A4B9 Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia (edytowane) Jak to jest z tym „sławnym” mokrym paskiem pompy oleju. VAG nie przewiduje wymiany, natomiast dużo słyszy o właścicielach aut którzy decydują się na wymianę (profilaktycznie). Z drugiej strony ciężko znaleźć informacje o uszkodzeniu paska (zerwanie paska, zerwanie zębów) które doprowadziłoby do przerwy pracy pompy oleju a tym samym zatarcia silnika. Samochodów z takim rozwiązaniem w grupie VAG jest wiele , na drodze jest ogromna ich ilość i o awariach można byłoby usłyszeć dosyć często. jaka jest Wasza opinia ? Edytowane 7 Kwietnia przez A4B9
Langista Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia Chciałbym zobaczyć jak ktoś bez demontażu miski i przedniego dekla wymienia ten pasek 🤣 pstryka palcami i gotowe? 😁 Pasek się zużywa, jak każdy inny, do tego prując się i pracując w oleju zostawia syf w smoku pompy olejowej, ten smok powoli się zatyka i ciśnienie oleju maleje, co prowadzi powolnie do zacierania się tych silników.
A4B9 Opublikowano 1 Stycznia Autor Opublikowano 1 Stycznia (edytowane) Godzinę temu, Langista napisał(a): Chciałbym zobaczyć jak ktoś bez demontażu miski i przedniego dekla wymienia ten pasek 🤣 pstryka palcami i gotowe? 😁 Pasek się zużywa, jak każdy inny, do tego prując się i pracując w oleju zostawia syf w smoku pompy olejowej, ten smok powoli się zatyka i ciśnienie oleju maleje, co prowadzi powolnie do zacierania się tych silników. Zrozumiałe źe dekiel się zdejmuje , a widzisz ja widziałem jak został wymieniony ten pasek bez zdejmowania dekla (nie pytaj jak). Bardzo chętnie poczytam relacje ludzi którym zerwał się ten pasek lub doprowadził do zatkania smoka i zatarcie silnika . Jednakże mocne uszkodzenie paska zapewne może doprowadzić do zatkania smoka i spadku ciśnienia, ale pasek musiałby być już w stanie agonalnym Edytowane 1 Stycznia przez fafiks
patryciusz Opublikowano 1 Stycznia Opublikowano 1 Stycznia O zatykaniu smoka to można poczytać w silnikach z mokrym paskiem rozrządu. Ten od napędu pompy jest chyba trochę za mały, żeby odlatujące fragmenty zatkały smok. Wrzucałem filmik jakiś czas temu z samochodem, który miał przebieg 600 tys na tym pasku. 1
A4B9 Opublikowano 1 Stycznia Autor Opublikowano 1 Stycznia 42 minut temu, patryciusz napisał(a): O zatykaniu smoka to można poczytać w silnikach z mokrym paskiem rozrządu. Ten od napędu pompy jest chyba trochę za mały, żeby odlatujące fragmenty zatkały smok. Wrzucałem filmik jakiś czas temu z samochodem, który miał przebieg 600 tys na tym pasku. No właśnie szukając info w necie (także de) napotykam info że że paski pompy mają w samochodach po 300-400 tys i nic się nie dzieje. p.s o mokrych paskach rozrządu nie słyszałem
Langista Opublikowano 2 Stycznia Opublikowano 2 Stycznia 16 godzin temu, patryciusz napisał(a): O zatykaniu smoka to można poczytać w silnikach z mokrym paskiem rozrządu. Ten od napędu pompy jest chyba trochę za mały, żeby odlatujące fragmenty zatkały smok. Wrzucałem filmik jakiś czas temu z samochodem, który miał przebieg 600 tys na tym pasku. Guma to guma, przy kontakcie z chemikaliami może być na nie odporna ale wiecznie elastyczna nie będzie i zacznie twardnieć. Twarde elementy zaczynają odpadać bo ciągle pracują zginając się na kołach pędnych i prostując między nimi. Fakt, bez porównania jest wysiłek takich pasków jak chociażby pasek klinowy, bo ten napędza jedynie pompę oleju która o ile się nie zablokuje czymś to ciągle chodzi praktycznie bez oporu. Zależy też bardzo dużo od tego, czy ktoś olej przegrzewa i jak rzadko go wymienia, wiadomo że bardziej przepalony olej będzie bardziej wyżerać taki pasek i się na nim odkładać.
A4B9 Opublikowano 2 Stycznia Autor Opublikowano 2 Stycznia 4 godziny temu, Langista napisał(a): Guma to guma, przy kontakcie z chemikaliami może być na nie odporna ale wiecznie elastyczna nie będzie i zacznie twardnieć. Twarde elementy zaczynają odpadać bo ciągle pracują zginając się na kołach pędnych i prostując między nimi. Fakt, bez porównania jest wysiłek takich pasków jak chociażby pasek klinowy, bo ten napędza jedynie pompę oleju która o ile się nie zablokuje czymś to ciągle chodzi praktycznie bez oporu. Zależy też bardzo dużo od tego, czy ktoś olej przegrzewa i jak rzadko go wymienia, wiadomo że bardziej przepalony olej będzie bardziej wyżerać taki pasek i się na nim odkładać. To są gumy olejoodporne
patryciusz Opublikowano 2 Stycznia Opublikowano 2 Stycznia Zmieniałem jakiś czas temu rozrządu w 1,0ecoboost forda, przebieg 133 tyś, wiek 10lat. O ile na pasku rozrządu już było widać proces łuszczenia się, to na tym od pompy absolutnie nic wyglądał jak ten nowy co założyłem. Ale i tak smok był czysty zaledwie klika drobinek.
Langista Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia 16 godzin temu, fafiks napisał(a): To są gumy olejoodporne Czas robi swoje, wierz mi. Oringi i węże też są olejoodporne a parcieją.
A4B9 Opublikowano 7 Kwietnia Autor Opublikowano 7 Kwietnia Ok, guma starzej się i ulega degradacji. Natomiast moje pytanie dotyczyło czy ktoś spotkał się z przypadkiem zerwania się paska pompy oleju, nie biorę tu pod uwagę uszkodzenia paska pod wpływem awarii pompy oleju. @Dev a czy Ty w swojej wieloletniej praktyce miałeś taki przypadek ?
A4B9 Opublikowano 6 Czerwca Autor Opublikowano 6 Czerwca @Dev mam pytanie. Montaż miski oleju i uszczelniacza wału korbowego (w plastikowej obudowie). Pierwsze zakłada się uszczelniacz , on ma gumową uszczelkę. Czy daje się silikon pod ten plastikowy uszczelniacz ? Słyszałem że lubią lać w rogu na łączeniu blok/miska/uszczelniacz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się