Art2 Opublikowano 28 Grudnia 2023 Opublikowano 28 Grudnia 2023 Witam. Wie ktoś jak zrobić adaptacje 0ck vcds? Czy jest to możliwe?
Koalakm Opublikowano 30 Stycznia 2024 Opublikowano 30 Stycznia 2024 tez wlasnie sie zastanawiam czy mozna "zresetowac" skrzynie za pomoca vcds. Widzialem sa filmiki i instrukcje jak to zrobic "manualnie" - ze wciskasz pedal gazu do konca, wciskasz zaplon (bez odpalenia) czekasz 10 s (z wcisnietym pedalem gazu do oporu) potem wylaczasz zaplon. Inne instrukcje mowia o zaryglowaniu od srodka najpierw auta itp... moze ktos z forumowiczow ma zweryfikowana instrukcje?
MiruK Opublikowano 4 Lutego 2024 Opublikowano 4 Lutego 2024 W dniu 30.01.2024 o 19:50, Lukaa5 napisał(a): może być że podobnie No właśnie czy tak samo się robi 0ck ? U mnie troszkę sprzęgło poszarpuje na zimnym, kolega w innym poście pisał że miał podobnie i adaptacja sprzęgieł pomogła.
Koalakm Opublikowano 6 Lutego 2024 Opublikowano 6 Lutego 2024 Czy ogolnie odpalenie takiej adaptacji jest w jakis sposob ryzykowne? Czy to standardowa procedura i kazdy moze ja wykonac i nie powinna miec zadnych negatywnych skutkow?
Tomek12, Opublikowano 22 Maja 2024 Opublikowano 22 Maja 2024 Witam robił ktoś adaptacje w 0ck? W audi a4 b9 ?
edys075 Opublikowano 20 Listopada 2024 Opublikowano 20 Listopada 2024 Temat widzę umarł, ktoś robił adaptacje w VCDS i czy odczuł jakieś pozytywne skutki takiej operacji ? Sporo osób twierdzi, że powinno się taką adaptacje zrobić chociaż raz w roku ? Przez zużywające się elementy mechatroniki czy tam sprzęgieł... 🤔
androv Opublikowano 29 Listopada 2024 Opublikowano 29 Listopada 2024 W dniu 20.11.2024 o 16:35, edys075 napisał(a): Temat widzę umarł, ktoś robił adaptacje w VCDS i czy odczuł jakieś pozytywne skutki takiej operacji ? Sporo osób twierdzi, że powinno się taką adaptacje zrobić chociaż raz w roku ? Przez zużywające się elementy mechatroniki czy tam sprzęgieł... 🤔 Robiłem adaptację po wymianie filtrów i oleju w mechatronice, efekty na plus.
edys075 Opublikowano 30 Listopada 2024 Opublikowano 30 Listopada 2024 W dniu 29.11.2024 o 09:22, androv napisał(a): Robiłem adaptację po wymianie filtrów i oleju w mechatronice, efekty na plus. Ja robiłem ostatnio filtry i olej w mechatronice. Muszę wobec tego zapytać mechanika czy robił adaptacje 😁
JROMAN Opublikowano 7 Grudnia 2024 Opublikowano 7 Grudnia 2024 W dniu 30.01.2024 o 19:50, Lukaa5 napisał(a): może być że podobnie Zrobiłem kalibrację skrzyni 0CJ w Q5 Quatro wg tego filmu i wszystko zaczęło śmigać jak należy. Krok po kroku wg filmu, nie było tylko jednej opcji z minuty 4.17 procedury IDE03789. 👍
dan4tech Opublikowano 6 Marca Opublikowano 6 Marca W dniu 7.12.2024 o 17:37, JROMAN napisał(a): Zrobiłem kalibrację skrzyni 0CJ w Q5 Quatro wg tego filmu i wszystko zaczęło śmigać jak należy. Krok po kroku wg filmu, nie było tylko jednej opcji z minuty 4.17 procedury IDE03789. 👍 Długo jeździłeś żeby to się po ustawiało? Bo przejechałem 20km na 6b i mi widzę tych komunikatów co w filmie? Ktoś to robił ?
dan4tech Opublikowano 7 Marca Opublikowano 7 Marca Tak to u mnie wygląda, co jak nie zrobię tej adaptacji ( jeżdżenia do osiągnięcia jakiś skutków )od razu tylko np. za tydzień ?
majko Opublikowano 20 Kwietnia Opublikowano 20 Kwietnia (edytowane) W dniu 7.03.2025 o 08:39, dan4tech napisał(a): Tak to u mnie wygląda, co jak nie zrobię tej adaptacji ( jeżdżenia do osiągnięcia jakiś skutków )od razu tylko np. za tydzień ? Stan adaptacji powinien wskazywać "początek załączania wyuczony" ang. "Engagement point broken in". Taki stan jest osiągnięty po wykonaniu adaptacji punktów ślizgania się sprzęgła w nastawach podstawowych, a następnie od razu eykonać dłuższą jazdę ze stałą prędkością na parzystym biegu dla sprzęgła nr 1 np. 4 lub 6 bieg i na nieparzystym biegu dla sprzęgła nr 2 np. 5 bieg. U mnie stan adaptacji zaczął się zmieniać dopiero po przejechaniu 40-50 km, wcześniej nic się nie działo. Obroty przy jeździe ze stałą prędkością około 2 tys, najłatwiej jechac w trybie manualnym skrzyni i na nim utrzymywać stałą prędkość. Edytowane 20 Kwietnia przez majko
seto Opublikowano 27 Kwietnia Opublikowano 27 Kwietnia (edytowane) Czy ten opis wykonania adaptacji skrzyni DL382 (0CK) za pomocą vcds jest prawidłowy? A drugie pytanie to czy adaptacja może być zrobiona przed wymianą olejów i filtrów? Takie zalecenie dostałem od mechanika jak mu powiedziałem że skrzynia zaczyna lekko szarpać. Powiedział żebym najpierw zrobił adaptację by wykluczyć jakieś mechaniczne uszkodzenia skrzyni o dopiero jak po adaptacji będzie poprawa działania skrzyni to wtedy mam przyjechać na wymianę olejów i filtrów. Sam nie wiem co o tym myśleć?🤔 Przygotowanie do adaptacji Przed rozpoczęciem adaptacji upewnij się, że: • Masz zainstalowany program VCDS w najnowszej wersji (24.7.1) • Temperatura oleju w skrzyni biegów wynosi między 40°C a 60°C (przejechaj autem około 20 minut) • W sterowniku skrzyni biegów nie ma żadnych błędów • Auto stoi na równej powierzchni • Hamulec ręczny jest zaciągnięty Procedura adaptacji krok po kroku: Krok 1: Podłączenie i uruchomienie programu (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: Obojętna (auto wyłączone) 1. Podłącz interfejs VCDS do gniazda OBD w samochodzie 2. Uruchom program VCDS na komputerze 3. Kliknij “Select” i wybierz swój model samochodu (Audi A4 B9) Krok 2: Dostęp do sterownika skrzyni biegów (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik 2. Ustaw dźwignię selektora w pozycji P 3. W głównym menu VCDS wybierz “02 - Auto Trans” (sterownik skrzyni biegów) 4. Kliknij “Basic Settings” (04) z menu po lewej stronie Krok 3: Kasowanie licznika procedur start-stop (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Z rozwijanej listy grup wybierz “Erase counter for start and stop process” 2. Kliknij przycisk “Go” 3. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Not Running” lub “Finished correctly” 4. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 4: Kalibracja zaworów sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Clutch valve calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Silnik automatycznie zwiększy obroty o około 200 RPM 5. W tym momencie ze skrzyni mogą dobiegać różne dźwięki - to normalne 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 5: Kalibracja czujników odległości (około 5-8 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Distance sensor calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 5. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 6: Reset punktów adaptacji do ustawień fabrycznych (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY, tylko ZAPŁON włączony • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wyłącz silnik, ale pozostaw włączony zapłon (pozycja II kluczyka) 2. Wejdź ponownie do sterownika “02 - Auto Trans” 3. Przejdź do “Basic Settings” (04) 4. Wybierz “Reset start point adaptation to the factory setting” 5. Kliknij “Go” 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” Krok 7: Adaptacja punktów załączania sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik (pozostaw dźwignię w pozycji P) 2. Pozostając w menu “Basic Settings” (04) 3. Wybierz “Clutch engagement point adaptation” 4. Kliknij “Go” 5. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 6. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Jazda adaptacyjna (około 30-60 minut) Po wykonaniu adaptacji za pomocą VCDS: 1. Przejedź około 20-30 km w różnych warunkach 2. Wykonaj kilka płynnych przyspieszeń i hamowań 3. Unikaj gwałtownych manewrów przez pierwsze 100 km Edytowane 27 Kwietnia przez seto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się