Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z turbiną 1.9 TDI AWX


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Rob@k,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , pacjent A4 B6 1.9 TDI AWX 130 km 2001 400tyś przebiegu... od jakiś dwóch tygodni ma problem turbiną , z reguły po przekroczeniu 3000 obrotów z butem w podłodze silnik za każdym razem wpada w tryb awaryjny , na 4 biegu ok. 120 km/h , na 5 160 km/h ... dziś nawet na 2 go przegoniłem powyżej 3k i to samo . Wcześniej ten problem zdarzał się sporadycznie ale po porządnym przegonieniu był spokój , aczkolwiek nie zamulam go nigdy , pewnie to zbieg okoliczności ale zaczęło się  gdy temperatura na zewnątrz spadła poniżej zera . 

Sprawdziłem wirnik na turbinie , kręci się lekko , przód tył luzów brak , na boki minimalne , w dolocie śladowe ilości oleju ale to raczej z odmy . Sztanga turbiny chodzi , rozruszałem  ją kluczem dla pewności . Gruszka również zaciąga sztangę po dopaleniu silnika i po zassaniu strzykawką . Wymieniłem kompletnie wszystkie przewody podciśnieniowe , na przewodzie który dochodzi do gruszki czuć że zasysa chociaż nie wiem czy nie za słabo . Króciec na pompie vacum uszczelniony , nie ma problemu z hamulcami .  

Do momentu przejścia silnika w tryb awaryjny wszystko jest w normie samochód normalnie przyspiesza , jednak z okolic turbiny wydobywa się jakby "szuranie" przy odpuszczaniu gazu , podobny dźwięk wydobywał się gdy pękł przewód idący tu itercoolera , ale ten objaw pojawił się już z dawno temu i w sumie nic się nie działo poza tym .

Tak wiec pytanie co jeszcze można by tu zrobić ? n75 ? Czy tu jest już powolna śmierć turbiny...

Opublikowano

Miałem tak w passacie 1.9tdi AVF. Po wymianie turbo problem ustal. Geometria się ruszała, ale musiała się gdzieś lekko przycinać. Sprubuj jeszcze wyjąć turbo i wyczyścić dobrze geometrię. 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Powoli się do tego przymierzam jednak wiem że nie będzie lekko ją wyjąć wiec chciałbym zrobić co się jeszcze da z zewnątrz żeby mieć pewność ..

  • Rozwiązanie
Opublikowano
8 godzin temu, RavEk93 napisał(a):

Powoli się do tego przymierzam jednak wiem że nie będzie lekko ją wyjąć wiec chciałbym zrobić co się jeszcze da z zewnątrz żeby mieć pewność ..

Możesz jeszcze podmienić N75 dla pewności. 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Jak jeżdzisz autem , głownie krótkie odcinki czy trasa ? 

Wygląda na zapchaną geometrię .

  • Dzięki 1
Opublikowano

Bywa różnie , ale średnio raz w tygodniu się zawsze zrobi jakąś trasę .

Opublikowano
13 godzin temu, RavEk93 napisał(a):

Tak wiec pytanie co jeszcze można by tu zrobić ?

Możesz jeszcze, a właściwie powinieneś, bo to jest podstawą diagnostyki :

-wykonać logi odpowiednich danych w teście dynamicznym/drogowym

-podać kod i opis błędu, który widnieje w pamięci sterownika silnika

Z dużym prawdopodobieństwem można już określić przyczynę usterki, przedmówcy o niej wspomnieli ale ażeby mieć pewność, czy tryb awaryjny nie jest następstwem niedoładowania trzeba mieć wgląd w dane, o których napisałem. 

Oczywiście pęknięty przewód wskazuje na przeładowanie ale... W obecnych czasach gdy mamy możliwość podglądu w dane przekazywane przez czujniki, wskazanym, a nawet koniecznym jest skorzystanie z tego.

  • Dzięki 1
Opublikowano

No cóż spróbuję jeszcze podmienić n75 i przeczyścić geometrię cleanerem przez otwór na rurę egr . Dam znać o efektach :) 

Opublikowano

miałem to samo 3tyś i tryb awaryjny,wyczyściłem turbo i po problemie ,a nie było mocno zasyfione,daj sobie spokój z cleanerem ,może pomoże na chwilę,wyjmuj turbo przy okazji kolektor wyczyścisz,wbrew pozorom nie jest to skomplikowane

  • Dzięki 1
Opublikowano
24 minut temu, greg2505 napisał(a):

daj sobie spokój z cleanerem

Słuszna uwaga. 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Nie zdążyłem jeszcze podpiąć kompa ani nic wyczyścić ale właśnie udało mi się rozwiązać problem , być może na chwilę ale zobaczymy...!

Wyciągnąłem ten zawór n75 żeby odczytać numery , tak przy okazji wyczyściłem go , styki i wtyczkę z psikałem wd40 , przedmuchałem mocno sprężonym powietrzem te dwa wyjścia i wsadziłem go na swoje miejsce . Jak już tak przy okazji się grzebałem to postanowiłem wyjąć czujnik ciśnienia doładowania , był jakby w oleju , przeczyściłem przedmuchałem , tak samo styki w wtyczke na koniec przeczyściłem też  wtyczkę od przepływomierza . 
No i postanowiłem się przejechać do sklepu po piwko i już słyszę że turbina przestała szurać a samochód żwawy  , tak więc wyskoczyłem sobie od razu sprawdzić to na ekspresówce i już bez problemu na 4 kręciłem go do końca , bez problemu dobiłem do 200 . 
 

Nie wiem czy temat można uznać za rozwiązany i czy to wszystko było winą n75 czy czujnika ciśnienia doładowania ale wszystko wróciło do normy , tak więc dziękuję wszystkim za cenne wskazówki .

 

Opublikowano

Pojeżdzij kilka dni wtedy sie upewnisz.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Będę informował na bieżąco :) 

A tak w ogóle polecacie coś do diagnostyki , do użytku domowego ?

Opublikowano

Ostatecznie wymieniłem zawór N75 na nowy i to rozwiązało problem na stałe , należy jednak pamiętać aby brać oryginał Pierburg , na zamienniku auto dziwnie się się zachowywało . Można zamykać 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...