Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A5 2011 Quattro S-tronic 2.0 TFSI


Aaronier0O

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

planuję zakup A5 2011 Quattro S-tronic 2.0 TFSI w Coupe.

Samochód jest bardzo zadbany, ale wedle wiedzy obecnego właściciela nie była usuwana wada olejowa.

 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta?

Jak wyglądają koszty utrzymania?

 

Z góry dzięki za merytoryczne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obniżyć cenę o 8-9 tys , na usunięcie wady olejowej. Zwróć uwagę na to co przy każdym używanym aucie , po sprawdzać miernikiem stan blacharski , daty na szybach , czy silnik równo i cicho pracuje, jak się zbiera , czy nie słychać turbo, czy nie dymi , ewentualne wycieki oleju, rozkodować vin jak chcesz , stuki w zawieszeniu itd

 

Koszty utrzymania raczej średnie kosztowo , miałem a4b8 czyli praktycznie to samo , nieda się tego tak jasno określić dla jednego awaria za 1000 to będzie nic a dla kogoś innego 1/4 pensji.  Raczej martwiłbym się o ten olej , bo częste dolewki też Ci mocno obciąża budżet , dobry olej nie jest tani,  a możesz dolewać nawet 1l / 1000 km 

Edytowane przez matbruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minuta temu, matbruk napisał(a):

Obniżyć cenę o 8-9 tys , na usunięcie wady olejowej. Zwróć uwagę na to co przy każdym używanym aucie , po sprawdzać miernikiem stan blacharski , daty na szybach , czy silnik równo i cicho pracuje, jak się zbiera , czy nie słychać turbo, czy nie dymi , ewentualne wycieki oleju, rozkodować vin jak chcesz , stuki w zawieszeniu itd

Z tego co uzyskałem z VIN'u to auto jest z listopada 2011 - Generalnie kod silnika jest CDNC. Czy ten silnik też ma wadę olejową??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Aaronier0O napisał(a):

Generalnie kod silnika jest CDNC. Czy ten silnik też ma wadę olejową??

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Hugo napisał(a):

Tak

Dzięki za jednoznaczną odpowiedź. W sieci jest tyle różnych wersji, że ciężko było się połapać czy ten silnik ma wadę czy nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aaronier0O wujaszek miał w A4 ten silnik i wciągał mu 1,3l/1000km :facepalm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Hugo napisał(a):

@Aaronier0O wujaszek miał w A4 ten silnik i wciągał mu 1,3l/1000km :facepalm: 

To ja już nie wiem czego mam szukać w swoim budżecie 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minut temu, Aaronier0O napisał(a):

To ja już nie wiem czego mam szukać w swoim budżecie 😂

 

Ile kosztuje te Audi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minut temu, pelonek1 napisał(a):

 

Ile kosztuje te Audi?

63k, znalazłem ją na FB, link do ogłoszenia:

https://www.facebook.com/marketplace/item/1155300209187913/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, że coupe będzie Ci ciężko sprzedać a dodatkowo z tym silnikiem to już w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, pelonek1 napisał(a):

Wiesz, że coupe będzie Ci ciężko sprzedać a dodatkowo z tym silnikiem to już w ogóle.

Jeszcze się na niego nie zdecydowałem, wygląda ogólnie bardzo ładnie, tylko łudziłem się, że to silnik bez wady olejowej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Aaronier0O napisał(a):

Jeszcze się na niego nie zdecydowałem, wygląda ogólnie bardzo ładnie, tylko łudziłem się, że to silnik bez wady olejowej :)

z benzyn przecież nie masz na co patrzeć do 2015/2016roku 

 

po za tym koszt remontu 8-9tys to ktoś chyba sobie żarty robi, chyba że za samą robociznę ktoś miał na myśli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Archiwum napisał(a):

z benzyn przecież nie masz na co patrzeć do 2015/2016roku 

 

po za tym koszt remontu 8-9tys to ktoś chyba sobie żarty robi, chyba że za samą robociznę ktoś miał na myśli 

Nikt mu nie zejdzie z ceny auta 15 tys że względu na wadę olejowa,  wiadomo że decydując się na ten silnik i zrobienie wady olejowej będzie musiał coś od Siebie zainwestowac.  Tak jak już ktoś wspomniał coupe będzie bardzo ciężko odsprzedać , lepiej szukaj sportbacka.

Edytowane przez matbruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie, w takim razie odpuszczam sobie ten egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Aaronier0O napisał(a):

Dzięki za opinie, w takim razie odpuszczam sobie ten egzemplarz.

Na Twoim miejscu odpuściłbym audi benzynowe z tych roczników i szukał innej marki jeśli chcesz silnik benzynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2024 o 12:23, matbruk napisał(a):

Na Twoim miejscu odpuściłbym audi benzynowe z tych roczników i szukał innej marki jeśli chcesz silnik benzynowy.

Ale poliftowe  A5 nie mają już wady olejowej, ja mam 2.0 tfsi CAEB z roku 2013 i bierze jakieś 80ml/1000km przy ostrej jeździe czyli tyle co nic. Unikałbym za to skrzyń automatycznych które przy 200tyś. km wymagają często remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, derek4 napisał(a):

Ale poliftowe  A5 nie mają już wady olejowej, ja mam 2.0 tfsi CAEB z roku 2013 i bierze jakieś 80ml/1000km przy ostrej jeździe czyli tyle co nic. Unikałbym za to skrzyń automatycznych które przy 200tyś. km wymagają często remontu.

Niby niewiele ,ale mimo wszystko coś tam  bierze , teoretycznie robiąc 15 tys rocznie powinna się raz w roku zapalić kontrolka o dolanie oleju , jeśli ktoś nie sprawdza co jakiś czas stanu sam. Jaki masz przebieg? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2024 o 19:56, matbruk napisał(a):

Niby niewiele ,ale mimo wszystko coś tam  bierze , teoretycznie robiąc 15 tys rocznie powinna się raz w roku zapalić kontrolka o dolanie oleju , jeśli ktoś nie sprawdza co jakiś czas stanu sam. Jaki masz przebieg? 

130.000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2024 o 19:13, derek4 napisał(a):

Ale poliftowe  A5 nie mają już wady olejowej, ja mam 2.0 tfsi CAEB z roku 2013 i bierze jakieś 80ml/1000km przy ostrej jeździe czyli tyle co nic. Unikałbym za to skrzyń automatycznych które przy 200tyś. km wymagają często remontu.

Tam masz tłoki z pierścieniami po 1 poprawce, ale jeszcze nie trzyczęściowe które dopiero rozwiązały problem.Jeśli auto prawidłowo

obsługiwane zaczynają chlać później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...