RavEk93 Opublikowano 7 Grudnia 2023 Opublikowano 7 Grudnia 2023 Witam , pacjent A4 B6 1.9 TDI AWX 130 km 2001 400tyś przebiegu... od jakiś dwóch tygodni ma problem turbiną , z reguły po przekroczeniu 3000 obrotów z butem w podłodze silnik za każdym razem wpada w tryb awaryjny , na 4 biegu ok. 120 km/h , na 5 160 km/h ... dziś nawet na 2 go przegoniłem powyżej 3k i to samo . Wcześniej ten problem zdarzał się sporadycznie ale po porządnym przegonieniu był spokój , aczkolwiek nie zamulam go nigdy , pewnie to zbieg okoliczności ale zaczęło się gdy temperatura na zewnątrz spadła poniżej zera . Sprawdziłem wirnik na turbinie , kręci się lekko , przód tył luzów brak , na boki minimalne , w dolocie śladowe ilości oleju ale to raczej z odmy . Sztanga turbiny chodzi , rozruszałem ją kluczem dla pewności . Gruszka również zaciąga sztangę po dopaleniu silnika i po zassaniu strzykawką . Wymieniłem kompletnie wszystkie przewody podciśnieniowe , na przewodzie który dochodzi do gruszki czuć że zasysa chociaż nie wiem czy nie za słabo . Króciec na pompie vacum uszczelniony , nie ma problemu z hamulcami . Do momentu przejścia silnika w tryb awaryjny wszystko jest w normie samochód normalnie przyspiesza , jednak z okolic turbiny wydobywa się jakby "szuranie" przy odpuszczaniu gazu , podobny dźwięk wydobywał się gdy pękł przewód idący tu itercoolera , ale ten objaw pojawił się już z dawno temu i w sumie nic się nie działo poza tym . Tak wiec pytanie co jeszcze można by tu zrobić ? n75 ? Czy tu jest już powolna śmierć turbiny...
Rob@k Opublikowano 7 Grudnia 2023 Opublikowano 7 Grudnia 2023 Miałem tak w passacie 1.9tdi AVF. Po wymianie turbo problem ustal. Geometria się ruszała, ale musiała się gdzieś lekko przycinać. Sprubuj jeszcze wyjąć turbo i wyczyścić dobrze geometrię. 1
RavEk93 Opublikowano 7 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2023 Powoli się do tego przymierzam jednak wiem że nie będzie lekko ją wyjąć wiec chciałbym zrobić co się jeszcze da z zewnątrz żeby mieć pewność ..
Rozwiązanie Rob@k Opublikowano 8 Grudnia 2023 Rozwiązanie Opublikowano 8 Grudnia 2023 8 godzin temu, RavEk93 napisał(a): Powoli się do tego przymierzam jednak wiem że nie będzie lekko ją wyjąć wiec chciałbym zrobić co się jeszcze da z zewnątrz żeby mieć pewność .. Możesz jeszcze podmienić N75 dla pewności. 1
dekiel 13 Opublikowano 8 Grudnia 2023 Opublikowano 8 Grudnia 2023 Jak jeżdzisz autem , głownie krótkie odcinki czy trasa ? Wygląda na zapchaną geometrię . 1
RavEk93 Opublikowano 8 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2023 Bywa różnie , ale średnio raz w tygodniu się zawsze zrobi jakąś trasę .
Tomnik Opublikowano 8 Grudnia 2023 Opublikowano 8 Grudnia 2023 13 godzin temu, RavEk93 napisał(a): Tak wiec pytanie co jeszcze można by tu zrobić ? Możesz jeszcze, a właściwie powinieneś, bo to jest podstawą diagnostyki : -wykonać logi odpowiednich danych w teście dynamicznym/drogowym -podać kod i opis błędu, który widnieje w pamięci sterownika silnika Z dużym prawdopodobieństwem można już określić przyczynę usterki, przedmówcy o niej wspomnieli ale ażeby mieć pewność, czy tryb awaryjny nie jest następstwem niedoładowania trzeba mieć wgląd w dane, o których napisałem. Oczywiście pęknięty przewód wskazuje na przeładowanie ale... W obecnych czasach gdy mamy możliwość podglądu w dane przekazywane przez czujniki, wskazanym, a nawet koniecznym jest skorzystanie z tego. 1
RavEk93 Opublikowano 8 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2023 No cóż spróbuję jeszcze podmienić n75 i przeczyścić geometrię cleanerem przez otwór na rurę egr . Dam znać o efektach
greg2505 Opublikowano 8 Grudnia 2023 Opublikowano 8 Grudnia 2023 miałem to samo 3tyś i tryb awaryjny,wyczyściłem turbo i po problemie ,a nie było mocno zasyfione,daj sobie spokój z cleanerem ,może pomoże na chwilę,wyjmuj turbo przy okazji kolektor wyczyścisz,wbrew pozorom nie jest to skomplikowane 1
Tomnik Opublikowano 8 Grudnia 2023 Opublikowano 8 Grudnia 2023 24 minut temu, greg2505 napisał(a): daj sobie spokój z cleanerem Słuszna uwaga. 1
RavEk93 Opublikowano 8 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2023 Nie zdążyłem jeszcze podpiąć kompa ani nic wyczyścić ale właśnie udało mi się rozwiązać problem , być może na chwilę ale zobaczymy...! Wyciągnąłem ten zawór n75 żeby odczytać numery , tak przy okazji wyczyściłem go , styki i wtyczkę z psikałem wd40 , przedmuchałem mocno sprężonym powietrzem te dwa wyjścia i wsadziłem go na swoje miejsce . Jak już tak przy okazji się grzebałem to postanowiłem wyjąć czujnik ciśnienia doładowania , był jakby w oleju , przeczyściłem przedmuchałem , tak samo styki w wtyczke na koniec przeczyściłem też wtyczkę od przepływomierza . No i postanowiłem się przejechać do sklepu po piwko i już słyszę że turbina przestała szurać a samochód żwawy , tak więc wyskoczyłem sobie od razu sprawdzić to na ekspresówce i już bez problemu na 4 kręciłem go do końca , bez problemu dobiłem do 200 . Nie wiem czy temat można uznać za rozwiązany i czy to wszystko było winą n75 czy czujnika ciśnienia doładowania ale wszystko wróciło do normy , tak więc dziękuję wszystkim za cenne wskazówki .
dekiel 13 Opublikowano 8 Grudnia 2023 Opublikowano 8 Grudnia 2023 Pojeżdzij kilka dni wtedy sie upewnisz. 1
RavEk93 Opublikowano 8 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2023 Będę informował na bieżąco A tak w ogóle polecacie coś do diagnostyki , do użytku domowego ?
RavEk93 Opublikowano 17 Lipca Autor Opublikowano 17 Lipca Ostatecznie wymieniłem zawór N75 na nowy i to rozwiązało problem na stałe , należy jednak pamiętać aby brać oryginał Pierburg , na zamienniku auto dziwnie się się zachowywało . Można zamykać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się