vcu Opublikowano 24 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2024 Z tym to mnie teraz zaciekawiłeś, myślałem że ta wartość oil ash w sterowniku nie jest brana pod uwagę obliczając zapełnienie filtra. Myślałem że ona jest tylko i wyłącznie do pokazania użytkownikowi jak bardzo jest zapełniony filtr.
Muskel1 Opublikowano 24 Stycznia 2024 Opublikowano 24 Stycznia 2024 To jest główna wartość i tylko ona jest miarodajna. Gdy ta wartość w Twoim silniku osiągnie 0,175 l, to filtr należy wymienić/wyczyścić.
Madridista Olb Opublikowano 25 Stycznia 2024 Opublikowano 25 Stycznia 2024 Mam taka sama sytuację tj. po wypraniu filtra dpf mechanik ustawił wartość na 0.0 (czyli fabrycznie nowy). Warto to jeszcze zmienić, czy już jeździć tak jak jest?
Madridista Olb Opublikowano 25 Stycznia 2024 Opublikowano 25 Stycznia 2024 (edytowane) 3 minut temu, Muskel1 napisał(a): Ile km zrobiłeś od wyzerowania? Nie więcej niż 500km. Pierwsze wypalenie nastąpiło po 300km Edytowane 25 Stycznia 2024 przez Madridista Olb
Muskel1 Opublikowano 25 Stycznia 2024 Opublikowano 25 Stycznia 2024 To jeszcze nie jest źle z wypalaniem. Możesz w takim razie jeszcze ustawić nową wartość popiołu, skoro tylko 500 km od czyszczenia.
vcu Opublikowano 26 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2024 (edytowane) Zastanawia mnie jedno. Przeglądam sobie różne odczyty z vcds z internetu od różnych ludzi. Jak to jest, że DPF mając oil ash 0.26l wypala się co 700km i się nie zapycha tak szybko jak u mnie. Co poszło nie tak? Dalej gdzieś mi z tyłu głowy siedzi, że coś z osprzętu jest nie sprawne... Pierwsze co, to tak jak pisaliście wgranie ori softu a potem patrzeć dalej Edytowane 26 Stycznia 2024 przez vcu
Muskel1 Opublikowano 26 Stycznia 2024 Opublikowano 26 Stycznia 2024 (edytowane) 0,26 l dpf od dawna do czyszczenia/wymiany. Jeździj dalej to będzie się nadawał tylko do śmietnika, być może już jest nawet za późno na czyszczenie. Edytowane 26 Stycznia 2024 przez Muskel1
vcu Opublikowano 26 Stycznia 2024 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2024 Zdjęcie z internetu a po drugie nie o to pytałem 😃
czarek76 Opublikowano 27 Stycznia 2024 Opublikowano 27 Stycznia 2024 23 godziny temu, vcu napisał(a): Zastanawia mnie jedno. Przeglądam sobie różne odczyty z vcds z internetu od różnych ludzi. Jak to jest, że DPF mając oil ash 0.26l wypala się co 700km i się nie zapycha tak szybko jak u mnie. Co poszło nie tak? Dalej gdzieś mi z tyłu głowy siedzi, że coś z osprzętu jest nie sprawne... Pierwsze co, to tak jak pisaliście wgranie ori softu a potem patrzeć dalej To chyba zależy od modelu silnika, starsze caga, caha itp. wypalały się rzadziej a te nowsze cjcb, cglc itp. częściej ale proces wypalania trwa krócej. Mam cjcb od 8 lat i od początku posiadania, dpf w jeździe typowo miejskiej wypala mi się po 220-260 km, nigdy nie miałem żadnych błędów w vcds, kolega ma cglc i podobnie, więc chyba tak ma być. 1
vcu Opublikowano 4 Lutego 2024 Autor Opublikowano 4 Lutego 2024 Zalałem ostatnio z ciekawości Liqui Moly 2650 na cały bak. Problemu to raczej nie rozwiązuje bo przecież nie będę go lał co tankowanie ale aktualnie parametry wyglądają tak jak na foto i do wypalania jeszcze trochę zostało. Poprawa znaczna: 381km od ostatniego wypalania, zmierzona masa sadzy rośnie znacznie wolniej (ale i tak szybciej niż obliczona :P) Zastanawia mnie jeden fakt bo wiem że w silnikach przed liftem zmierzona masa sadzy stoi praktycznie cały czas w miejscu. A czy ktoś z ciekawości może mi sprawdzić w silniku CJCB/CGLC? Jeśli komuś wypala się co 300km i twierdzi że wszystko jest ok, to czy w tych silnikach też zmierzona powinna stać w miejscu czy może w tych silnikach jest trochę inaczej? PS Bawiłem się trochę Oil Ash residue bo co mi szkodzi jak dpf i tak kapa (także nie patrzcie na ten parametr na zdjęciu) i nie ma to totalnie znaczenia dla wypalania czy oil ash ma 0l, 0.2l czy 0.6l) zawsze wypala się co taki sam interwał. Po każdym nowym wpisaniu wartości oil ash nie trzeba wymuszać wypalania vcdsem, zmierzona masa sadzy ustawia się na max i wystarczy się przejechać i wypalanie samo się rozpoczyna. To tak tylko eksperymentalnie testowałem
Muskel1 Opublikowano 4 Lutego 2024 Opublikowano 4 Lutego 2024 20 minut temu, vcu napisał(a): Bawiłem się trochę Oil Ash residue bo co mi szkodzi jak dpf i tak kapa (także nie patrzcie na ten parametr na zdjęciu) i nie ma to totalnie znaczenia dla wypalania czy oil ash ma 0l, 0.2l czy 0.6l) zawsze wypala się co taki sam interwał. Wykasowanie wartości popiołu nic nie zmieni, dopóki wartości z czujnika RC są wywalone na max.
Rozwiązanie vcu Opublikowano 19 Marca 2024 Autor Rozwiązanie Opublikowano 19 Marca 2024 Problem rozwiązany. Winowajcą był EGR. Mimo że test EGR w VCDS przechodził poprawnie i wartości mierzone również były dobre okazało się, że jednak wcale taki sprawny nie był w rzeczywistości. Sam DPF ma się bardzo dobrze. Aktualnie interwał wypalania wynosi około 500km w zależności od jazdy trasą/miastem. Wartość zmierzona stoi praktycznie w miejscu i nie przekracza 4g a wypalanie rozpoczyna wartość obliczona. Pozdrawiam
franekv6 Opublikowano 19 Marca 2024 Opublikowano 19 Marca 2024 3 godziny temu, vcu napisał(a): Problem rozwiązany. Winowajcą był EGR. Mimo że test EGR w VCDS przechodził poprawnie i wartości mierzone również były dobre okazało się, że jednak wcale taki sprawny nie był w rzeczywistości. Sam DPF ma się bardzo dobrze. Aktualnie interwał wypalania wynosi około 500km w zależności od jazdy trasą/miastem. Wartość zmierzona stoi praktycznie w miejscu i nie przekracza 4g a wypalanie rozpoczyna wartość obliczona. Pozdrawiam A dokładniej? EGR był cały czas uchylony? Trzeba było wykastrować czy wystarczyla wymiana?
marco marco Opublikowano 24 Kwietnia 2024 Opublikowano 24 Kwietnia 2024 Szanowni, Auto ma przebiegu 200 tys. adblue stanowił problem wiec został wyprogramowy, przez wyprpgramowaniem DPF wypalał się w jeździe miejskiej co 370 km w trasie koło 450 km (w czasie ok 15 min) a bezpośrednio po (od czasu wyprogramowania) wyprogramowaniu DPF wypala się znacznie częściej koło 260 km, wiele czytałem, że nie ma to kompletnie związku, ale czy może być tak, że tuner mógł coś poprzestawiać, jest taka opcja?
RALF76 Opublikowano 24 Kwietnia 2024 Opublikowano 24 Kwietnia 2024 (edytowane) 2 godziny temu, marco marco napisał(a): a bezpośrednio po (od czasu wyprogramowania) wyprogramowaniu DPF wypala się znacznie częściej koło 260 km, wiele czytałem, że nie ma to kompletnie związku, ale czy może być tak, że tuner mógł coś poprzestawiać, jest taka opcja? w mieście co 260 czy w trasie? krótkie odcinki jazdy? Być może ktoś poprawi ale wtrysk adblue jest za dpf więc nie powinno mieć wpływu Edytowane 24 Kwietnia 2024 przez RALF76
marco marco Opublikowano 25 Kwietnia 2024 Opublikowano 25 Kwietnia 2024 19 godzin temu, RALF76 napisał(a): w mieście co 260 czy w trasie? krótkie odcinki jazdy? Być może ktoś poprawi ale wtrysk adblue jest za dpf więc nie powinno mieć wpływu Tak, w mieście dojazdy do pracy ok. 12 km, wiec raczej krótkie odcinki.
RALF76 Opublikowano 25 Kwietnia 2024 Opublikowano 25 Kwietnia 2024 33 minuty temu, marco marco napisał(a): Tak, w mieście dojazdy do pracy ok. 12 km, wiec raczej krótkie odcinki. cieplej się zrobi będzie lepiej, obserwuj stan zapełnienia dpf - jaki jest aktulanie???
Silver3833 Opublikowano 8 Maja 2024 Opublikowano 8 Maja 2024 (edytowane) W dniu 24.04.2024 o 13:39, marco marco napisał(a): Szanowni, Auto ma przebiegu 200 tys. adblue stanowił problem wiec został wyprogramowy, przez wyprpgramowaniem DPF wypalał się w jeździe miejskiej co 370 km w trasie koło 450 km (w czasie ok 15 min) a bezpośrednio po (od czasu wyprogramowania) wyprogramowaniu DPF wypala się znacznie częściej koło 260 km, wiele czytałem, że nie ma to kompletnie związku, ale czy może być tak, że tuner mógł coś poprzestawiać, jest taka opcja? A czemu Adblue stanowił problem ??? jeżeli był problem to DPF bez adblue nigdy nie będzie działał poprawnie skoro miało adblue musiał byś usunąc DPF to ma sens wtedy tylko jeżeli silnik nie będzię widział adblue a DPF bedzię może tak się stać że go nawet nie uruchomisz 😕 Edytowane 8 Maja 2024 przez Silver3833
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się