Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Świerszczący pasek wielorolkowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Na wolnych obrotach słychać jak coś świerszczy z przodu silnika, pewny jestem że jest to pasek wieloklinow. Może jest zabrudzony i się klei, lub coś się zaciera. Tylko co.Ten dźwięk się zmienia. Raz jest mniejszy a raz większy. Na pewno nic nie piszczy, nic się nie ślizga. Pasek jest dość naciągnięty.

Z pomoc z góry dziękuję

Opublikowano

zdejmij pasek pokręć rolkami będziesz miał jasność co świszczy

Opublikowano

a kiedy zmieniałeś pasek jak niedawno to może być za bardzo naciągnięty już w kilku autach poprawiałem napęcie paska :hi:

Opublikowano

regulacja na pasku wielorowkowym :blink:

Opublikowano

Tego to nie wiem, ponieważ kupiłem autko w Niemczech, ma przejechane teraz 128 tyś. książeczkę serwisową posiada i wizyty są odnotowane. Jak powinno być napisane po niemiecku. Co ile się wymienia lub sprawdza pasek.

Opublikowano

możesz na pasek kapnąć kropelkę oleju... jak się uspokoi to znaczy że pasek jest raczej wadliwy.. miąłem tak, mechanik tak zrobił, w jednej chwili była cisza. potem wymienił pasek i problem zniknął...

Opublikowano

WItam

Kolego jesli moge doradzic to ja bym obstawial przy sprzegielku alternatora. Jest to dosc czesta wada i bardzo banalna ale i bardzo konieczna. Koszt to ok 150zl rolki paska wielorowkowego na alternatorze. Dodam jeszcze ze ze powoduje to oslabienie silnika ( sprzegielko sie zaciera).

alexd

Opublikowano

a czy po zdjęciu paska wielorowkowego można na chwile włączyć silnik aby sprawdzić czy to wina paska bądź któregoś z urządzeń przez niego napędzanych ?

Opublikowano

mozna, ja tak robiłem:) tylko ładnie do trzeba odsunac od kola pasowego silnika zeby go gdzies nie wciagneło....

Opublikowano

Dzisiaj jeszcze raz włączyłem silnik i na początku to nic nie słychać, ładnie wszystko chodzi, dopiero po jakimś czasie coś cichutko świerszczy i wydaje mi się że dochodzi to z tego koła.

caa0df368270ccfcm.jpg

f838771e26436251m.jpg

Czy można tam troszkę wpuścić oliwy strzykawką z igłą na to łożysko. Tam jest łożysko.

Opublikowano

Czy można tam troszkę wpuścić oliwy strzykawką z igłą na to łożysko.

można

Opublikowano

kolego a skacze ci nawolnych napinacz paska wielorowkowego?? Jelsi tak to na 100% jest to sprzegielko alternatora. Tak jak mowielm koszta nie duze a koniecznosc wymiany nieunikniona i czym wczesnije tym lepiej. Jak przylozysz ucho do tego kola to powinienies slyszes jak wlasnie swierszczy:)) Decyzja nalezy do ciebie

pozdrowionka

alexd

Opublikowano

AVG zwykle miały normalne koło alternatora bez sprzęgiełka, to co wskazałeś strzałką też było wymieniane u mnie przy takich właśnie objawach i jest spokój. Napinacz p. wielorowkowego, tanie to nie jest ok. 400,- zł w ASO ale może u Ciebie faktycznie tylko pasek wystarczy wymienić? (polecam jednak Contitech a nie Gates, 5PK1592 - ok 60-70 zł)

Opublikowano

Witam wszystkich

Poruszałem już temat paska, dotyczył napinacza. Teraz słychać jak świerszczy napinacz gdy jest zimny silnik.Natomiast gdy przejadę kilka kilometrów świerszcze nie ustaje. Czy to może być spowodowane alternatorem, który stawia opór na początku pracy :blink:. W wersji 1.9 TDI AVG są dwa napinacze tak czy nie. Jakiej firmy są dobre zamienniki napinaczy, czy lepiej kupić oryginalne.

Za pomoc z góry dziękuję.

Opublikowano

na pewno nie jest to alternator... stawia caly czas taki sam opor - chyba ze wlaczysz dodatkowe odbiorniki pradu jak np swiatla, radio, dmuchawe...

jesli napinacz pada to najlepiej go wymienic w miare szybko. jesli masz kase na ori to ori, jak nie to dobry zamiennik to INA :wink4:

Opublikowano

Tak jak pisze Nikuś napinacz hydrauliczny , a świerszczenie może ustaje jak klima jest wyłączona :cool1: , ostatnio zmianiałem rozrząd i dałem napinacz od INA

Opublikowano

Tak na 100 procent to nie jestem pewien co do tego napinacza, a jak jest to coś innego jak to sprawdzić. Nie chce wymieniać wszystkich elementów.Klimatyzacji nie jest włączona, także to nie jest jej wina.A czy przypadkiem nie jest to pompa wody. Tak na marginesie jak sprawdzić pompe wody czy nie ma luzów.

Opublikowano

chyba raczej musisz zdjąć zderzak , odchylić chłodnicę i sprawdzić co się blokuje, a może ta mała rolka (wygląda jak tulejka) piszczy . :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...