rikokodo299 Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 Cześć Na wolnych obrotach słychać jak coś świerszczy z przodu silnika, pewny jestem że jest to pasek wieloklinow. Może jest zabrudzony i się klei, lub coś się zaciera. Tylko co.Ten dźwięk się zmienia. Raz jest mniejszy a raz większy. Na pewno nic nie piszczy, nic się nie ślizga. Pasek jest dość naciągnięty. Z pomoc z góry dziękuję
wojtekce Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 zdejmij pasek pokręć rolkami będziesz miał jasność co świszczy
rikokodo299 Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Opublikowano 4 Maja 2009 Tylko jak to ściągnąć, macie jakiś opis, manuala :)
ROGER Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 a kiedy zmieniałeś pasek jak niedawno to może być za bardzo naciągnięty już w kilku autach poprawiałem napęcie paska
rikokodo299 Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Opublikowano 4 Maja 2009 Tego to nie wiem, ponieważ kupiłem autko w Niemczech, ma przejechane teraz 128 tyś. książeczkę serwisową posiada i wizyty są odnotowane. Jak powinno być napisane po niemiecku. Co ile się wymienia lub sprawdza pasek.
kepasa Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 możesz na pasek kapnąć kropelkę oleju... jak się uspokoi to znaczy że pasek jest raczej wadliwy.. miąłem tak, mechanik tak zrobił, w jednej chwili była cisza. potem wymienił pasek i problem zniknął...
ALEX_D Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 WItam Kolego jesli moge doradzic to ja bym obstawial przy sprzegielku alternatora. Jest to dosc czesta wada i bardzo banalna ale i bardzo konieczna. Koszt to ok 150zl rolki paska wielorowkowego na alternatorze. Dodam jeszcze ze ze powoduje to oslabienie silnika ( sprzegielko sie zaciera). alexd
Szymoonk Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 a czy po zdjęciu paska wielorowkowego można na chwile włączyć silnik aby sprawdzić czy to wina paska bądź któregoś z urządzeń przez niego napędzanych ?
Mk-Mateusz Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 mozna, ja tak robiłem:) tylko ładnie do trzeba odsunac od kola pasowego silnika zeby go gdzies nie wciagneło....
rikokodo299 Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Opublikowano 5 Maja 2009 Dzisiaj jeszcze raz włączyłem silnik i na początku to nic nie słychać, ładnie wszystko chodzi, dopiero po jakimś czasie coś cichutko świerszczy i wydaje mi się że dochodzi to z tego koła. Czy można tam troszkę wpuścić oliwy strzykawką z igłą na to łożysko. Tam jest łożysko.
kepasa Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Czy można tam troszkę wpuścić oliwy strzykawką z igłą na to łożysko. można
ALEX_D Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 kolego a skacze ci nawolnych napinacz paska wielorowkowego?? Jelsi tak to na 100% jest to sprzegielko alternatora. Tak jak mowielm koszta nie duze a koniecznosc wymiany nieunikniona i czym wczesnije tym lepiej. Jak przylozysz ucho do tego kola to powinienies slyszes jak wlasnie swierszczy:)) Decyzja nalezy do ciebie pozdrowionka alexd
rikokodo299 Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Opublikowano 6 Maja 2009 Mówisz o tym co jest wskazany na rysunku, to pracuje równo. Bo jeśli chodzi o pasek to także pracuje równo, nic nie skacze.
rtocki Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 AVG zwykle miały normalne koło alternatora bez sprzęgiełka, to co wskazałeś strzałką też było wymieniane u mnie przy takich właśnie objawach i jest spokój. Napinacz p. wielorowkowego, tanie to nie jest ok. 400,- zł w ASO ale może u Ciebie faktycznie tylko pasek wystarczy wymienić? (polecam jednak Contitech a nie Gates, 5PK1592 - ok 60-70 zł)
rikokodo299 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2009 Witam wszystkich Poruszałem już temat paska, dotyczył napinacza. Teraz słychać jak świerszczy napinacz gdy jest zimny silnik.Natomiast gdy przejadę kilka kilometrów świerszcze nie ustaje. Czy to może być spowodowane alternatorem, który stawia opór na początku pracy . W wersji 1.9 TDI AVG są dwa napinacze tak czy nie. Jakiej firmy są dobre zamienniki napinaczy, czy lepiej kupić oryginalne. Za pomoc z góry dziękuję.
nike21 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 na pewno nie jest to alternator... stawia caly czas taki sam opor - chyba ze wlaczysz dodatkowe odbiorniki pradu jak np swiatla, radio, dmuchawe... jesli napinacz pada to najlepiej go wymienic w miare szybko. jesli masz kase na ori to ori, jak nie to dobry zamiennik to INA
Iverson Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Tak jak pisze Nikuś napinacz hydrauliczny , a świerszczenie może ustaje jak klima jest wyłączona , ostatnio zmianiałem rozrząd i dałem napinacz od INA
rikokodo299 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2009 Tak na 100 procent to nie jestem pewien co do tego napinacza, a jak jest to coś innego jak to sprawdzić. Nie chce wymieniać wszystkich elementów.Klimatyzacji nie jest włączona, także to nie jest jej wina.A czy przypadkiem nie jest to pompa wody. Tak na marginesie jak sprawdzić pompe wody czy nie ma luzów.
Iverson Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 chyba raczej musisz zdjąć zderzak , odchylić chłodnicę i sprawdzić co się blokuje, a może ta mała rolka (wygląda jak tulejka) piszczy .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się