MIIKEW Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 witam temat wraca jak boomerang klekocze mi silnik, całe forum przewertowałem, temat chyba jest wszystkim znany, moje pytanie dotyczy jak poznać co wymienić żeby ucichło to ustrojstwo ? każdy pisze co innego wymieniłem olej na motul i dalej stukają jak sprawdzić czy potrzeba jest wymienić 1)popychacze 2)zawory 3)łańcuszek rozrządu + napinacz ???????????
cobradd Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Jedynym elementem którym może klekotać z twojej listy to popychacze bo tam się mogą luzy wytworzyć, zawory same w sobie to raczej nie klekotają a już napewno wysłużony łańcuszek nie wydaje dźwięku który można by nazwać klekotaniem. Zresztą zwal pokrywę zaworów i sprawdź organoleptycznie napięcie łańcuszka.
kepasa Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 jak masz duży przebieg, trzeba było zalać go rzadszym olejkiem... lejesz syntetyk?
MIIKEW Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Opublikowano 5 Maja 2009 mam 148tyś zalałem syntetykiem bo taki był wlany poprzednio tylko był longlife motul i poprzednik przejechał na nim 30kkm, czy mógł tym rozwalić szklanki ? i przez to sie tak tłucze ?
Bogumił Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 A mam pytanko, może od czapy ale co tam. Czy to "klekotanie" jest na gazie i benzynie czy tylko na gazie? Masz instalacje LPG, a jeżeli jest to sekwencja to będzie słychać "cykanie" wtrysków gazowych.
cobradd Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 z opisu wynika że LPG jest no ale po przewertowaniu całego forum jak to kolega pisze to chyba by takiej gafy nie strzelił, a może?
tomato Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Sprawdź stan oleju . Miałem podobny problem . Ten silnik "lubi" większy stan oleju . Ja utrzymuje stan prawie max i przestał mi klekotać . Klekocze tylko rano przez 2/3 sekundy .
MIIKEW Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Opublikowano 6 Maja 2009 nie no mam ciche wtryski do gazu a z tym stanem oleju to nie pomyślałem, może faktycznie trza mu lać na max ? niestety sprawdzę dopiero jutro bo dziś odbieram obudowę od bagnetu (44pln ori sic!) bo ostatnio ją ułamałem i nie mam jak sprawdzić stanu oleju nawet, a teraz czekałem tydzień aż aso mi ściągnie tomato : a ile ci pali gazu, bo widze że masz ten sam silnik, i przy jakich oponach i jaki masz przebieg
Darekdarecki Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Witam. Drodzy koledzy mam podobny problem, klekocze mi silnik podobnie jak disel ale dużo razy głośniej... dźwiek wyraznie wychodzi z pod tej plastikowej osłony i nie wiem co z tym zrobić??? Olej wymieniaŁem ze dwa tygodnie temu i uzupełniałem na maksa.... I jeśli są to popychacze to czy da sie samemu jakos je naprawić czy wymienić??... Z góry wilkie dzieki za pomoc. Pozdrawiam
tomato Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Przebieg mam 162 000 . Gazu pali mi teraz na letnich oponach 205/60/15 + klima + piłowanie pod strome wzniesienia i bardzo NIE oszczędnej jeździe = 12/13 litrów ale i potrafię przy spokojnej jeździe zejść na 10 L . Olej sprawdzaj co kilka dni na pewno coś Ci bierze i w tedy przy nawet minimalnym stanie klekocze . Pozdrawiam .
kred Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 wydaje mi sie kolego ze masz troche wiecej przejechane. popychacze nie klekoczą przy takim przebiegu no chyba ze nie masz oleju w układzie. łańcuch wymienia sie przy 150 tyś wiec już powoli na niego czas wiec szykuj sie na wymianke jesli to faktycznie ten przebieg ja mam najechane 190 tyś (sprawdzane w aso)i ciężko doszukiwać sie jakiegokolwiek klekotania zaworów. pierwsze co przychodzi mi do głowy to wymianka oleju na 10w40 (polecam valvoline) a potem sam zobaczysz. drugie to demontaż pokrywy zaworowej i sprawdzenie naciągu łańcucha. czesto trzeba go rozruszac sciągaczem bo być może jest zapieczony. nastepnie sprawdz czy slizgi napinacza nie sa wytarte
Bogumił Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 A jak to jest w końcu z tymi łańcuchami? Bo spotkałem się ze stwierdzeniem, że jak jest łańcuch to go się w ogóle nie rusza (nie wymienia się go).
MIIKEW Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Opublikowano 7 Maja 2009 łańcucha sie nie wymienia ale rozrządu (np. bmw, meśki itp) teń łańcuszek co jest w audi to niestety trzeba wymienić i najlepiej z napinaczem od razu, odnośnie przebiegu to mam książke serwisową i do 120kkm jest uzupełniona (ostatni wpis połowa 2007), ale dla pewności dziś jeszcze sprawdze w aso historie
Bogumił Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 A to do czego służy hydrauliczny napinacz łańcuszka? Moja powiedzmy "wiedza" wypływa z książki "Sam naprawiam samochód" i tam nie umieszczono w serwisowaniu uwagi o wymianie łańcuszka. Co prawda nie wiem co na to serwis Audi?
Buba Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 U mnie tez klekocze rano jak odpale tak przez kilka sekund. Faktycznie stan oleju ma ogromny wplyw na to klekotanie. Im wiecej tym ciszej chodzi. pozniej jest spokoj do momentu jak sie wtryski od gazu nie wlacza. Ile kosztuja popychacze do AEB i czy duzo roboty jest z wymiana? da rade samemu czy tylko mechanik pomoze? jak robili mi rozrzad to powiedzieli ze jakies 500za robocizne bo trzeba pol silnika rozebrac (w tym rozrzad)
wesz82 Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 A to do czego służy hydrauliczny napinacz łańcuszka? Moja powiedzmy "wiedza" wypływa z książki "Sam naprawiam samochód" i tam nie umieszczono w serwisowaniu uwagi o wymianie łańcuszka. Co prawda nie wiem co na to serwis Audi? Jeden wałek rozrządu jest na pasku zaś drugi na łańcuszku. Napinacz hydrauliczny łańcuszka najlepiej wraz z łańcuszkiem powinno wymieniać się co 200tyś km chodź i to różnie bywa. Proponuje sprawdzić jeszcze napinacz ale paska wieloklinowego, u mnie przy zwłaszcza przy ostrym mrozie klekotał głośniej od diesla....
MIIKEW Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2009 tak tylko chciałbym podsumować że klekotanie ustało wraz dolaniem oleju na max miarki, teraz mam błogą cisze jak stoję na światłach nawet po dłuższej jeździe po mieście
MIIKEW Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2009 nom jeden zero dla ciebie :> tylko mi nie ubywa oleju za to chyba za mało nalałem jak zmieniałem
tomato Opublikowano 6 Czerwca 2009 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Ubywa ubywa (bierze ) Sprawdzaj na zimnym i ciepłym po kilkunastu minutach . Dolewaj i się nie przejmuj . Wydarz kupę kasy i tak nie naprawisz . A jak zajeździsz silnik to za dwa trzy klocki kupisz z anglika .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się