Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 1.8 TFSI CJEB klekot silnika


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Dev,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jeszcze raz wszystkich forumowiczów. 

 

Mam problem z moją świeżo kupioną A4 , po rozgrzaniu silnika (gdy temperatura dochodzi do 90 stopni) silnik zaczyna klekotać. Podłączyłem Vcds (niestety mam tylko angielską wersję) i mam takie błędy :

IMG_20240206_181446.thumb.jpg.22455f408e049e4ff6a3598ef9186301.jpgIMG_20240206_181437.thumb.jpg.13c42312b4e84865d517f9e19f30a4ff.jpgIMG_20240206_181418.thumb.jpg.128ef127c5d1024aa8771e27f69ec4ea.jpg

 

Wymieniłem elektromagnes regulacji wałka ssącego (talerzyk) , bo był zamontowany zamiennik ale nie pomogło, kody błędów wróciły. 

Miał ktoś podobny problem? 

Do głowy przychodzi mi jeszcze wymiana zaworu regulującego wariatora ale to tylko mój luźny pomysł. 

Opublikowano

Dodam jeszcze że gdy wyjmę wtyczkę elektromagnesu wariatora to robi się cisza, podłącze i po kilku sekundach znowu klekot. 

Opublikowano (edytowane)

Info odnośnie 2.0 tfsi

Rozrzdąd w jakim stanie?

 

 

 

Edytowane przez swIP
Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, swIP napisał(a):

Info odnośnie 2.0 tfsi

Rozrzdąd w jakim stanie?

 

 

 

Fizycznie rozrządu nie sprawdzałem, ale tak jak pisałem autko odpala i pracuje normalnie do momentu nagrzania wtedy zaczyna się klekot i autko robi się wyraźnie słabsze. 

Na Vcds rozrząd wygląda w porządku o ile dobrze sprawdzamIMG_20240210_184127.thumb.jpg.3a33bf25b117efc0373e9de9d503c2f1.jpg

 

Zadzwoniłem do poprzedniego właściciela to nie wie kiedy był wymieniany olej bo auto miał krótko, ostatni wpis z książki serwisowej to 151tys km styczeń 2023r teraz mam 166tys km. 

Od nowości średnie interwały wymiany to co 15-20tys km chyba trochę za rzadko? 

 

Edytowane przez harychorzow84
Opublikowano

Czyli reasumując poprzedni właściciel pozbył się gruza. Oczywiście u niego nie występował?

Opublikowano
3 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Czyli reasumując poprzedni właściciel pozbył się gruza. Oczywiście u niego nie występował?

Wiedziałem o problemie dlatego też cena była adekwatna do stanu z tym że podejrzany o problem był rozrząd. 

Pytanie jaki jest problem: olejowy, rozrządu czy coś ze zmienną fazą rozrządu. Od czegoś muszę zacząć. 

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git.

Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz

Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.02.2024 o 19:17, Dev napisał(a):

Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git.

Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz

Będę niezmiernie wdzięczny za nr czesci

WAUZZZ8K9DA047807

 

Czytałem wątek z pańskim udziałem na temat oleju, 5W40 będzie lepszy od 5W30?

 

W dniu 11.02.2024 o 19:17, Dev napisał(a):

Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git.

Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz

Zawór zmiennych faz chodzi o ten 06L109257F? 

Nie umiem rozszyfrować co to jest "monokl" 🤔

Edytowane przez harychorzow84
Opublikowano
W dniu 11.02.2024 o 19:39, harychorzow84 napisał(a):

Będę niezmiernie wdzięczny za nr czesci

WAUZZZ8K9DA047807

 

Czytałem wątek z pańskim udziałem na temat oleju, 5W40 będzie lepszy od 5W30?

 

u Ciebie jest jednak okular, nie monokl

06L 103 144 D

06K 103 483

06L 109 259 D x 2

WHT 007 212 B x 2

06L 109 257 F x 2

 

daj 5W40 A3/B4, osobiscie polecam Ravenol Turbo VST 5W40

Opublikowano
9 minut temu, Dev napisał(a):

 

u Ciebie jest jednak okular, nie monokl

06L 103 144 D

06K 103 483

06L 109 259 D x 2

WHT 007 212 B x 2

06L 109 257 F x 2

 

daj 5W40 A3/B4, osobiscie polecam Ravenol Turbo VST 5W40

Wielkie dzięki czyli komplecik do wymiany:

2 x zawór

2 x elektromagnes

2 x oring do okulara

1 x uszczelka pokrywy

1 x okular

 

Myślisz że okular też będzie uszkodzony? Albo zacząć od zaworów i elektromagnesów (mogą być INA czy oryginał) i potem okular? 

Jeszcze raz wielkie dzięki za radę👍

 

Opublikowano (edytowane)

wymieniasz wszystko razem to co Ci podałem

i od razu oliwe, z filtrem

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, Dev napisał(a):

Daj 5W40 A3/B4, osobiscie polecam Ravenol Turbo VST 5W40

3864_Leichtlauf_High_Tech_5W_40_5l_bf1c.jpeg.26c741771bb6f11cd6edf1749b707975.jpeg

 

Może być taki olej? 

18 godzin temu, Dev napisał(a):

 

3864_Leichtlauf_High_Tech_5W_40_5l_bf1c.jpeg

Edytowane przez harychorzow84
Opublikowano

Jo, wymiana max 5000km

Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.02.2024 o 19:17, Dev napisał(a):

Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git.

Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz

Hej, na części muszę trochę poczekać ale miałem dziś chwilkę czasu więc poszedłem już coś zdemontować, miałem niecałą godzinkę to zdemontowałem zawór regulacyjny strony ssacej. 

Na pierwszy rzut oka wygląda ok... 

IMG_20240213_180522.thumb.jpg.b202249af8555a71b286c33c001c0cf2.jpg

IMG_20240213_181435.thumb.jpg.eebad73f33c3ece666e93152c6c8c21d.jpg

 

... ale zerknąłem do okulara i znalazłem jeszcze to(Foto poniżej) , przed wykręcęniem było dużo oleju w okularze 

IMG_20240213_180640.thumb.jpg.50194d7f34d9f16b786abd09d7cd6234.jpg

 

nawet nowy elektromagnes napił się oleju, z dwóch dziurek wylatuje olej i cypel nie pracuje tak luźno jak przy montażu parę dni temu

IMG_20240213_181658.thumb.jpg.11827fdd1ee3fdbd10a5e35c0e22323c.jpg

 

Edytowane przez harychorzow84
Opublikowano (edytowane)
54 minut temu, Dev napisał(a):

Jo, wymiana max 5000km

A ile km max na Ravenolu? 

I jakie masz podejście do płukanek, stosować czy nie? 

Edytowane przez harychorzow84
Opublikowano

Tyle samo

Opublikowano

Dziś była znowu chwilka więc wykręciłem drugi zawórIMG_20240215_171008.thumb.jpg.3971c4501264c0c3b428d292cc5896fa.jpg

Opublikowano

Tam ostrożnie z przykrecaniem, wszystko trzeba kluczem dynamometrycznym 

Opublikowano
W dniu 15.02.2024 o 20:15, Dev napisał(a):

Tam ostrożnie z przykrecaniem, wszystko trzeba kluczem dynamometrycznym 

Części będę mieć w niedzielę, klucz dynamometryczny też, będę ostrożny. 

Dzięki 👍

 

Te zawory chyba nie są oryginalne? Obydwa Vaico

Elektromagnes ze strony ssącej - Pierburg, strona wydechowa - Febi

Czyli ktoś tu już grzebał i to kilka razy. 

Co ile kilometrów te elementy potrafią się zepsuć? 

 

 

Nie dawała mi spokoju myśl jaki wpływ na pracę zaworu ma sitko które mi odleciało bo oprócz zatrzymywania jakiś zanieczyszczeń to chyba innych funkcji nie ma. 

Postanowiłem rozebrać oba zawory i oto zdjęcie

IMG_20240218_133102.thumb.jpg.6f4ac7132ceefa2b577a62032b151814.jpg

Jak widać na zaworze bez sitka (na zdjęciu po lewej) za dziurkami też coś się rozlecialo🤔

  • Lubię to 1
Opublikowano

Te zawory chyba nie są oryginalne? Obydwa Vaico

Elektromagnes ze strony ssącej - Pier Burg, strona wydechowa - Febi

Czyli ktoś tu już grzebał i to kilka razy. 

Co ile kilometrów te elementy potrafią się zepsuć? 

 

 

Teraz mogę potwierdzić że wymiana zaworów regulacji faz rozrządu i elektromagnesów rozwiązało problem klekotania. 

Podporę wałków wymienię razem z rozrządem który będę robił za kilka max kilkanaście dni. 

Wielkie dzięki za pomoc 🍺

 

 

W dniu 12.02.2024 o 20:34, Dev napisał(a):

 

u Ciebie jest jednak okular, nie monokl

06L 103 144 D

06K 103 483

06L 109 259 D x 2

WHT 007 212 B x 2

06L 109 257 F x 2

 

Twoja diagnoza okazała się trafna za co bardzo Ci dziękuję💪

Mam jeszcze jeden problem, może będziesz w stanie coś podpowiedzieć. 

Otóż zauważyłem że koło pasowe(tłumik drgań) nie kręci się w osi, widać drgania. 

Czy jestem w stanie bez kanału wymieniać te koło? Wiem że przy rozrządzie i tak będzie zdemontowane ale muszę autem zjechać do domu a mam kilkaset km do przejechania. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...