harychorzow84 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego Witam jeszcze raz wszystkich forumowiczów. Mam problem z moją świeżo kupioną A4 , po rozgrzaniu silnika (gdy temperatura dochodzi do 90 stopni) silnik zaczyna klekotać. Podłączyłem Vcds (niestety mam tylko angielską wersję) i mam takie błędy : Wymieniłem elektromagnes regulacji wałka ssącego (talerzyk) , bo był zamontowany zamiennik ale nie pomogło, kody błędów wróciły. Miał ktoś podobny problem? Do głowy przychodzi mi jeszcze wymiana zaworu regulującego wariatora ale to tylko mój luźny pomysł.
harychorzow84 Opublikowano 11 Lutego Autor Opublikowano 11 Lutego Dodam jeszcze że gdy wyjmę wtyczkę elektromagnesu wariatora to robi się cisza, podłącze i po kilku sekundach znowu klekot.
swIP Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego (edytowane) Info odnośnie 2.0 tfsi Rozrzdąd w jakim stanie? 16725/P0341/000833 - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM Edytowane 11 Lutego przez swIP
harychorzow84 Opublikowano 11 Lutego Autor Opublikowano 11 Lutego (edytowane) 47 minut temu, swIP napisał(a): Info odnośnie 2.0 tfsi Rozrzdąd w jakim stanie? 16725/P0341/000833 - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM Fizycznie rozrządu nie sprawdzałem, ale tak jak pisałem autko odpala i pracuje normalnie do momentu nagrzania wtedy zaczyna się klekot i autko robi się wyraźnie słabsze. Na Vcds rozrząd wygląda w porządku o ile dobrze sprawdzam Zadzwoniłem do poprzedniego właściciela to nie wie kiedy był wymieniany olej bo auto miał krótko, ostatni wpis z książki serwisowej to 151tys km styczeń 2023r teraz mam 166tys km. Od nowości średnie interwały wymiany to co 15-20tys km chyba trochę za rzadko? Edytowane 11 Lutego przez harychorzow84
Muskel1 Opublikowano 11 Lutego Opublikowano 11 Lutego Czyli reasumując poprzedni właściciel pozbył się gruza. Oczywiście u niego nie występował?
harychorzow84 Opublikowano 11 Lutego Autor Opublikowano 11 Lutego 3 minut temu, Muskel1 napisał(a): Czyli reasumując poprzedni właściciel pozbył się gruza. Oczywiście u niego nie występował? Wiedziałem o problemie dlatego też cena była adekwatna do stanu z tym że podejrzany o problem był rozrząd. Pytanie jaki jest problem: olejowy, rozrządu czy coś ze zmienną fazą rozrządu. Od czegoś muszę zacząć.
Rozwiązanie Dev Opublikowano 11 Lutego Rozwiązanie Opublikowano 11 Lutego Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git. Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz
harychorzow84 Opublikowano 11 Lutego Autor Opublikowano 11 Lutego (edytowane) W dniu 11.02.2024 o 19:17, Dev napisał(a): Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git. Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz Będę niezmiernie wdzięczny za nr czesci WAUZZZ8K9DA047807 Czytałem wątek z pańskim udziałem na temat oleju, 5W40 będzie lepszy od 5W30? W dniu 11.02.2024 o 19:17, Dev napisał(a): Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git. Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz Zawór zmiennych faz chodzi o ten 06L109257F? Nie umiem rozszyfrować co to jest "monokl" 🤔 Edytowane 11 Lutego przez harychorzow84
Dev Opublikowano 12 Lutego Opublikowano 12 Lutego W dniu 11.02.2024 o 19:39, harychorzow84 napisał(a): Będę niezmiernie wdzięczny za nr czesci WAUZZZ8K9DA047807 Czytałem wątek z pańskim udziałem na temat oleju, 5W40 będzie lepszy od 5W30? u Ciebie jest jednak okular, nie monokl 06L 103 144 D 06K 103 483 06L 109 259 D x 2 WHT 007 212 B x 2 06L 109 257 F x 2 daj 5W40 A3/B4, osobiscie polecam Ravenol Turbo VST 5W40
harychorzow84 Opublikowano 12 Lutego Autor Opublikowano 12 Lutego 9 minut temu, Dev napisał(a): u Ciebie jest jednak okular, nie monokl 06L 103 144 D 06K 103 483 06L 109 259 D x 2 WHT 007 212 B x 2 06L 109 257 F x 2 daj 5W40 A3/B4, osobiscie polecam Ravenol Turbo VST 5W40 Wielkie dzięki czyli komplecik do wymiany: 2 x zawór 2 x elektromagnes 2 x oring do okulara 1 x uszczelka pokrywy 1 x okular Myślisz że okular też będzie uszkodzony? Albo zacząć od zaworów i elektromagnesów (mogą być INA czy oryginał) i potem okular? Jeszcze raz wielkie dzięki za radę👍
Dev Opublikowano 12 Lutego Opublikowano 12 Lutego (edytowane) wymieniasz wszystko razem to co Ci podałem i od razu oliwe, z filtrem Edytowane 12 Lutego przez Dev
harychorzow84 Opublikowano 13 Lutego Autor Opublikowano 13 Lutego (edytowane) 18 godzin temu, Dev napisał(a): Daj 5W40 A3/B4, osobiscie polecam Ravenol Turbo VST 5W40 Może być taki olej? 18 godzin temu, Dev napisał(a): Edytowane 13 Lutego przez harychorzow84
harychorzow84 Opublikowano 13 Lutego Autor Opublikowano 13 Lutego (edytowane) W dniu 11.02.2024 o 19:17, Dev napisał(a): Wymien monokl oraz zawór zmiennych faz i będzie git. Daj VIN to wrzucę Ci co potrzebujesz Hej, na części muszę trochę poczekać ale miałem dziś chwilkę czasu więc poszedłem już coś zdemontować, miałem niecałą godzinkę to zdemontowałem zawór regulacyjny strony ssacej. Na pierwszy rzut oka wygląda ok... ... ale zerknąłem do okulara i znalazłem jeszcze to(Foto poniżej) , przed wykręcęniem było dużo oleju w okularze nawet nowy elektromagnes napił się oleju, z dwóch dziurek wylatuje olej i cypel nie pracuje tak luźno jak przy montażu parę dni temu Edytowane 13 Lutego przez harychorzow84
harychorzow84 Opublikowano 13 Lutego Autor Opublikowano 13 Lutego (edytowane) 54 minut temu, Dev napisał(a): Jo, wymiana max 5000km A ile km max na Ravenolu? I jakie masz podejście do płukanek, stosować czy nie? Edytowane 13 Lutego przez harychorzow84
harychorzow84 Opublikowano 15 Lutego Autor Opublikowano 15 Lutego Dziś była znowu chwilka więc wykręciłem drugi zawór
Dev Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego Tam ostrożnie z przykrecaniem, wszystko trzeba kluczem dynamometrycznym
harychorzow84 Opublikowano 15 Lutego Autor Opublikowano 15 Lutego W dniu 15.02.2024 o 20:15, Dev napisał(a): Tam ostrożnie z przykrecaniem, wszystko trzeba kluczem dynamometrycznym Części będę mieć w niedzielę, klucz dynamometryczny też, będę ostrożny. Dzięki 👍 Te zawory chyba nie są oryginalne? Obydwa Vaico Elektromagnes ze strony ssącej - Pierburg, strona wydechowa - Febi Czyli ktoś tu już grzebał i to kilka razy. Co ile kilometrów te elementy potrafią się zepsuć? Nie dawała mi spokoju myśl jaki wpływ na pracę zaworu ma sitko które mi odleciało bo oprócz zatrzymywania jakiś zanieczyszczeń to chyba innych funkcji nie ma. Postanowiłem rozebrać oba zawory i oto zdjęcie Jak widać na zaworze bez sitka (na zdjęciu po lewej) za dziurkami też coś się rozlecialo🤔 1
harychorzow84 Opublikowano 21 Lutego Autor Opublikowano 21 Lutego Te zawory chyba nie są oryginalne? Obydwa Vaico Elektromagnes ze strony ssącej - Pier Burg, strona wydechowa - Febi Czyli ktoś tu już grzebał i to kilka razy. Co ile kilometrów te elementy potrafią się zepsuć? Teraz mogę potwierdzić że wymiana zaworów regulacji faz rozrządu i elektromagnesów rozwiązało problem klekotania. Podporę wałków wymienię razem z rozrządem który będę robił za kilka max kilkanaście dni. Wielkie dzięki za pomoc 🍺 W dniu 12.02.2024 o 20:34, Dev napisał(a): u Ciebie jest jednak okular, nie monokl 06L 103 144 D 06K 103 483 06L 109 259 D x 2 WHT 007 212 B x 2 06L 109 257 F x 2 Twoja diagnoza okazała się trafna za co bardzo Ci dziękuję💪 Mam jeszcze jeden problem, może będziesz w stanie coś podpowiedzieć. Otóż zauważyłem że koło pasowe(tłumik drgań) nie kręci się w osi, widać drgania. Czy jestem w stanie bez kanału wymieniać te koło? Wiem że przy rozrządzie i tak będzie zdemontowane ale muszę autem zjechać do domu a mam kilkaset km do przejechania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się