Blazey 0 Opublikowano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2023 Witam, Jakiś czas temu byłem w serwisie ze swoją A4 B9 1.4 TFSI, przebieg 110k. Serwisant powiedział, że "coś" się zerwało i za jakiś czas będzie trzeba to naprawić. Teraz jest ten czas naprawy, ale już nie pamiętam co on miał na myśli i nie wiem co mówić umawiając się na serwis. Wspominał, że jest to popularna usterka w A4 B9. Pamiętam, że to było połączenie dwóch słów, czyli np. "tuleja wahacza" lub "sworzeń wahacza". Wspominał, że ta część znajduje się zarówno z tyłu jak i z przodu samochodu. Chodziło o przód auta, ale mówił, że w obrębie tej części wyróżnia się jeszcze przód i tył. Czyli np, tuleje wahacza przedniego ale sam wahacz ma 2 tuleje (z przodu i z tyłu, ale nie chodzi o przód i tył auta tylko o przód i tył tej części). Czy to możliwe, że to wahacz czy może o coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wuPiotrek 10 Opublikowano 28 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2023 (edytowane) co to w ogóle za pytanie .. jedź do mechanika niech zdiagnozuje i wymieni. może to być guma wahacza górnego przedniego zawieszenia, są dwa te wahacze (drążki) i każdy ma dwa elementy ruchome (gumę i końcówkę). ale to w ogóle temat bez sensu, oddaj auto do naprawy Edytowane 28 Grudnia 2023 przez wuPiotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1348 Opublikowano 28 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2023 Z pewnością miał na myśli tuleje górnych wahaczy. Z przodu masz 2 górne wahacze, przedni i tylni i tam właśnie pękają gumy w tulejach tych wahaczy. Można kupić same tuleje, są poprawione wersje. Też u siebie wymieniałem przy niecałych 60.000 km z tego co pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puczyl1990 4 Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia Dokładnie jak pisze Muskel1, tuleje górnych wachaczy, u mnie też ostatnio przy zmianie opon mechanik zauważył pęknięcia na tulejach i tak jak piszesz, powiedział że to częste w B9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADMOPO 0 Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca @Muskel1 Nie będę zakładał nowego wątku, ale czy mógłbys doradzić jakie firmy najlepiej kupić wahacze? Przy wymianie opon okazało się, że u mnie również górne wahacze są do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1348 Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca Nie wymieniaj całych wahaczy. Wystarczy tuleje gumowe wymienić. W ASO też wymieniają tylko tuleje gumowe, tam mi też wymienili. Nie ma po co niepotrzebnie kasy wydawać. Numer oryginalnych poprawionych tuleji to 4N0407515 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADMOPO 0 Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca @Muskel1 dziękuję za szybką odpowiedź. Tak też zrobię, jeszcze jedno szybkie pytanie, czy przy okazji wymiany tuleji kupić od razu nowe śruby do wahaczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1348 Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca (edytowane) Tak, śruby też nowe. Tu masz rachunek z wyszczególnionymi numerami części. Śruby też tam widnieją. Edytowane 15 Czerwca przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADMOPO 0 Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca @Muskel1 super, jeszcze raz bardzo dziękuje za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaa5 5 Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca A z tego co słuszałem to audi jest też znane z tego że śruba która trzyma dwa ramiona tego wahacza lubi się zapiekać i nie da się jej wyjąc . W takiej sytuacji możliwe że nie da się uratować wahacza. Ale może jakiś mechanik się wypowieco tam piszczy . Nie ma może zamiennika z poliuretanu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1348 Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca Tak znana jest z zapiekania się ze względu na to, że zwrotnica jest aluminiowa a śruba stalowa. W B8 musiałem wymienić całą zwrotnicę, bo kawałek zwrotnicy u góry pękł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duzy616 8 Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca W dniu 15.06.2024 o 14:33, Muskel1 napisał(a): Nie wymieniaj całych wahaczy. Wystarczy tuleje gumowe wymienić. W ASO też wymieniają tylko tuleje gumowe, tam mi też wymienili. Nie ma po co niepotrzebnie kasy wydawać. Numer oryginalnych poprawionych tuleji to 4N0407515 Pytanie czy dobre sworznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dekiel 13 259 Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Czy Audi poprawiło te felerne tuleje , czy po prostu trzeba samemu wymienić i tak z czasem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1348 Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Tak, 4N0.. zastąpiło pierwsze z numerem 8W0... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się