąć i ewentualnie przesmarować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilKOZAK 11 Opublikowano 17 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2023 ja tym sposobem naprawiłem takie piszczenie piszczenie zastosowałem ten środek General Motors 90004033 (zamówiłem w ASO opla) Nic ze zbiorniczka nie odciągałem bo +/- 50ml to śmiech na sali w takim układzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siumkaj 0 Opublikowano 18 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2023 21 godzin temu, pilKOZAK napisał(a): ja tym sposobem naprawiłem takie piszczenie piszczenie zastosowałem ten środek General Motors 90004033 (zamówiłem w ASO opla) Nic ze zbiorniczka nie odciągałem bo +/- 50ml to śmiech na sali w takim układzie A rozgrzewales tez płyn wspomagania przed dolaniem? Bo zastanawiam się co na celu ma to rozgrzewanie i czy jakbym wlał do zimnego to czy tez by pomoglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilKOZAK 11 Opublikowano 18 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2023 na ciepłym pewnie szybciej się wymiesza/rozprowadzi po układzie. Nie będziesz miał efektu od razu po wlaniu, mi ten odgłos zanikał z czasem jak jeździłem, po 4 dniach nastała błoga cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siumkaj 0 Opublikowano 19 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Dobra dzieki panowie. Zamówiłem właśnie lubrizol od BMW i w piątek zaleje na zimno, bo czeka mnie trasa ok. 200km wieczorem, wiec po weekendzie zdam relacje czy pomogło. W sobotę jak znajde chwile to rozbiorę kierownice i spróbuje tam przesmarować wszystko co się da + łączenie kolumny przy pedałach. Będę informował, bo odkąd zacząłem interesować się tematem na necie to zauważyłem, ze bardzo dużo ludzi ma identyczny problem z kierownica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siumkaj 0 Opublikowano 1 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 @Muskel1 Czesc mowiles cos o zdjeciu i smarowaniu kierownicy. Dopiero wczoraj dolalem ten specyfik do plynu od wspomagania i powiem szczerze, ze jest duzy efekt na + jedynie co teraz slysze to takie ciche piszczenie gdzies dokladnie pod kolem kierownicy. Czy miales na mysli przesmarowanie widocznego na zdjeciu elementu po zdjeciu kierownicy? Czym polecasz to przesmarowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1333 Opublikowano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 (edytowane) Nie. Miałem na myśli ślimak. Edytowane 1 Grudnia 2023 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siumkaj 0 Opublikowano 1 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 (edytowane) 2 minut temu, Muskel1 napisał(a): Nie. Miałem na myśli ślimak. Chodzi o to? Edytowane 1 Grudnia 2023 przez Siumkaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozwiązanie Muskel1 1333 Opublikowano 1 Grudnia 2023 Rozwiązanie Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiP 0 Opublikowano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 Panowie nie będę otwierał nowego tematu. Ostatnio wymienieni mi przy 215 tys. Wahacze górne plus banany, wcześniejszemu właścicielowi w serwisie Audi stwierdzili „spękane gumy na wahaczach prowadzących” po rozebrano okazało się ze rzeczywiście są popękane jak na zdjęciu. (Problemem był stukot przy niskich prędkościach jak najechalem na jakaś dziurę, próg spowalniający) Wymienili całe gorne wahacze bo sworznie również były uszkodzone. Rzeczywiście problem zniknął. Banana nie musieli wymieniać bo sworznie są dobre i wystarczyło wymienić same tuleje. (Straciłem pieniądze, małe miasto i mechanicy chyba nie wiedzieli jak wymienić tuleje… 😳) Auto nie jeżdzone praktycznie w ogóle. Dziś odpaliłem i zauważyłem ze coś stuka przy skręcaniu (skręt w lewa stronę bardziej słychać, w prawa jak ruszam kierownicą delikatnie czasem) Zastanawiam się czy czegoś nie odkręcili, czy coś jeszcze do wymiany jest. Miał ktoś taki problem? Podpowiecie gdzie szukać przyczyny? stukot jak na filmie. p.s. Znajomy mówił że miał podobny problem w B9 i pomogło dokręcenie „krzyżaków” IMG_4479.mov Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 457 Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 Jak to są Twoje, to tuleje nie były w ogóle wymieniane, są jeszcze znaki z audi, a tych tulei z tym logo nie kupisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiP 0 Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 1 minuta temu, Langista napisał(a): Jak to są Twoje, to tuleje nie były w ogóle wymieniane, są jeszcze znaki z audi, a tych tulei z tym logo nie kupisz. Tzn. te zdjęcia są od mechanika, zrobił po rozebraniu żeby mi pokazać w jakim są stanie - jeszcze przed wymianą. (Wstawiłem bo może ktoś będzie miał ten sam problem) Teraz są założone nowe wahacze górne (prawa i lewa strona) i dolne banany, pojawia się problem „stuków” przy skręcaniu (najbardziej lewa strona) 😒 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 457 Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 Z jakiej firmy były zakładane nowe? Pojedź do niego niech sam zobaczy, możliwe że jakiś wadliwy był założony i na gwarancję pójdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiP 0 Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 „Banany” firmy FAG - nr: 821 1156 10 i 821 1157 10 (jedna i druga strona) pozostałe : dwa górne (jedna i druga strona) firmy LEMFÖRDER - LMI3931201 / 301 / 401 / 501 p.s. Dziś zauważyłem ze olej który nalali to MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W30 : 505 00 / 505 Zawsze lalem MOTUL 8100 X-CLEAN+ : 504 00 / 507 00. mam 1.4 TFSI i czytałem żeby zalewać 504 00 / 507 00. nie znam się i nie wiem czym to się różni. Dzwoniłem bo dziś serwis Bosch ma zamknięte (tam gdzie robiłem serwis i wymianę wąchaczy) ze olej nalali ten 505 bo ten 504 jest do Diesel a co do stukotów sprawdza jak podjade w poniedziałek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siumkaj 0 Opublikowano 14 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia (edytowane) Witam, wracam z małym updatem i kolejnym pytaniem. Piski wyeliminowane po przesmarowaniu. Został tylko taki dźwięk jakby otarcia gumy co to może być? (Proszę zignorować szelest - to tylko moja kurtka ) IMG_2937.mov @Muskel1 królu złoty pomóż 🤪 Edytowane 14 Stycznia przez Siumkaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się