Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Od czego ten wąż po usunięciu SAI w A3 1.8T?


Icenuke

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temcie, wywalilem pompe SAI, i COMBI zawor, zaslepka na miejscu, ale pozostal jeden wolny przewod pod spodem, od czego on jest (wchodzil do dolotu wiec jakies odpowietrzenie) czy ma wplyw na korekty? po usunieciu skoczyly mi na +15% LIFT i blad w ECU ubogiej mieszanki. Co z nim zrobic? Dzieki

received_650542273825367.jpeg

received_7061354503954689.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam wracało dogrzane powietrze, musisz wykodować SAI to błędy znikną, bo na razie on steruje zaworami i oczekuje zmiany.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Langista napisał(a):

Tam wracało dogrzane powietrze, musisz wykodować SAI to błędy znikną, bo na razie on steruje zaworami i oczekuje zmiany.

Wykodowane, czyli moge to zostawić tak jak jest? Czy wywalić calosc (widze ze idzie do ezektora) / zaslepic?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal jeszcze te termostaty i tam je zaślep, bo spaliny otworzą termostat w środku i będziesz miał spaliny pod maską.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Langista napisał(a):

Wywal jeszcze te termostaty i tam je zaślep, bo spaliny otworzą termostat w środku i będziesz miał spaliny pod maską.

Które termostaty masz na myśli? 

W/w rurka wchodzi do ezektora z tego co widze przy ktorym jest zaworek zwrotny.

 

 

265133280.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8t nie ma żadnych termostatów w sai. Jest combi zawór, który został zaślepiony przecież.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rurka z pierwszego zdjęcia idzie z ezektora i powinna trafiać do tipa. Wywalając rurkę sai wdłuż głowicy, wywaliłeś też tą cienką, która trzeba zostawić lub zastąpić np wężem.

Co do drugiego cienszego wężyka, który wypiąłeś z combi valve  i idzie pod kolektor, albo trzeba do zaślepić, albo skrócić i wpiąć w wolne wyjśc w zaworku n112 z którego wychodzi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przem8 napisał(a):

W 1.8t nie ma żadnych termostatów w sai. Jest combi zawór, który został zaślepiony przecież.

A co to jest na zdjęciu? Wychodzi z głowicy z kapturkiem i jest wyjście do pompy SAI..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Langista napisał(a):

A co to jest na zdjęciu? Wychodzi z głowicy z kapturkiem i jest wyjście do pompy SAI..

Napisałem przecież combi zawór, a po polsku zawór regulujący przepływ powietrza i sterowany jest podcisnieniowo zaworkiem, który jest pod kolektorem ssącym. 

Edytowane przez przem8
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metalowe rurki wzdłuż silnika najlepiej zostawić, wtedy cieńsza jest wykorzystana tak jak była, grubsza w niczym nie przeszkadza tylko że nie jest podłączona do niczego, no i co najważniejsze jest do czego przykręcić osłonę termiczną tą aluminiową od strony silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2023 o 06:29, Icenuke napisał(a):

Co z nim zrobic?

Połączyć tak jak był.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten przewód o którym na początku wątku mówiłem może być przyczyną nieszczelności / błędu ubogiej mieszanki?

 

Oraz czy "grzybek" separator odmy też może być sprawca?  Klasyczne sprawdzenie szczelności z dmuchaniem w tip objawia się puchnięciem tipa i bulgotem więc chyba okej. Natomiast po wpięciu przewodu do tipa, idącego do grzybka odmy, syczy z niej i generalnie powietrze leci w atmosferę tak szybko jak je zapodaje z kompresora.

 

 

Trochę inny temat ale nie chce już śmiecić

Dzięki chlopaki

Edytowane przez Icenuke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połącz ten cieńszy przewód tak jak był i wtedy sprawdź szczelność, powinno być ok i korekty też powinny wrócić do normy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Icenuke napisał(a):

Oraz czy "grzybek" separator odmy też może być sprawca?

Przy sprawdzaniu szczelności demontowales separator? Jeśli nie to mógł się uszkodzić.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, przem8 napisał(a):

Przy sprawdzaniu szczelności demontowales separator? Jeśli nie to mógł się uszkodzić.

 Przy pierwszym dmuchaniu, klasycznie w tip WD40, zatkane kolanko od odmy, dopiero później puściłem powietrze w podpiętą. Sprawdze jeszcze z tym przewodem cienkim, aczkolwiek grzybek odmy mnie zastanawia czy tak powinien puszczac powietrze, tą mikro dziurką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam czy ktoś opisze krok po kroku jak wywalić sai i inne niepotrzebne duperele podciśnienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...